Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@14:05:40 GMT

پزشکی قانونی کشور به ۳۰۰ پزشک نیازمند است

تاریخ انتشار: ۲۲ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۸۱۱۰۴

پزشکی قانونی کشور به ۳۰۰ پزشک نیازمند است

به گزارش خبرنگار ایرنا، عباس مسجدی روز چهارشنبه در حاشیه همایش سراسری مدیران کل پزشکی قانونی در مشهد در گفت و گو با خبرنگاران افزود: با احتساب افرادی که سالهای آخر خدمت خود را می‌گذارنند و نزدیک بازنشستگی هستند، نیروهای مورد نیاز پزشکی قانونی کشور تعداد بیشتری خواهند بود. انتظار داریم سازمان امور اداری و استخدامی و سازمان مدیریت در این خصوص تمهیدات لازم را داشته باشند تا بتوانیم نیروی انسانی مورد نیاز شامل پزشک و کارشناس حوزه آزمایشگاه را جذب کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در دوره کرونا تمام همکاران ما فعال بودند، بیان کرد: این نیروها نتوانستند از تعطیلی و دورکاری‌ها استفاده کنند و از سوی دیگر تعدادی از پزشکان و کارشناسان پزشکی قانونی در دوره کرونا به شهادت رسیدند.

رییس سازمان پزشکی قانونی گفت: بخشی از کمبود نیرو به دلیل سختی کار در پزشکی قانونی است، بخشی هم به دلیل اینکه حقوق مکفی نمی‌توانیم به نیروی خود پرداخت نماییم. انتظار داریم این موضوع در برنامه توسعه هفتم توسط مجلس و دولت مورد نظر قرار گیرد.

مسجدی افزود: در بودجه پارسال ۱۰۰ میلیارد تومان به پزشکی قانونی اختصاص یافت تا بتوانیم مراکز خود را تجهیز کنیم و در شهرهایی که سالن تشریح نداریم، این سالن‌ها را راه‌اندازی نماییم، اما یک ریال هم دریافت نکردیم. امسال هم این بودجه اختصاص یافته است و امیدواریم تخصیص لازم داده شود و بتوانیم در جاهایی که اولویت داریم سالن تشریح را دایر کنیم.

وی با بیان اینکه در تجهیزات آزمایشگاهی به خاطر تحریمها و هم اعتبارات دچار محدودیت هستیم، گفت: با استفاده از ظرفیت نخبگان و دور زدن تحریمها و اطمینان بخشی به نخبگان جوان، در جهت بومی‌سازی بخشی از نیازها تلاش شده است که در این راستا  امسال برخی از تجهیزات بومی وارد چرخه خواهد شد، همچنین توافقاتی هم با شرکتهای دانش‌بنیان انجام دادیم تا قطعات مورد نیاز ما را تولید کنند.

رییس سازمان پزشکی قانونی افزود: پارسال از مجموع ۲ و نیم میلیون پرونده در کشور، ۸۵ درصد مربوط به معاینات پزشکی قانونی بوده است.

وی گفت: طی این مدت در حوزه نزاع ۵۷۰ هزار پرونده و فوتی‌هایی که جنبه قضایی داشت در کشور ۷۱ هزار نفر ثبت شده است که ۱۷ هزار نفر از این تعداد مربوط به تصادفات بوده است.

مسجدی ادامه داد: با دستگاههای تصمیم ساز و متولی قانونگذاری صحبت کردیم تا بتوان با ترمیم جاده ها و افزایش کیفیت خودروها جلوی مصدومان و فوتی‌های ناشی از تصادف گرفته شود.

رییس سازمان پزشکی قانونی بیان کرد: پارسال ۳۰ هزار پرونده مرتبط با قصور پزشکی رسیدگی شده است که ۵۰ درصد آنها تبرئه و ۵۰ درصد تایید شد. بدین منظور با مجموعه وزارت بهداشت و دیگر دستگاههای متولی  این چالشها آسیب‌شناسی شده است تا با برنامه ریزی مناسب شاهد تکرار اشتباهات پزشکی نباشیم.

وی در خصوص عمل تغییر جنسیت در کشور هم گفت: در این خصوص اگر کسی از طرف مقام قضایی به پزشکی قانونی ارجاع داده شود، باید یک سال تحت درمان روانپزشک و سایر موارد باشد و پس از آن در صورت تایید پزشک بتواند تغییر جنسیت دهد. در تحقیق و آسیب شناسی که انجام دادیم فضای گسیخته مجازی نقش مهمی برای تشویق افراد به این موضوع دارد.

سی و هشتمین همایش سراسری مدیران کل پزشکی قانونی کشور در مشهد، فردا به کار خود پایان می‌دهد.

برچسب‌ها مشهد سازمان پزشکی قانونی کشور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مشهد سازمان پزشکی قانونی کشور مشهد سازمان پزشکی قانونی کشور سازمان پزشکی قانونی پزشکی قانونی کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۸۱۱۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه خدمات درمانی رایگان به مناسبت هفته سلامت

قباد محمدی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به هفته سلامت از یکم تا هفتم اردیبهشت‌ماه؛ شعار این هفته «سلامت خانواده با مشارکت مردم»، گفت : برنامه سلامت خانواده اصلی‌ترین برنامه وزرات بهداشت در سال‌جاری است به این صورت که هر یک‌هزار و ۵۰۰ نفر در شهر یک مراقب سلامت و هر ۳ هزار نفر یک‌پزشک خانواده خواهند داشت.

وی، از اجرای طرح پزشک خانواده برای همه مردم استان کرمانشاه خبر داد و افزود: اقدام برای اجرای طرح پزشک خانواده شهری بالای ۲۰ هزار خانوار، سال گذشته به صورت پایلوت در کنگاور اجرا شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به انجام برنامه غربالگری فشار خون و دیابت در کل استان طی سال گذشته، اضافه کرد: امسال برنامه غربالگری در حوزه سرطان به ویژه سرطان‌های پستان و روده بزرگ با مشارکت مردم اجرا می‌شود.

وی با اشاره به روز شمار هفته ملی سلامت و اجرای برنامه‌ها متناسب با شعار هر روز؛ شنبه: سلامت خانواده، حق و مسوولیت همگانی؛ یکشنبه: سلامت خانواده از آموزش و پرورش تا آموزش عالی؛ دوشنبه: سلامت خانواده و سلامت زمین؛ سه‌شنبه: سلامت خانواده و فرهنگ سلامت؛ پنجشنبه: سلامت خانواده و جوانی جمعیت و جمعه: سلامت خانواده، غذای سالم و ورزش همگانی؛ اعلام کرد.

وی تصریح کرد: در هفته سلامت تمامی کلینیک‌های ویژه علوم پزشکی، تمامی درمانگاه‌ها و مراکز جامع سلامت در سطح استان در روز چهارشنبه ۵ اردیبهشت‌ماه خدمات ویزیت به صورت رایگان ارائه خواهند بود .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • حضور بیش از ۶۰ پزشک در بیمارستان صحرایی شهرستان دلفان
  • افتتاح بخش بیماران نیازمند به مراقبت‌های خاص در همدان
  • خبر عجیب رییس سازمان سنجش: کار گذاشتن ابزار جاسوسی در بدن داوطلبان کنکور توسط پزشک
  • ‌سختی کار پزشکی قانونی فرسودگی شغلی ایجاد می‌کند
  • زیرمیزی نماد ناهنجاری در عرصه سلامت
  • صعوبت کار پزشکی قانونی فرسودگی شغلی ایجاد می‌کند
  • سختی کار پزشکی قانونی فرسودگی شغلی ایجاد می‌کند
  • قم کمبود پزشک متخصص و عمومی دارد
  • آمار سازمان پزشکی قانونی؛ نوروز امسال هزار و ۶۵ نفر در تصادفات جان باختند
  • ارائه خدمات درمانی رایگان به مناسبت هفته سلامت