Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک روزنامه آمریکایی از اختصاص ۱۰۰ میلیون دلار برای آموزش استفاده از جنگنده‌های ساخت آمریکا توسط خلبانان اوکراینی، در پیش‌نویس لایحه اختیارات دفاع ملی این کشور خبر داد.

به گزارش ایران اکونومیست به نقل از روزنامه آمریکایی «دیفنس‌نیوز»، مجلس نمایندگان آمریکا به عنوان بخشی از لایحه اختیارات دفاع ملی، این هفته تصویب کرد تا ۱۰۰ میلیون دلار برای آموزش استفاده از هواپیماهای آمریکایی، به خلبانان اوکراینی اختصاص داده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«آدام کینزینگر» نماینده جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا در گفت‌وگو با «دیفنس نیوز» تصریح کرد: بودجه ۱۰۰ میلیون دلاری برای آموزش خلبانان اوکراینی، بخشی از اصلاحیه لایحه اختیارات دفاعی است تا فناوری سخت افزارهای نظامی اوکراین را از فناوری‌های دوران شوروی به فناوری‌های غربی تغییر دهد.

وی گفت: وقتی جنگ تمام شود دیگر اوکراین جنگنده میگی نخواهد داشت و باید خلبانان اوکراینی از هم‌اکنون برای استفاده از تجهیزات نظامی غربی آموزش داده شوند. ‌

این مقام آمریکایی از آمادگی واشنگتن برای آموزش خلبانان اوکراینی در پایگاه‌های هوایی کلمبوس، می‌سی‌سی‌پی و احتمالا تگزاس خبر داد و افزود: خلبانان اوکراینی باید حداقل سه ماه برای استفاده اولیه از جنگنده‌های آمریکایی اف-۱۵ و اف-۱۶ آموزش ببینند.

روزنامه آمریکایی «دیفنس نیوز» با اشاره به اینکه لایحه اختیارات دفاع ملی در بهترین حالت، ماه سپتامبر تصویب و قانون می‌شود، خاطرنشان کرد: در صورتی که هم مجلس نمایندگان آمریکا و هم مجلس سنا با آموزش خلبانان اوکراینی مطرح شده در این لایحه موافقت کنند، آموزش آنها احتمالا از سال آینده میلادی آغاز خواهد شد.

ولودیمیر زلنسکی از ماه مارس تاکنون درخواست دریافت جنگنده‌های اف-۱۵ و اف-۱۶ را از آمریکا داشته، اما باتوجه به اینکه خلبانان اوکراینی در زمینه استفاده از سوخوها و میگ‌های ساخت شوروی سابق آموزش دیده‌اند قادر به هدایت جنگنده‌های ساخت آمریکا نیستند و نیازمند ماه‌ها آموزش برای به پرواز درآوردن این جنگنده‌ها هستند.

دولت آمریکا که نگران جهانی شدن جنگ و رویارویی مستقیم ناتو و روسیه است تاکنون از ارائه جنگنده به اوکراین خودداری کرده است. واشنگتن و دیگر پایتخت‌های غربی از ارائه هرگونه سلاح دوربرد که نظامیان اوکراینی را قادر به هدف قرار دادن خاک روسیه کند، خودداری کرده‌اند.

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: اوکراین

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: اوکراین لایحه اختیارات برای آموزش ۱۰۰ میلیون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۰۱۲۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا آشکارا دارایی‌های روسیه را سرقت می‌کند

تاکر کارلسون، روزنامه نگار آمریکایی با اشاره به این واقعیت که ۷۰ درصد مردم ایالات متحده مخالف کمک به اوکراین هستند، گفت: تصویب لایحه مربوط به مصادره دارایی‌های روسیه به نفع کی‌یف، راه را برای سرقت این پول‌ها توسط طبقه حاکمه در واشنگتن است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، "تاکر کارلسون"، روزنامه نگار معروف آمریکایی معتقد است که لایحه مصادره دارایی‌های مسدود شده روسیه به نفع اوکراین در ایالات متحده برای تسهیل روند سرقت آنها برای طبقه حاکم مورد نیاز است.

 او در ویدئویی که در صفحه اجتماعی خود ایکس (توئیتر سابق) منتشر کرده، گفت: «این لایحه به جو بایدن (رئیس جمهور آمریکا) اجازه می‌دهد تا دارایی‌های مصادره شده روسیه را در صندوق ویژه اوکراین قرار دهد. این همان 8 میلیارد دلاری است که دولت آمریکا به تازگی از شهروندان روسیه بدون محاکمه دزدیده است […] این همه پول به اوکراین منتقل می‌شود، زیرا دزدیدن آن‌ها برای طبقه حاکم کشور ما، وقتی این پولها در خارج باشد، بسیار آسان‌تر است.»

 پیش از این، روز شنبه، مجلس نمایندگان کنگره آمریکا لایحه مصادره دارایی‌های روسیه به نفع اوکراین را تصویب کرد.بر اساس نتایج رای گیری، 360 نماینده کنگره از این سند حمایت کرده و 58 نماینده با آن مخالفت نکردند.

به نوبه خود، دیمیتری پسکوف، دبیر مطبوعاتی رئیس جمهور روسیه تاکید کرد که ایالات متحده مسئول تصمیم گیری در مورد چنین مصادره‌ای خواهد بود و مسکو اقداماتی را برای حفظ منافع خود انجام خواهد داد.

70 درصد آمریکایی‌ها با ارائه کمک به اوکراین موافق نیستند

تاکر کارلسون همچنین یادآور شد که واشنگتن در حال ارائه کمک‌های مالی قابل توجهی به کی‌یف است، علیرغم این واقعیت که اکثر آمریکایی‌ها این موضوع را تایید نمی‌کنند. 

این روزنامه‌نگار آمریکایی گفت: «آنها در حال تصویب یک لایحه کمک مالی 60 میلیارد دلاری برای اوکراین هستند، در حالی که 70 درصد مردم آمریکا با چنین اقدامی موافق نیستند».

وی معتقد است که مقامات آمریکایی مشکلات شهروندان خود را نادیده گرفته و به حل مسائل در داخل کشور توجه ندارند. به گفته کارلسون، او از اظهارات جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در مورد دفاع از دموکراسی در اوکراین خسته شده، زیرا واقعا اینطور نیست.

 کمک نظامی دیرهنگام آمریکا فایده‌ای برای اوکراین ندارد

علاوه بر این، خبرگزاری رویترز نیز با استناد به نظر کارشناسان و مقامات آمریکایی گزارش داده است که کمک نظامی به اوکراین که در روز شنبه توسط مجلس نمایندگان ایالات متحده تصویب شد، گامی بسیار دیرهنگام است که اثربخشی چنین اقدامی مدت‌هاست از دست رفته و کمکی به تغییر وضعیت جبهه نبرد نخواهد کرد. 

در این تحلیل آمده است: کمک بسیار دیرتر از آن زمانی که انتظار می‌رفت به اوکراین می رسد، برای اینکه مهمات نیروهای مسلح این کشور رو به اتمام بوده و آنها تحت فشار شدید نظامیان روسیه قرار دارند.  بدین ترتیب، علیرغم این واقعیت که مقامات دولت ایالات متحده اطمینان می‌دهند که تامین سلاح و مهمات به اوکراین بیشتر از چند روز طول نخواهد کشید، نمی توان به تاثیر ارسال این کمک‌ها در وضعیت جبهه نبرد و اینکه واشنگتن ناجی کی‌یف در مناقشه خواهد بود، کاملاً اطمینان داشت.

هشدار مسکو درباره شکست تحقیرآمیز آمریکا در اوکراینتأکید کرملین بر عدم‌تغییر روند درگیری نظامی در اوکراینقصد آمریکا برای اعزام مشاورین نظامی بیشتر به اوکراین

انتهای پیام/ 

دیگر خبرها

  • شویگو: اوکراین نیم‌ میلیون سرباز از دست داده است
  • آمریکا آشکارا دارایی‌های روسیه را سرقت می‌کند
  • مبارزه تیک‌تاک با لایحه ممنوعیت در آمریکا
  • کلید ۹۵ میلیارد دلاری برای دو جنگ؟
  • درباره لایحه ۶۰ میلیارد دلاری کمک نظامی به اوکراین چه می دانیم؟ / تحلیل کی یف از تاخیر در کمک رسانی واشنگتن چیست؟
  • ریختن بنزین بر آتش بحران های جهانی / تصویب کمک ۹۵ میلیارد دلاری به اوکراین، رژیم صهیونیستی و تایوان در مجلس آمریکا
  • ریختن بنزین بر آتش بحران های جهانی / تصویب کمک 95 میلیارد دلاری به اوکراین، رژیم صهیونیستی و تایوان در مجلس آمریکا
  • تصاویری از لحظه هدف قرار گرفتن جنگنده اوکراینی در باند فرودگاه | ویدئو
  • آیا تیک‌تاک به زودی از دسترس آمریکایی‌ها خارج می‌شود؟
  • لایحه کمک امنیتی آمریکا به اوکراین و اسرائیل تصویب شد + جزئیات | این کمک باعث می شود اوکراینی های بیشتری کشته شوند