Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/گلستان معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان، نبود ضامن و سنگ‌اندازی بانک‌ها را دو چالش مهم زوجین برای دریافت وام ازدواج برشمرد و گفت: ۴۲ درصد واجدین شرایط در گلستان نمی توانند وام ازدواج دریافت کنند.

سید محمد دهنوی در پنجاه و هفتمین جلسه شورای دولت و گفتگوی بخش خصوصی اظهار کرد: در طرح ملی جهش مسکن ۹۰ هزار واحد مسکونی در گلستان ساخته می شود که ۴۰ هزار واحد مسکونی مربوط به بخش روستایی است که در حوزه مسکن روستایی مشکلی نداریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه سوداگری مسکن موجب شد تا دولت تصمیم بگیرد در طرح های دولتی خودمالکی انجام ندهد، تصریح کرد: مردم نسبت به طرح جهش ملی مسکن اقبال دارند اما فرایندهای ما کُند است اگر به دنبال تسریع در موضوع مسکن هستیم ابتدا باید مسئله مسکن روستایی و سپس خودمالکی را جدی بگیریم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان با اشاره به اینکه سالانه ۱۶ هزار ازدواج در گلستان انجام می شود، بیان کرد: میزان بهره‌وری ما از وام ازدواج در استان گلستان کمتر از ۶۰ درصد است، متاسفانه ۲۲ درصد زوجین توان تامین ضامن را ندارند و نزدیک به ۲۰ درصد در فرایند سنگ‌اندازی بانک‌ها منصرف می شوند و با این حساب ۴۲ درصد واجدین شرایط ما نمی توانند وام ازدواج دریافت کنند.

دهنوی یکی از مشکلات کشورمان را عدم فرهنگ‌سازی برای هزینه درست منابع دانست و تاکید کرد: میانگین دوره عقد تا ازدواج در گلستان یک و نیم سال است و اگر دوره ساخت مسکن را به کمتر از دو سال برسانیم بسیاری از زوجین‌ تمایل دارند وام ازدواج خود را برای ساخت مسکن صرف کنند چراکه امروزه مهم ترین چالش زوجین جوان، تامین مسکن است.

وی به هدایت وام ازدواج به سمت ساخت مسکن برای زوجین جوان اشاره کرد و گفت: گاهی اوقات منابع وام ازدواج صرفا صرف هزینه های مراسم عروسی و غیره می شود حال آنکه می‌توان آن را به سمت ساخت مسکن هدایت کرد تا زوجین طعم شیرین خانه‌دار شدن را بچشند.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: امور اقتصادی استاندار گلستان استان گلستان گلستان وام ازدواج وام ازدواج ساخت مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۹۴۰۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انعقاد قرارداد تسهیلات ۴۵۰ هزار واحد مسکونی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس،عباس حسینی از ساخت ۱۴۰ هزار و ۴۴۲ واحد مسکونی به مبلغ ۸۳۷ هزار و ۸۳۲ میلیارد ریال با تسهیلات بانک مسکن در سال گذشته خبر داد و گفت: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون،  قرارداد تسهیلاتی نزدیک به ۴۵٠ هزار واحد مسکونی با صرف یک میلیون و ٨٠۶ هزار و ٢٢٨ میلیارد ریال توسط بانک مسکن منعقد شده است.
مدیرعامل بانک مسکن گفت: پارسال سقف تسهیلات ساخت مسکن بانک برای هر واحد در شهرهای تهران، اصفهان، شیراز، مشهد، تبریز، کرج، اهواز، بندرعباس، بوشهر، قم، ساری و رشت ٧۵٠ میلیون تومان، سایر مراکز استان‌ها و شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت ۶۵٠ میلیون تومان و سایر شهرها ۶٠٠ میلیون تومان بوده است.
وی، سیاست‌های اعتباری بانک را در حمایت از به‌کارگیری فناوری‌های نوین ساخت‌وساز و حمایت از سازندگان حرفه‌ای برای ساخت مسکن باکیفیت و استاندارد با تاکید بر معماری اصیل ایرانی اسلامی عنوان کرد و گفت: سقف تسهیلات در سال جاری به سازندگانی که از روش‌های نوین ساخت و فناوری استفاده می‌کنند در شهرهای تهران، اصفهان، شیراز، مشهد، تبریز، کرج، اهواز، بندرعباس، بوشهر، قم، ساری و رشت، مراکز استان‌ها و سایر شهرها به ترتیب یک میلیارد تومان، ٩٠٠ و ٨٠٠ میلیون تومان تعیین شده است که به مرور و متناسب با پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها پرداخت می‌شود.
حسینی ادامه داد: حمایت از دانش‌بنیان‌ها برای ساخت‌وساز بر پایه روش‌های نوین باعث شده است که در سال ١۴٠٣، پرداخت تسهیلات به واحدهای مسکونی احداثی در قالب صنعتی سازی، ساختمان‌های سبز و واحدهای احداثی با استفاده از مصادیق کاهش مصرف انرژی در اولویت قرار گیرند و مشوق‌هایی در این زمینه در نظر گرفته شده است.
برای حمایت از معماری ایرانی- اسلامی، واحدهای مسکونی احداثی در چارچوب معماری ایرانی –اسلامی همانند واحدهای احداثی بر پایه روش‌های نوین دارای مشوق‌های تسهیلاتی هستند.

دیگر خبرها

  • ۱۴ هزار زوج اردبیلی وام ازدواج دریافت کردند
  • ۱۱ هزار متقاضی در اردبیل تسهیلات فرزندآوری دریافت کرده اند
  • ۴۰۰ روستایی در چناران تسهیلات ساخت مسکن دریافت کردند
  • دریافت تسهیلات ساخت مسکن ۴۰۰ روستا در چناران
  • وام بزرگ ۳۰۰ میلیون تومانی را از این بانک‌‎ها دریافت کنید
  • بنگاه داری بانک ها آفت بزرگ بازار مسکن کشور است
  • جزئیات و شرایط پرداخت وام ازدواج در سال ١۴٠٣
  • سه وام قرض الحسنه از ۱۵۰ تا ۳۰۰ میلیون تومن بدون نیاز به سپرده و ضامن!
  • جزئیات و شرایط وام فوری بانک ها در سال 1403 | کدام بانک‌ها وام فوری می‌دهند؟
  • انعقاد قرارداد تسهیلات ۴۵۰ هزار واحد مسکونی