Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از دیلی‌میل، تصویری که مشتاقانه انتظارش می‌رفت، نگاهی دزدکی به پیش از رونمایی کامل فردا خواهد بود. فردا قرار است نخستین تصاویر تمام رنگی ارسال‌شده توسط تلسکوپ فضایی جیمز وب منتشر شود.

ناسا در توییتی نوشت: «ما نمی‌توانیم هیجان اولین تصاویر تمام رنگی جیمز وب را مهار کنیم!»

بایدن یکی از اولین تصاویر تلسکوپ فضایی از اعماق فضا را به‌عنوان پیش‌نمایشی از آنچه که در پیش است، رونمایی خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اولین تصاویر با کیفیت علمی خواهند بود؛ اگرچه آژانس فضایی ایالات متحده یک عکس آزمایشی مهندسی را هفته گذشته به‌عنوان پیش‌نمایش کوچک به اشتراک گذاشت.

بایدن اولین تصویر را در ساعت ۱:۳۰ بامداد در تلویزیون ناسا فاش خواهد کرد.

ناسا در طول چند ماه گذشته مجموعه‌ای از تصاویر مهندسی را نیز منتشر کرده است تا نشان دهد که تمام سخت‌افزارها همانطور که باید، روی تلسکوپ فضایی جدید نجوم کار می‌کنند.

آن تصاویر نماهای کمی متفاوت از ابر ماژلانی بزرگ، کهکشان ماهواره‌ای کوچک راه شیری را نشان می‌داد.

اخترشناسان پیش‌تر گفته بودند که نخستین عکس‌ها وقتی رونمایی می‌شوند، مطمئناً شگفت‌زدگی و تعجب مورد انتظار روبرو خواهند شد.

بیشتر بخوانید:

نخستین تصویر تمام‌رنگی از تلسکوپ فضایی جیمز وب منتشر شد | نمایی غیرمنتظره و عمیق از کیهان

ناسا اضافه کرد که «لحظه‌ای بی‌نظیر برای همه ما خواهد بود که بایستیم و از منظره‌ای شگفت‌زده شویم که بشر پیش از این هرگز ندیده است.»

هفته گذشته آژانس فضایی اعلام کرد که اولین اهداف وب چه خواهد بود. سحابی کارینا که یکی از بزرگ‌ترین و درخشان‌ترین سحابی‌های آسمان محسوب می‌شود، شامل این اهداف می‌شود. این سحابی خانه بسیاری از ستارگان پرجرم چندین برابر بزرگ‌تر از خورشید است.

کد خبر 689750 برچسب‌ها ناسا فیزیک ستاره‌ای (اختر فیزیک) خبر ویژه بایدن تلسکوپ جیمز وب نجوم - سیاره - ستاره فضا - توریسم - سفر

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: ناسا خبر ویژه بایدن تلسکوپ جیمز وب نجوم سیاره ستاره فضا توریسم سفر تلسکوپ فضایی جیمز وب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۶۱۷۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

منتظر درخشش دی‌بروینه در آمریکا باشید

به گزارش "ورزش سه"، دی بروینه یکی از ستاره‌های اصلی منچسترسیتی و از مهره‌های کلیدی این تیم در چند فصل اخیر بوده که نقش مهمی را در قهرمانی‌های تیم پپ گواردیولا در لیگ برتر و لیگ قهرمانان ایفا کرده است.

با این حال، شایعات بسیاری درباره احتمال جدایی و از این باشگاه در پنجره نقل و انتقالات تابستانی پیش رو و یا در انتهای فصل آینده به گوش می‌رسد و گفته می‌شود که چند باشگاه از لیگ عربستان و همچنین لیگ فوتبال آمریکا به صورت جدی خواهان به خدمت گرفتن او هستند.

حالا بنتکه که مدتی است در دی سی یونایتد حضور دارد در گفتگو با سایت رسمی ام ال اس مدعی شده است که حضور هم‌تیمی سابقش در تیم ملی بلژیک در این لیگ می‌تواند بسیار عالی باشد و او روزهای خوبی را در این رقابت‌ها سپری خواهد کرد.

این بازیکن دی سی یونایتد در پاسخ به سوالی در این باره گفت: «او حالا ۳۲ سال دارد و سال‌های بسیار بسیار زیادی است که در اروپا مشغول فوتبال بازی کردن بوده است. من می‌توانم او را در تیمی در لس آنجلس ببینم و مطمئنم که به خوبی می‌تواند با این شرایط سازگار شود و عملکرد درخشانی را ارائه دهد.»

دیگر خبرها

  • بودجه و شجاعت بازگشت به ماه وجود ندارد!
  • دلایل فرود نیامدن مجدد انسان روی ماه
  • دایی بایدن را آدمخوارها خورده اند؟ | جیمز ماراپه: ما آدمخوار نیستیم
  • نخستین پرواز فضاپیمای سرنشین‌دار «استارلاینر» انجام می‌شود
  • مواجهه ماهواره روسی و فضاپیمای ناسا از بیخ گوش بشریت گذشت!
  • مواجهه‌ای که همه کارکنان ناسا را ترساند
  • کشف ۱۰۳۱ سیارک جدید با ۳۷۰۰۰ تصویر تلسکوپ هابل
  • ماهواره جاسوسی روسی از بیخ گوش ماهواره ناسا گذشت
  • رقابت استارت‌آپ‌ها پس از رایگان‌سازی ماموریت ۱۱ میلیارد دلاری مریخ توسط ناسا
  • منتظر درخشش دی‌بروینه در آمریکا باشید