Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه سیاست و اقتصاد خبرگزاری تقریب، خبرگزاری تاس به نقل از مصاحبه امروز رئیس دستگاه دیپلماسی ایران با این رسانه ایتالیایی نوشت که تهران از هر گامی که به تشدید درگیری ها در اوکراین بیانجامد، خودداری می‌کند.

حسین امیرعبداللهیان در این مصاحبه گفت: ما انواع گوناگونی از همکاری با روسیه داریم که حوزه دفاعی از جمله آنهاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما به هیچکدام از طرفین دخیل در مناقشه (اوکراین) کمک نمی‌کنیم چرا که مطمئنیم که این (جنگ) باید به پایان برسد. 

وی افزود: من فکر می‌کنم که مشکل جای دیگری است. برخی از کشورهای غربی از جمله آمریکا در حال ساخت سلاح و تلاش برای فروش تولیداتشان هستند. ما تلاش می‌کنیم تا از هر اقدامی که به تشدید اوضاع بینجامد، بپرهیزیم. 

«ناصر کنعانی» سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان روز گذشته در پاسخ به سوال خبرنگاران در خصوص اظهارات جیک سالیوان مشاور امنیت ملی آمریکا درباره فروش فناوری‌های نوین ایرانی به روسیه، تصریح کرد: سابقه همکاری‌های میان جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه در حوزه برخی فناوری‌های نوین به پیش از آغاز جنگ در اوکراین بر می‌گردد و در مقطع اخیر هیچ تحول خاصی در این ارتباط رخ نداده است.

جیک سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید در آستانه سفر جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا به منطقه غرب آسیا اخیرا ادعا کرد که بر اساس اطلاعات آمریکا، ایران درحال آماده سازی برای ارسال پهپاد به روسیه جهت استفاده آنها در اوکراین است.وی همچنین مدعی شد تهران در حال آماده‌سازی برای آموزش روس ها جهت کار با این پهپادها است.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

کلیدواژه: امیرعبداللهیان اوکراین پهپاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۸۰۹۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لاوروف: در آستانه درگیری بین قدرت‌های اتمی هستیم

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، ایالات متحده و ناتو شیفته ایده تحمیل شکست راهبردی به روسیه هستند و در چنین تقابلی خطراتی وجود دارد که می‌تواند به افزایش سطح خطر هسته‌ای منجر شود.

وزیر خارجه روسیه سرگئی لاوروف امروز دوشنبه این اظهارات را در سخنرانی ویدئویی خود خطاب به شرکت‌کنندگان در کنفرانس منع اشاعه مسکو بیان کرد.

لاوروف هشدار داد غربی‌ها به شکل خطرناکی روی لبه درگیری نظامی مستقم بین قدرت‌های هسته‌ای جهان در حال تلو تلو خوردن هستند که مملو از پیامد‌های فاجعه‌بار است.

سه کشور غربی دارای سلاح هسته‌ای آمریکا، انگلیس و فرانسه از آغاز درگیری‌ها در اوکراین مهم‌ترین حامیان کی‌یف بوده‌اند و روز شنبه مجلس نمایندگان آمریکا بسته ۹۵ میلیارد دلاری شامل کمک نظامی ۶۰ میلیارد دلاری به اوکراین را تصویب کرد.

لاوروف گفت: مایه نگرانی ویژه این واقعیت است که تروئیکای کشور‌های هسته‌ای غربی از حامیان اصلی رژیم جنایتکار کی‌یف و آغازگر اصلی گام‌های تحریک‌آمیز مختلف هستند. شاهد خطرات راهبردی جدی هستیم که منجر به افزایش سطح خطر هسته‌ای می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • «میر» روسیه در ایران فعال می‌شود | جزئیات پیوستن ایران به شبکه کارت‌های اعتباری روسیه
  • چین: گروه ۷ تنش‌ها و درگیری‌های منطقه‌ای را تشدید می‌کند
  • تاکید کرملین بر عدم تغییر روند درگیری نظامی در اوکراین
  • هشدار روسیه به غرب؛ در آستانه درگیری بین قدرت‌های اتمی هستیم
  • لاوروف: در آستانه درگیری بین قدرت‌های اتمی هستیم
  • مداخله ۹۵میلیارد دلاری آمریکا در معادلات جهانی | واشنگتن استراتژی سدنفوذ را احیا می‌کند؟
  • آمریکا: «مستشاران نظامی» بیشتری به اوکراین اعزام می‌کنیم
  • جنگ اوکراین در پی سرنگونی یک بمب افکن راهبردی روسیه تشدید شد
  • مشاور ناتو: غرب نمی‌داند چگونه به درگیری در اوکراین پایان دهد
  • نیویورک تایمز: تانک‌های گران قیمت آبرامز در برابر پهپاد‌های ارزان هم آسیب پذیر هستند