Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، هاشم داداش پور معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان در آیین نکوداشت دانش آموختگان بین الملل که در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد، با بیان مطلب فوق اظهار داشت: دنیا در یک دوره تاریخی مدیون دانش مسلمانان بودند و در دوره فترت مسلمانان و بعد از رنسانس، کشورهای غربی بیدار شدند و پله های ترقی را در علم به سرعت طی کردند و در حال حاضر درصد زیادی از تولید علم در این کشورها رخ می دهد و نیاز است دوران رخوت مسلمین به پایان برسد و همانند ایران که بعد از انقلاب اسلامی در تولید علم و دانش افزایی از جمله کشورهای پیشرو در رشد و توسعه علمی هست، گام بردارند و با همت دانش آموختگان بین الملل با تعامل و تبادل اطلاعات و تجربیات، امید است سهم تولید علم در کشورهای اسلامی افزایش پیدا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه افزود: خوشبختانه جغرافیای قدرت از غرب به سمت شرق تغییر مسیر داده و در عرصه اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و نظامی، امروزه غرب هژمونی غالب نیست و شرق توانسته است این نظام تک قطبی را بر هم بزند و باید کشورهای اسلامی بتوانند در بلوک بندی های جدید قدرت جایگاه خود را ارتقا دهند و از پیرامون و حاشیه در متن جهان چند قطبی قرار گیرند و تحکیم مناسبات و همگرایی بین کشورهای اسلامی مقدمه ای برای چنین رخدادی است.
داداش پور دوران دانشجویی، بخصوص برای دانشجویان بین الملل را نقطه عطفی در زندگی یاد کرد و ابراز امیدواری کرد این دوران برای دانشجویانی که در ایران تحصیل کرده اند در کنار فراگیری علم، سرشار از خاطرات خوش باشد و با بازگشت به کشورشان، همچون آینه ای برای نمایش ایرانی با غنای فرهنگی، اجتماعی و علمی برای مردم کشورشان باشند.
وی با اشاره به بند 6 سیاست‌های کلی علم و فناوری ابلاغی مقام معظم رهبری که به حوزه بین‌المللی اختصاص دارد، اظهار کرد: بر اساس این بند، گسترش همکاری و تعامل فعال، سازنده و الهام‌بخش در حوزه علم و فناوری با سایر کشورها و مراکز علمی و فنی معتبر منطقه‌ای و جهانی به‌ویژه جهان اسلام همراه با تحکیم استقلال کشور، مورد تأکید قرار گرفته است و این تعامل با وجود شما دانش آموختگان بین الملل و ارتباطاتی که به همت هم رقم خواهد خورد، می‌تواند جامه تحقق بپوشد و تقاضای من از تک تک دانش آموختگان این است که این رشته ارتباطی هرگز قطع نشود و روز به روز بر تقویت آن افزوده شود‌.
در این مراسم تعدادی از دانشجویان بصورت نمادین لوح و تندیس دانش آموختگی خود را از رئیس سازمان امور دانشجویان دریافت کردند و در هنگام دریافت لوح با قرار گرفتن پشت تریبون ابراز احساسات کردند و  کشور ایران را بخاطر مهمان‌نوازی و رفتار فرهنگی، انسانی، خانه دوم خود عنوان کردند و دانشجویان سوری و لبنانی نیز از اینکه ایران از لحاظ معنوی حامی کشورشان بوده و آنها را در هیچ زمانی تنها نگذاشتند، تشکر و قدردانی کردند و بویژه از رهبر معظم انقلاب بعنوان قائد بزرگ خود نام بردند.
گفتنی است در این مراسم  که برای اولین بار بصورت تجمیع و در حرم رضوی برگزار شد، 155 دانشجو از 21 ملیت و 43 دانشگاه کشور حضور داشتند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: دانشجوی بین الملل کشورهای اسلامی دانش آموختگان بین الملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۹۳۱۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات وعده صادق قلب مستضعفان جهان را شاد کرد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم در این دیدار با ذکر این نکته که رشد علمی و دستیابی به مرز‌های دانش، دال مرکزی گفتمان انقلاب اسلامی است، گفت: اکنون این رشد علمی تا جایی پیش رفته که در تمامی مناسبات و جایگاه‌های علمی جهان، نام ایران می‌درخشد.

عبدالحسین کلانتری همچنین با تأکید بر اجرایی سازی تفاهم نامه‌های منعقد شده و افزایش تبادلات علمی میان جمهوری اسلامی ایران و ونزوئلا افزود: باید شرایط همکاری‌های آموزشی، پژوهشی و فرهنگی و استفاده از ظرفیت‌های فناورانه و دانش بنیان دانشگاه‌های دو کشور فراهم و تسهیل شود.

دبیر مجمع جهانی اهل البیت (ع) نیز در این دیدار عدالت و حق جویی را جوهره مشترک تمامی ادیان ابراهیمی عنوان و تصریح کرد: بر اساس آموزه‌های تمامی ادیان ابراهیمی، باطل رفتنی است و جبهه حق بر جبهه باطل مسلط خواهد شد و آینده متعلق به مستضعفان و ستمدیدگان است.

آیت الله رضا رمضانی همچنین به تبیین مبانی ظلم ستیزی در نظام فکری انقلاب اسلامی و اسلام و مکتب اهل بیت پرداخت و نقش محوری امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری را در تقویت جبهه حق و ظلم‌ستیزی کاملاً آشکار عنوان کرد.

در ادامه وزیر امور خارجه ونزوئلا نیز تقابل اصلی و تاریخی بشریت را تقابل حق و باطل دانست و ضمن تبریک پیروزی اخیر ایران در تنبیه اسرائیل گفت: این موفقیت قلب تمامی عدالت‌خواهان و مستضعفان جهان را شاد کرد و درس عبرتی شد تا دیگر متجاوزان از صبوری ایران سوءاستفاده نکنند.

     

دیگر خبرها

  • نیروهای مسلح ایران در اوج اقتدار در منطقه و جهان هستند
  • وزیر امور خارجه ونزوئلا: ایران همواره حامی حق جهان است
  • عملیات وعده صادق قلب مستضعفان جهان را شاد کرد
  • رییس دانشگاه شاهد : باید بورسیه دانشجویان کشورهای جبهه مقاومت را در دستور کار خود قرار دهیم/ سال گذشته ۵۰ دانشجو از کشورهای مقاومت را بورسیه کردیم
  • مراسم تقدیر از دست اندرکاران جشنواره جایزه ملی ثریا برگزار شد
  • ایران اسلامی در حال اجرای طرح های بزرگ در 20 کشور جهان است
  • اجرای طرح‌های بزرگ آب و برق در 20 کشور جهان توسط مهندسان بومی
  • جایگاه ویژه‌ مردم ایران در بسط تفکر مهدوی در جهان امروز
  • هدف صهیونیسم بین الملل ایجاد فاصله میان کشورهای اسلامی است
  • تجمع در دانشگاه‌های آمریکا در حمایت از غزه