Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@03:55:08 GMT

یادواره قلمداران شاهد در سبزوار برگزار شد

تاریخ انتشار: ۲۲ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۸۲۱۴۲

یادواره قلمداران شاهد در سبزوار برگزار شد

به گزارش خبرنگار ایرنا، مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی در یادواره شهدای فرهنگی سبزوار گفت: عزت، اقتدار و پیشرفت‌های جمهوری اسلامی مرهون خون شهدا و ایثارگری رزمندگان است.

 سید امیر شوشتری افزود: امروز به برکت جانفشانی شهدا، جمهوری اسلامی جایگاه تعیین کننده‌ای در سطح منطقه و فراتر از آن دارد.

وی اظهار داشت: در اوایل پیروزی انقلاب اسلامی جوانان اروپایی شناخت کمتری از ایران داشتند اما پس از آن، اقتدار جمهوری اسلامی به مرحله‌ای رسیده است که شهرت و عزت ایران را پذیرفته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: کشورهای استکباری دشمنی جز جمهوری اسلامی نمی‌شناسند و این واقعیت را درک کرده اند که کوچکترین تهدید علیه امنیت جمهوری اسلامی خواب را بر آنها حرام و لرزه بر اندام آنها می‌اندازد.

شوشتری با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه افزود: باید آرمانها و ویژگی های شهدا مناجات، عبادت، ایمان، ادب، اقتدار و شجاعت آنها را با بهره گیری از فناوری های نوین به جوانان انتقال داد تا در برابر هجمه های فرهنگی  مصون و بیمه شوند.

 مدیر آموزش و پرورش سبزوار نیز در این مراسم گفت: شهدا نماد عزت و معلم قدرت هستند و تنها شیوه قدرتمند شدن آحاد جامعه زنده نگه‌داشتن راه شهدا است.

 سید ولی الله حسینی افزود: شهدا مظهر قدرت ایران و قدرت آفرین هستند و با زنده نگه داشتن یاد شهدا فرزندان و دانش‌آموزان ما در برابر تهاجم فرهنگی دشمن سربلند بیرون می‌آیند.

وی اظهار داشت: امروز در شبیخون فرهنگی، نوک حمله دشمن به سمت وسوی جوانان نشانه رفته است و از طریق فضای مجازی در پی ترویج  ابتذال و  بی‌حجاب در جامعه اسلامی هستند.

 مدیر آموزش و پرورش سبزوار با اشاره به اینکه وارد کردن آسیب به انقلاب اسلامی از ناحیه جنگ نرم به مراتب بیشتر از جنگ تحمیلی بوده است، گفت: برای مقابله با هجمه فرهنگی دشمن توجه به ابعاد مختلف آن ضروری است.

حسینی افزود: در این دوره حساس رسالت خطیری بر عهده جامعه فرهنگی کشور است تا با تربیت آنها در همه حوزه ها به ویژه هجمه فرهنگی، نوجوانان و جوانان را بصیر و آگاه نمایند.

وی ادامه داد:  یادواره شهدا بیانگر ایستادگی در برابر زیاده خواهی دشمنان است و موجب ترویج فرهنگ ایثار، شهادت و معنویت در فضای جامعه می‌شود.

در این یادواره از خانواده‌های شهدای فرهنگی سبزوار تجلیل شد. اجرای سرود، سخنرانی، مرثیه‌سرایی و مداحی از دیگر بخش‌های یادواره شهدای سبزوار بود.

شهرستان سبزوار حدود هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است و چهار هزار جانباز و ایثارگر دارد.

 سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد واقع است.

برچسب‌ها بنیاد شهید و امور ایثارگران جمهوری اسلامی ایران سبزوار فرهنگیان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بنیاد شهید و امور ایثارگران جمهوری اسلامی ایران سبزوار فرهنگیان بنیاد شهید و امور ایثارگران جمهوری اسلامی ایران سبزوار فرهنگیان جمهوری اسلامی آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۸۲۱۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای برنامه های متنوع فرهنگی بنیاد شهید در ایلام قابل تقدیر است

به گزارش خبرنگار مهر، ناصر نجفی ظهر سه شنبه در سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام با تقدیر از فعالیت‌های اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان به خصوص در حوزه فرهنگی، افزود: خدمت به خانواده‌های شهدا افتخار بزرگی برای مدیران است، بر همین اساس از تمامی فعالیت‌های اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان حمایت خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: هرآنچه پیشرفت و اقتدار در کشور داریم مرهون خون شهدا است، بر همین اساس خدمت به خانواده‌های شهدا جزو وظایف اصلی مدیران در استان است. معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری ایلام اضافه کرد: اتفاقات خوبی در استان ایلام در طول دولت سیزدهم مثل طرح تبدیل وضعیت ایثارگران رخ داده که نیاز است دستگاه‌های اجرایی این اقدامات را برای مردم تشریح و تبیین کنند.

نجفی افزود: از همه ادارات و دستگاه‌های اجرایی استان ایلام انتظار داریم در زمینه فرهنگ سازی در زمینه ازدواج و فرزندآوری اهتمام ویژه داشته باشند.

سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام نیز در این دیدار با اشاره به اینکه در طول دولت سیزدهم بیش از یک هزار میلیارد تومان تسهیلات در بخش‌های مختلف به جامعه ایثارگران استان پرداخت شده است، افزود: ۱۸ درصد جمعیت استان ایلام را ایثارگران تشکیل داده است.

محمد رحیمی اضافه کرد: بیش از چهار هزار و ۵۰۰ نفر از جامعه ایثارگران در استان ایلام تبدیل وضعیت شده، همچنین آزمون استخدامی خاص فرزندان شهدا و جانبازان ۷۰ درصد با ۴۹۵ نفر ظرفیت به زودی برگزار می‌شود که ظرفیت بزرگی برای حل مشکل بیکاری فرزندان شهدا و جانبازان ۷۰ درصد است.

وی تصریح کرد: پروژه‌های مختلف عمرانی در حوزه بنیاد شهید برای خدمات رسانی به جامعه ایثارگران در سال جاری تعریف شده است.

کد خبر 6086391

دیگر خبرها

  • جشنواره امامت و مهدویت در دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می‌شود
  • نخستین یادواره و کنگره شهدای منطقه یک اصفهان برگزار می‌شود
  • برگزاری یادواره شهدای قدس در میناب
  • «زیر چتر اصفهان» در منطقه ۹ اصفهان اجرا می‌شود
  • اجرای برنامه های متنوع فرهنگی بنیاد شهید در ایلام قابل تقدیر است
  • برگزاری یادواره شهدا نیاز امروز جامعه ما است
  • یادواره "شهدای غریب در اسارت" خراسان شمالی برگزار می شود
  • برگزاری یادواره شهدای جبهه مقاومت در بندرعباس
  • طوفان الاقصی ابهت رژیم صهیونسیتی را فرو ریخت
  • ورزش های ناب انسانی و اسلامی در جامعه ایرانی