Web Analytics Made Easy - Statcounter

عباس مسجدی آرانی رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور در سی و هشتمین همایش مدیران سازمان پزشکی قانونی کشور که صبح امروز در مشهد برگزار شد گفت: ما در همه شهر‌های ایران باید خدمات سازمان پزشکی قانونی را به صورت عادلانه و متوازن ارائه دهیم، لذا برای تکمیل اقدامات خود و برقراری عدالت در حوزه معاینات نیاز به پزشک متخصص و مکان مناسب داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی  گفت: هدف دستگاه قضایی، اجرای عدالت در کشور است، ما به عنوان یکی از سازمان‌های تابعه دستگاه قضا باید یک کار مطمئن و دقیق تحویل دهیم.

 مسجدی گفت: اگر بخواهیم در اجرای امور، اطاله دادرسی نداشته باشیم باید فرایند‌های کهنه را عوض کنیم،   در این راستا نیاز داریم تا سطح علمی قضا را افزایش داده و به دانش قضایی روز مجهز شویم، همچنین باید دانش قضایی مردم را نیز افزایش دهیم اگر مردم از اجرای قوانین آگاهی داشته باشند قطعاً به کاهش ورودی‌ها به دادگاه‌ها منجر می‌شود.

  وی  می گوید: هر قصوری که در حوزه پزشکی انجام شود به ضرر مردم تمام می‌شود، لذا برای انجام این کار نیاز به جدیت داریم باید تلاش کنیم تا خدمات بهتری به مردم ارائه دهیم.

مسجدی گفت: در پرونده‌های شهادت سردار سلیمانی، سقوط هواپیمای اوکراین و شناسایی جسد صاحب متروپل نظر پزشکی قانونی فصل الخطاب بود، اینک نیز برای کاهش اطاله دادرسی و کاهش ورود مردم به دادگاه‌ها لازم است که نظر کارشناس پزشکی قانونی فصل الخطاب پرونده‌ها باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پزشکی قانونی دستگاه قضایی پزشکی قانونی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۷۹۲۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سوختگی؛ رتبه دوم سوانح در کشور

حمیدرضا علیزاده در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما گفت: عمق سوختگی در سه نوع است، درجه یک که سوختگی تماسی و بدون نیاز به پانسمان است، در سوختگی‌های درجه ۲ در دو گونه طبقه بندی می‌شود و سوختگی‌های درجه ۳ که نیاز به جراحی دارد و پانسمان‌های ویژه برای درمان بیماران استفاده می‌شود.

این عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران درباره پانسمان سوختگی گفت: در ۱۴ روز اول سوختگی مرحله حاد، پانسمان‌های ویژه استفاده می‌شود، سپس مرحله تحت حاد است و در ادامه، سوختگی‌های مزمن که دچار چسبندگی هستند از انواع مختلف دیگر پانسمان‌ها استفاده می‌کنند.

حمیدرضا علیزاده افزود: استفاده از پانسمان پرده جنینی که موجب کاهش سطح سوختگی عوارض آن و طول مدت درمان برای کودکان در بیمارستان شهید مطهری تهران می شود، نتایج موفقی به همراه داشته است.

این فوق تخصص زیبایی گفت: پانسمان‌ها بر اساس میزان جذب آب و بر اساس نیاز بیمار تجویز می‌شود که انواع مختلفی دارد.

حمیدرضا علیزاده گفت: با همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تلاش برای افزایش تخت‌های سوختگی در کشور انجام شده است و تغییر تعرفه‌های درمان سوختگی در کنار افزایش تخت‌های سوختگی در معاونت درمان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی در حال پیگیری است.

وی همچنین با اشاره به برگزاری دوازدهمین کنگره سوختگی در شهر رشت مرکز استان گیلان گفت: از این پس، همایش سوختگی هر سال در یکی از مراکز فعال استانی در زمینه درمان سوختگی برگزار خواهد شد.

دکتر علیزاده افزود: مقالات این همایش با اولویت نوآوری و محصول محور ارزیابی شده‌اند.

دیگر خبرها

  • افزایش ۲۰ درصدی فوتی ناشی از حوادث کار در مازندران
  • افزایش درصد فوتی‌های ناشی از حوادث کار در سال گذشته
  • افزایش ۲۰ درصدی فوتی‌های ناشی از حوادث کار در سال ۱۴۰۲
  • نیاز به ۵۷ هزار تخت خوابگاهی در دانشگاه‌های علوم پزشکی
  • کشف و ضبط ۱۰۰ قبضه اسلحه شورشی و شکاری در لرستان
  • آغاز اکران آنلاین یک فیلم پلیسی-جنایی
  • نمایش برخط دو فیلم سینمایی
  • گلایه رئیس سازمان غذاودارو از فروش اقلام غیرمجاز در عطاری‌ها
  • افزایش خودسرانه تعرفه‌های درمان خط قرمز علوم پزشکی همدان است
  • سوختگی؛ رتبه دوم سوانح در کشور