Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی سازمان آتش نشانی گفت: ما باید در آموزش فرهنگ ایمنی وقت بیشتری بگذاریم تا شاهد حوادث و خسارت کمتری باشیم. هر کدام از ما که خانه می‌خریم به همه جزئیات دقت می‌کنیم از پنجره تا سنگ کف و مسائل مالیاتی و دارایی و مالیات اما کمتر پیش می‌آید درخواست تاییدیه آتش نشانی کنیم که امیدواریم با تلاش ما و مراکزی که در حوزه فرهنگ‌سازی کار می‌کنند و مردم این موضوع هم به یک اصل در خرید و فروش املاک قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش خبرگزاری برنا، جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران در پنل تجربه‌های متروپل که در حاشیه پنجمین همایش و نمایشگاه بین‌المللی آتش‌نشانی و ایمنی شهری برگزار شد گفت: دوران سربازی که بودیم فرمانده ما می‌گفت تیری که از نوک تفنگ خارج می‌شود ۲۷ نفر کار می‌کنند تا آن سرباز آن تیر را شکلیک کند، اگر هر کدام از این نفرات کوتاهی و کم کاری کند آن سرباز نمی‌تواند کارش را درست انجام دهد.

ملکی ادامه داد: در ساختمان‌سازی هم مانند آن موضوع سربازی است، از خرید زمین، دریافت مجوزها، مهندسی‌ها، ساخت و بازرسی مجدد و تاییدیه‌ها باشد تا یک ساختمان شکل بگیرد پس فقط نباید امثال عبدالباقی را دید، آنها قطعا مقصر هستند و قطعا پاسخ کارشان را می‌دهند اما قبل‌تر هم داریم.

او افزود: تکلیف نظارت‌ها چه می‌شود؟، قوانین کجای این ماجرا هستند؟ و نظارت بر قوانین به چه صورت است؟ هر کدام از این قوانین و افراد و سازوکارها در آن حادثه نقش دارند و باید پاسخگو باشند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران با اشاره به زلزله سرپل ذهاب گفت: در زلزله سرپل ذهاب یادم هست که بیمارستان ۳۰ سال کار کرده سرپا بود و بیمارستان ۹ ماه ساخته شده نصفش ریخته بود.

ملکی با بیان اینکه "پلاسکو خیلی مرد بود و ۵۷ سال ایستاد" ادامه داد: اگر آتش سوزی نمی‌شد شاید پلاسکو سال‌های سال سرپا می‌ماند اما چرا این متروپل که هنوز افتتاح هم نشده به آن شکل ریخت فروریخت.

او افزود: باید درباره حوادثی غیر از متروپل و پلاسکو هم صحبت کنیم و تجربیات‌مان درباره آنها را به اشتراک بگذاریم تا بتوانیم در عملیات‌ها بهتر عمل کنیم.

ملکی با اشاره به تغییر سبک زندگی گفت: الان با ۴۰ سال قبل اصلا قابل مقایسه نیست، ۵۰ سال قبل در خانه‌ها مواد شیمیایی نداشتیم اما اکنون در خانه بدون آنکه بدانیم مواد شیمیایی و قابل اشتعال وجود دارد.  

او اضافه کرد: ۲۰ سال پیش در محل حادثه کمتر آتش سوزی بود اما اکنون در خانه‌ها انواع و اقسام پنل‌ها و فرش‌ها که عمدتا با مواد نفتی هستند وجود دارد که هنگام آتش سوزی باعث افزایش شعله می‌شود. روی میز خانم‌ها در منازل هم اسپری‌های مختلف و لوازمی است که همگی قبال اشتعال و انفجار هستند.

او گفت: ایراد به تغییر سبک زندگی وارد نیست بحث ما فرهنگ‌پذیری است، زندگی‌ها تغییر کرده اما آموزش‌ها نه، باید آموزش‌ها را با توجه به سبک جدید زندگی به روز و شهروندان را آگاه کنیم.

ملکی با بیان اینکه "اصلا روی فرهنگ ایمنی شهروندان کار نمی‌شود" ادامه داد: متولیان آموزشی کجا هستند؟ تشریف ببرید دانشگاه و ۵ الی ۶ سوال از ساده‌ترین مسائل حوزه ایمنی بپرسید، قول می‌دهم نیمی از پاسخ‌ها غلط است. 

سخنگوی آتش نشانی تهران با بیان اینکه "چرا نباید در مقوله آموزشی از سطوح پایین تا بالا کار کنیم؟" گفت: در بعضی از کشورها در همین آسیای خودمان به سمتی می‌روند که ایستگاه‌های آتش نشانی که با آن هزینه‌های سنگین راه‌اندازی می‌شوند را تعطیل کنند. وقتی روی فرهنگ ایمنی کار کنیم، وقتی مردم مطالبه‌گری کنند شاهد اتفاقات کمتری هستیم و مردم تا قبل از رسیدن آتش نشانان می‌توانند از بیشتر و خسارت‌بار شدن حادثه جلوگیری کنند.

او با اشاره به مطالبه نکردن مردم از پیمانکاران و سازنده‌ها افزود: در منطقه ۲۲ ساختمانی دچار حریق شد که پایان کار نداشت، به آن برق نداده بودند اما مالک با موتور ژنراتور برق راه انداخته بود که باعث آتش سوزی شد، آتش‌نشانان ۱۵۰ نفر از بچه ۳ ماهه تا پیرمرد ۹۰ ساله را نجات دادند، به من می‌گفتند ساکنان ساختمان افرادی از یک قشر تحصیل‌کرده و سطح بالای جامعه هستند، من گفتم وای به حال ما که شما در ساختمانی که پایان کار و حتی برق ندارا آمده‌اید. مگر زمین را مفتی خریدید چرا مطالبه‌گری نمی‌کنید

سخنگوی سازمان آتش نشانی در پایان تاکید کرد: ما باید در آموزش  فرهنگ ایمنی وقت بیشتری بگذاریم تا شاهد حوادث و خسارت کمتری باشیم. هر کدام از ما که خانه می‌خریم به همه جزئیات دقت می‌کنیم از پنجره تا سنگ کف و مسائل مالیاتی و دارایی و مالیات اما کمتر پیش می‌آید درخواست تاییدیه آتش نشانی کنیم که امیدواریم با تلاش ما و مراکزی که در حوزه فرهنگ‌سازی کار می‌کنند و مردم این موضوع هم به یک اصل در خرید و فروش املاک قرار گیرد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: سخنگوی سازمان آتش نشانی جلال ملکی آتش نشانی و ایمنی شهری سخنگوی سازمان آتش نشانی فرهنگ ایمنی آتش سوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۸۳۱۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت برخط سامانه اجاره بها در مشهد

  به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مدیر بازرسی و نظارت بر اصناف مشهد گفت: امسال نرم افزار سامانه اجاره بها به صورت برخط فعال شده است و همه مشاوران معاملات املاک در این شهر موظف به نصب آن هستند، با این نرم افزار امکان رصد فعالیتهایشان به طور کامل فراهم شده است.   محسن صیادی افزود: پارسال سامانه اجاره بها به صورت آفلاین بود و این موضوع قدری رصد فعالیت مشاوران املاک را دشوار می کرد اما از ابتدای سال همه مشاوران املاک موظف شده اند این نرم افزار را نصب و براساس آن اقدام کنند، در غیر این صورت از ادامه فعالیت آنان جلوگیری خواهد شد.   وی بیان کرد: در پی گشتهای مشترک و تشدید بازرسی ها در حوزه مشاوران معاملات املاک مشهد در هفته پایانی فروردین ماه، از ۳۴۶ مورد بازرسی، ۲۲ فرم تعزیری برای متخلفان این صنف تنظیم و چهار واحد نیز پلمب شده است.   مدیر بازرسی و نظارت بر اصناف مشهد ادامه داد: ۱۱ هزار و ۶۷۵ واحد مشاور معاملات املاک معتبر در مشهد وجود دارد و سال گذشته نزدیک به چهار هزار واحد مشاور املاک بدون پروانه کسب در این شهر شناسایی و به آنها اخطار داده شد.   صیادی گفت: هزار و ۹۵۴ واحد مشاور املاک جدید هم در مشهد پروانه کسب گرفتند.

دیگر خبرها

  • آتشنشانان شیرازی ۱۲۹ عملیات در بارندگی انجام دادند
  • انجام ۱۲۹ عملیات آتش‌نشانان شیرازی در بارندگی‌های اخیر
  • تصویب طرح ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره، راهکاری برای معاملات شفاف در بازار مسکن
  • فعالیت مشاوران معاملات املاک در مشهد زیر ذره‌بین رفت
  • فعالیت برخط سامانه اجاره بها در مشهد
  • تحت چه شرایطی می‌توان معامله را فسخ کرد؟
  • توصیه‌های ایمنی روابط عمومی آتش‌نشانی مشهد به شهروندان در پی طوفان و وزش باد 
  • اقدامات آتش‌نشانی تهران در سیل سیستان و بلوچستان
  • هشدار تعزیرات حکومتی استان اردبیل به مشاوران املاک
  • پشت پرده عجیب آگهی‌های فروش مسکن