Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-20@02:45:50 GMT

فوت ۱۵ لرستانی به علت برق‌گرفتگی

تاریخ انتشار: ۲۳ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۸۸۱۹۲

فوت ۱۵ لرستانی به علت برق‌گرفتگی

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا فارسی نژاد امروز پنج شنبه در جمع خبرنگاران از کاهش ۶.۲ درصدی معاینات اجساد ناشی از برق گرفتگی سال گذشته در استان خبر داد.

وی افزود: بر اساس اطلاعات واحد آمار اداره کل در سال گذشته معاینه ۱۵ نفر فوتی که همگی مرد بودند، ناشی از برق گرفتگی ارجاعی به مراکز پزشکی قانونی استان انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل پزشکی قانونی لرستان بیان داشت: این رقم در مقایسه با سال ۹۹ که تعداد کل معاینات اجساد ناشی از برق گرفتگی ۱۶ نفر شامل ۱۴ نفر مرد و ۲ نفر زن، گزارش شده بود، کاهش ۶.۲ درصدی را نشان می‌دهد.

کاهش ۲.۷۷ درصدی پرونده‌های کمیسیون پزشکی

نظیفی در ادامه از کاهش ۲.۷۷ درصدی تعداد پرونده‌های کمیسیون‌های پزشکی در سال گذشته در این استان خبر داد و اظهار داشت: در کمیسیون‌های پزشکی قانونی پرونده‌های قصور پزشکی و همچنین اعتراض به نظریات کارشناسی پزشکی قانونی در حوزه‌های مختلف از جمله معاینات بالینی، تشریح، تعیین علت فوت، روان پزشکی و … بررسی می‌شود.

وی با بیان اینکه بیشترین کمیسیون‌های تشکیل شده در استان در خصوص موضوعاتی از قبیل روان پزشکی، ارتوپدی و گوش و حلق و بینی است، افزود: بعد از انجام مراحل تکمیل پرونده، طرفین در روز جلسه در محل برگزاری کمیسیون حضور دارند که پس از برگزاری کمیسیون، نظریه نهایی به مرجع قضائی ارسال می‌شود.

مدیرکل پزشکی قانونی لرستان، جلب همکاری اساتید برجسته دانشگاه علوم پزشکی استان برای عضویت و همکاری در کمیسیون‌های پزشکی قانونی را از جمله اقدامات این اداره کل برای بررسی هر چه دقیق‌تر پرونده‌های کمیسیون عنوان کرد و گفت: در کنار کمیسیون‌های پزشکی کمیته‌های تخصصی معاینات بالینی و فوت نیز در استان فعال هستند.

نظیفی با اشاره به عملکرد کمیسیون‌های پزشکی این اداره کل گفت: بر اساس اطلاعات واحد آمار اداره کل در سال گذشته ۳۸۶ مورد کمیسیون پزشکی در استان برگزار شد، این رقم در مقایسه با سال ۹۹ که تعداد کل کمیسیون‌های پزشکی ۳۹۷ مورد گزارش شده بود کاهش ۲.۷۷ درصدی را نشان می‌دهد.

بررسی ۱۴۰۰ پرونده سم شناسی

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در حال حاضر حدود ۱۵ درصد از حجم خدمات در بخش آزمایشگاه انجام می‌شود، افزود: آزمایشگاه‌های تخصصی پزشکی قانونی با بهره گیری از تجهیزات به روز، فن آوری و منابع علمی نوین به استعلامات قضائی پاسخ می‌دهند که بخش‌های اصلی این حوزه عبارتند از آزمایشگاه سم شناسی، آسیب شناسی، سرولوژی و ژنتیک قانونی است.

مدیرکل پزشکی قانونی لرستان در ادامه به مهم‌ترین فعالیت‌های آزمایشگاهی سازمان اشاره کرد و گفت: بررسی سوءمصرف مواد مخدر، محرک و الکل، تعیین رابطه خویشاوندی، بررسی نمونه‌های زیستی و غیر زیستی از نظر سموم و دارو، تعیین هویت اجساد و بررسی‌های آسیب شناسی در نمونه‌های اجساد و… و. از جمله خدمات این بخش است.

نظیفی با اشاره به عملکرد حوزه آزمایشگاه در پزشکی قانونی استان لرستان عنوان کرد: بر اساس اطلاعات واحد آمار اداره کل در سال گذشته، هزار و ۴۰۳ پرونده سم شناسی و ۳۸۹ پرونده مربوط به آسیب شناسی و پاتولوژی تشکیل و پاسخ داده شده اند، این ارقام در بخش سم شناسی افزایش ۲۳.۷ درصدی و در بخش آسیب شناسی و پاتولوژی افزایش ۶.۵۸ درصدی را در مقایسه با سال ۹۹ نشان می‌دهد.

وی گفت: سازمان پزشکی قانونی کشور با رویکرد نواندیشی و نوآوری در عرصه‌های مختلف علمی و تحقیقاتی از تمامی صاحب نظران و اندیشمندان دعوت می‌کند تا با هم اندیشی و تعامل هر چه بیشتر زمینه را برای تحقق اهداف عالیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و خدمت رسانی به ملت شریف ایران اسلامی فراهم کنند.

کد خبر 5538269

منبع: مهر

کلیدواژه: پزشکی قانونی لرستان برق گرفتگی خرم آباد بوشهر عید سعید قربان ویروس کرونا کرمانشاه حجاب و عفاف آمار کرونا اردبیل نماز عید قربان دعای عرفه خراسان رضوی شیراز عید غدیر خم مشهد کمیسیون های پزشکی پزشکی قانونی سال گذشته برق گرفتگی آسیب شناسی اداره کل سم شناسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۸۸۱۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غیر قانونی بودن ابطال رأی‌های کمیسیون بند ۲۰ در رابطه با مشاغل محیط زیستی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، محمد باقر پارسائیان عضو شورای اسلامی شهر یزد افزود: در کمیسیون بند ۲۰ که در رابطه با مشاغل مزاحم شهری و محیط زیستی می‌باشد، نماینده شورا و نماینده دادگستری و نماینده اداره محیط زیست به انتخاب شورای اسلامی شهر عضو می‌باشند، رای‌هایی با شکایت‌ها و مطالبات مردم صادر شده که اخیرا ابطال شده است.   محمد باقر پارساییان افزود: به عنوان مثال برای مجموعه آماد بتن و همچنین کارخانه مقوا سازی در شهر یزد رای پلمب صادر شد و اجرا گردید ولی این رای‌ها ابطال گردیده است، از مسئولانی که این اقدامات را انجام می‌دهند درخواست داریم که چند روز با خانواده خود در کنار این ۲ واحد آلاینده زندگی کنند تا مشاهده کنند می‌شود زندگی کرد یانه، تا درد و حرف مردم رو بفهمند.   وی ادامه داد: اینکه رای کمیسیون بند ۲۰ توسط برخی به صورت غیر قانونی لغو می‌شود قانونی نیست، چون روال قانونی برای آن تعریف شده است و به صلاح نیست که برای حفظ یک یا چند سرمایه دار مردم و شهر آسیب ببیند.

دیگر خبرها

  • افزایش ۲۰ درصدی فوتی ناشی از حوادث کار در مازندران
  • کمیسیون پزشکی حج تمتع ۱۴۰۳ در گلستان تشکیل شد
  • ابطال رأی‌های کمیسیون بند ۲۰ ماده ۵۵ قانونی نیست
  • افزایش ۲۰ درصدی فوتی‌های ناشی از حوادث کار در سال ۱۴۰۲
  • غیر قانونی بودن ابطال رأی‌های کمیسیون بند ۲۰ در رابطه با مشاغل محیط زیستی
  • ابطال آرای کمیسیون بند ۲۰ ماده ۵۵ قانونی نیست
  • ادارات مانع اجرای رای کمیسیون‌های شورای شهر نشوند
  • تعیین تکلیف پرونده سلامت ۹۵ درصد از زائران حج
  • پرونده سلامت ۹۵ درصد از زائران حج تعیین تکلیف شد
  • ادارات، مانع اجرای رای کمیسیون‌های شورای شهر نشوند