Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران شب دوشنبه با خانم استفانیا کراکسی رئیس کمیسیون امور خارجه و مهاجرت سنای ایتالیا دیدار کرد.

طرفین در این دیدار پیرامون موضوعات مورد علاقه مشترک در ابعاد دوجانبه، منطقه‌ای و بین المللی گفت‌وگو کردند.

در این ملاقات امیر عبداللهیان گفت‌وگو‌های روز جاری خود با وزیر امور خارجه ایتالیا و همچنین نشست با صاحبان صنایع، فعالان اقتصادی و سرمایه گذاران ایتالیایی را سازنده و مفید ارزیابی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: از جمله مسائل مورد گفت‌وگو با وزیر امور خارجه فعال‌کردن دیپلماسی پارلمانی بر اساس پروتکل منعقده در سال ۲۰۰۰ میلادی در خصوص همکاری‌های پارلمانی دو کشور بود.

 وزیر امور خارجه کشورمان نقش پارلمان‌های دو کشور در مساعدت به گسترش هر چه بیشتر مناسبات از طریق تصویب اسناد پایه همکاری‌های میان دو کشور را مهم خواند و خواستار تسریع در تصویب این اسناد توسط پارلمان ایتالیا شد.

امیرعبداللهیان اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران از گفت‌وگو و راه‌حل سیاسی برای حل و فصل بحران اوکراین حمایت می‌کند و ضمن تاکید بر ارائه کمک‌های بشردوستانه به مردم اوکراین، بدین منظور گفت‌وگو‌هایی را با مقامات دو کشور صورت داده است.

امیرعبداللهیان در ارتباط با مذاکرات رفع تحریم‌ها اظهار داشت که جمهوری اسلامی ایران در ماه‌های اخیر ابتکارات و تلاش‌های فشرده‌ای را برای نیل به یک توافق خوب و پایدار صورت داده و انتظار دارد مقامات آمریکایی‌ها نیز با اتخاذ یک رویکرد واقع بینانه، به نهایی شدن توافق کمک کنند.

رئیس کمیسیون امور خارجه و مهاجرت سنای ایتالیا نیز با ارزیابی تحولات جاری بین المللی، به پیامد‌های منفی بحران اوکراین، بویژه در زمینه کمبود انرژی و مواد غذایی که کشور‌های جهان از جمله در منطقه خاورمیانه و آفریقا را تهدید می‌کند اشاره کرد.

خانم کراکسی دیدگاه‌های جمهوری اسلامی ایران در خصوص بحران اوکراین و همچنین مذاکرات لغو تحریم‌ها را حائز اهمیت دانست و ابراز امیدواری کرد جامعه بین المللی شرایط با ثبات تری را تجربه کند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی سیاست خارجی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت خارجه روابط ایران و ایتالیا جمهوری اسلامی ایران وزیر امور خارجه بحران اوکراین گفت وگو دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۶۵۰۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتحادیه اروپا باید رژیم اسرائیل را تحریم کند

وزیر امور خارجه گفت: اتحادیه اروپا باید مسوولانه عمل کرده و رژیم اسراییل را تحریم کند.

به گزارش مشرق، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه کشورمان در واکنش به تصمیم اتحادیه اروپا برای وضع تحریم علیه ایران در حساب رسمی خود در برنامه ایکس نوشت: مایه تأسف است که اتحادیه اروپا در ایجاد محدودیت غیرقانونی بیشتر علیه ایران سریع تصمیم می‌گیرد، فقط به این دلیل که ایران از حقش برای دفاع از خود در برابر تجاوزات گستاخانه رژیم اسرائیل استفاده کرده است.

وزیر امور خارجه همچنین نوشت: اتحادیه اروپا نباید از توصیه واشنگتن برای رضایت رژیم جنایتکار اسرائیل پیروی کند. در حالی که رژیم اسرائیل به نسل‌کشی فلسطینیان با ارتکاب جنایات جنگی ترکیبی و حملات موشکی و ایجاد قحطی ادامه می‌دهد، واکنش اتحادیه اروپا به آن تقریباً چیزی بیش از کلمات توخالی نیست.

امیرعبداللهیان تصریح کرد: اتحادیه اروپا باید مسوولانه عمل کرده و رژیم اسرائیل را تحریم کند.

دیگر خبرها

  • کی‌یف مردان اوکراینی خارج نشین را به کشور باز می‌گرداند
  • وزیر امور خارجه انگلیس در نقش آشپز (فیلم)
  • سفیر ایران در کنگو با وزیر خارجه این کشور دیدار کرد
  • اتحادیه اروپا باید رژیم اسرائیل را تحریم کند
  • اعزام ۲ نماینده از ایران به مسابقات قرآن مالزی
  • سفر وزیر خارجه ایرلند به غرب آسیا با هدف رایزنی درباره آتش‌بس غزه
  • اسپانیا: به رسمیت شناختن کشور فلسطین برای ثبات خاورمیانه مهم است
  • قدردانی وزیر امور خارجه پاکستان از مواضع تهران در حمایت از فلسطین
  • وزیر امور خارجه پاکستان از مواضع تهران در حمایت از فلسطین قدردانی کرد
  • رایزنی تلفنی وزرای خارجه ایران و پاکستان در آستانه سفر رئیسی به اسلام آباد