Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر با اشاره به اینکه آهوان جزیره خارگ در سلامت هستند گفت: تغذیه آهوان از زباله تکذیب می‌شود این درحالی است که در جزیره خارگ سایت دفن پسماند وجود ندارد‌. - اخبار استانها -

فرهاد قلی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بوشهر از افزایش جمعیت آهو در جزیره خارگ خبر داد و اظهار داشت: بر اساس سرشماری و آمار برداری، جمعیت آهو در جزیره خارگ 10 درصد افزایش یافته و به ثبت رکورد بیش از یک‌هزار و 100 راس رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تشریح وضعیت زیستگاه‌های آهوان در جزیره خارگ، وضعیت سلامت آنها را مورد تأکید قرار داد و اضافه کرد: وضعیت سلامت آهوان در جزیره خارگ به صورت مرتب توسط دامپزشکان و کارشناسان مورد بررسی قرار می‌گیرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر با اشاره به رسیدگی به وضعیت تغذیه و سلامتی این حیات وحش در جزیره نفتی خارگ خاطر نشان کرد: در صورت کوچکترین علائم بیماری یا هرگونه رفتار غیرعادی در واحد زیستی آهوان جزیره خارگ نسبت به رسیدگی و بهبود وضعیت آنان اقدام می‌شود.

قلی‌نژاد به انتشار خبری مبنی بر تغذیه آهوان خارگ از زباله به سبب کمبود علوفه پرداخت و بیان کرد: اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر ضمن تکذیب این خبر، به اطلاع می‌رساند وضعیت زیست، سلامت و تغذیه آهوان بسیار مطلوب است و هیچ مشکلی وجود ندارد.

وی از سلامت و شرایط مطلوب زیستگاهی آهوان خارگ خبر داد و گفت: تغذیه آهوان از زباله تکذیب می‌شود این درحالی است که در جزیره خارگ سایت دفن پسماند وجود ندارد و واحد بازیافت آن نیز محصور است، هرچند ممکن است آهوان از زباله‌های رها شده پراکنده تغذیه کنند ولی تغذیه آهوان  به سبب کمبود علوفه در محل دفن زباله صحت ندارد و هم اکنون علوفه لازم در منطقه مهیا که توسط محیط‌بانان منطقه روزانه توزیع می‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر با بیان اینکه تعداد زیادی آبشخور در جزیره خارگ  ویژه آهوان ایجاد شده افزود: آهوان در تأمین آب شرب مشکلی ندارند.

قلی‌نژاد افزایش جمعیت آهوان در خارگ را نشان دهنده موفقیت طرح حفاظت از آنان دانست و تصریح کرد: افزایش جمعیت آهوان در خارگ در سال‌های اخیر با همکاری مسئولان و شرکت‌های نفتی مستقر در منطقه محقق شده است.

وی مهمترین مشکل آهوان جزیره خارگ را افزایش جمعیت آنها، کمبود فضای زیستی و تصادف با خودرو دانست و اضافه کرد: در این زمینه راهکارهایی برای پایداری جمعیت آهوان تدوین شده است.

جمعیت آهو جزیره خارگ به 1400 راس افزایش یافت +تصویر1000 آهو در جزیره خارگ استان بوشهر با علوفه دستی تغذیه می‌شوندبوشهر| جمعیت آهوان جزیره مرجانی خارگ افزایش یافت

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر با قدردانی از مردم جزیره خارگ در حفاظت از آهوان در زیستگاه‌ها خاطر نشان کرد: مردم بومی این جزیره علاقه ویژه‌ای به این آهوان دارند و از آن حفاظت و حمایت می‌کنند.

قلی‌نژاد ثبت این میزان جمعیت آهو در جزیره خارگ را مرهون همدلی، همفکری و همراهی مردم و متولیان جزیره در کنار کار کارشناسی و بررسی‌های علمی محیط زیست استان برای حفاظت از این گونه ارزشمند دانست و بیان کرد: همکاری شرکت‌ها و سازمان‌ها در جزیره در راستای عمل به مسئولیت‌های اجتماعی به صورت خودجوش درخور تحسین است.

انتهای پیام/190/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: حفاظت محیط زیست استان بوشهر آهو در جزیره خارگ آهوان از زباله افزایش جمعیت جمعیت آهوان تغذیه آهوان آهوان جزیره جمعیت آهو قلی نژاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۸۸۶۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

منشور خدمات رسانی در سال جدید خرد و تفکر جمعی است

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا دشتی زاده صبح یک شنبه در نشست با نماینده منتخب بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در سال جدید باید از تمام فناوری‌ها و تفکر جمعی برای اجرای طرح‌های عمرانی و خدمات رسانی مطلوب‌تر به مردم شریف جزیره خارگ استفاده بهینه کرد.

وی افزود: دستگاه‌های اجرایی خارگ در تمام ارکان مدیریتی خدمات رسانی، عمران و آبادانی، رفع نواقص، شناسایی و رفع مشکلات جزیره باید خود را مسؤول بدانند.

بخشدار ویژه خارگ با اشاره به ضرورت اتخاذ راهکارهای مناسب مدیریتی برای رفع مشکلات و تنگناها، استفاده از خرد جمعی را مهم خواند و تصریح کرد: هر اندازه که در تصمیم گیری‌ها با دانش بیشتری حرکت کنیم، موفق‌تر خواهیم بود.

کد خبر 6084274

دیگر خبرها

  • پاکسازی حاشیه سد مهاباد به مناسبت روز جهانی زمین پاک
  • تفکیک از مبدا زباله سبب کاهش جمعیت سگ‌های ولگرد می‌شود
  • شهرداری‌های کردستان مدیریت دفن بهداشتی زباله را ندارند
  • روزانه ۲۳ تن زباله های پلاستیکی در ایلام تولید می شود
  • پاکسازی حاشیه پارک جنگلی برم و سرچشمه رودخانه شش پیر سپیدان
  • پاکسازی محوطه پل تاریخی لنگرود از زباله
  • پاکسازی محیط زیست از زباله در سربیشه
  • اقدامات مناسب برای کاهش مصرف پلاستیک انجام شود
  • منشور خدمات رسانی در سال جدید خرد و تفکر جمعی است
  • اجرای طرح «کمپین بی‌زباله» در چهارمحال و بختیاری