Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اتاق خبر»
2024-04-24@21:38:15 GMT

آغاز دور دوم ثبت‌نام خودرو؛ از امروز شنبه

تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۰۲۱۹۳

 به گزارش اتاق خبر به نقل از همشهری: به‌مناسبت فرا رسیدن عید سعید غدیر خم، مرحله دوم ثبت‌نام برای شرکت در قرعه‌کشی یکپارچه خودرو از امروز ساعت۱۷ به‌مدت 3روز آغاز می‌شود. این موضوع را دیروز مسئولان وزارت صنعت نیز تأیید کردند.
به‌گزارش همشهری، بعد از یک دور عرضه موفقیت‌آمیز خودرو در قالب سامانه یکپارچه خودرو که در اردیبهشت ماه انجام شد، آن‌طور‌که دیروز مسئولان وزارت صنعت اعلام کردند از امروز- شنبه 25تیرماه- مرحله دوم قرعه‌کشی خودرو به‌مناسبت عید سعید غدیرخم آغاز می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متقاضیان می‌توانند از ساعت17 امروز به‌مدت 3روز در این سامانه ثبت‌نام کنند.
معاون وزیر صنعت اعلام کرده  قرعه‌کشی فقط برای خودرو‌هایی انجام می‌شود که حجم تقاضا برای آنها بیش از عرضه است و حتی در ماه‌های آینده احتمال حذف کامل قرعه‌کشی و تحویل خودرو متناسب با تقاضا نیز وجود دارد.
شرایط ثبت‌نام در دومین مرحله تخصیص یکپارچه خودرو، همانند مرحله نخست است و سهمیه خودروی طرح جوانی جمعیت نیز در این مرحله اعمال می‌شود. نتایج قرعه‌کشی نیز از زمان پایان مدت ثبت‌نام، حداکثر تا یک هفته اعلام می‌شود و دلیل این زمان، تطبیق اطلاعات و داده‌های ثبت‌نام‌کنندگان با طرح جوانی جمعیت و کنترل واجدان شرایط بودن است.

شرایط حذف قرعه‌کشی
معاون وزیر صنعت دیروز اعلام کرد این قرعه‌کشی برای خودرو‌هایی انجام می‌شود که میزان تقاضا بیش از عرضه است؛ بنابر این درجریان قرعه‌کشی جدید خودرو نام خودرو‌هایی که میزان تقاضا برای آنها کمتر از عرضه است حذف شده است.
منوچهر منطقی در این‌باره توضیح داد: در دور نخست قرعه‌کشی سامانه یکپارچه، از ۱۱۵نوع عرضه خودرو ۵۵ نوع از خودروها یعنی ۴۸درصد خودروها بدون قرعه‌کشی به خریدار تعلق گرفت و حالا در قرعه‌کشی آخر تیرماه این خودروها را در سامانه نخواهید دید.
او افزود:اگر برای یک محصول هزار خودرو تولید شده باشد، اما ۶۰هزار درخواست داشته باشد، آن محصول در سامانه باقی می‌ماند و اگر برای محصولی ۲۰هزار خودرو تولید شده باشد، اما در ثبت‌نام فقط ۱۹هزار متقاضی باشد این قابلیت وجود دارد که خودرو از سامانه خارج شود.
معاون صنایع حمل‌ونقل وزیر صنعت، با اشاره به حذف تدریجی قرعه‌کشی گفت: با ادامه این روند اگر ۲دور دیگر قرعه‌کشی سامانه ادامه یابد به‌عنوان مثال در ۱۱۵نوع عرضه، صرفا ۵ نوع عرضه خودرو در سامانه باقی می‌ماند و این سامانه به‌تدریج کمرنگ و به مرور حذف خواهد شد.

عرضه خودرو در بورس کالا
همزمان با آغاز دور دوم قرعه‌کشی خودرو از طریق سامانه یکپاچه، اواخر هفته قبل شورای بورس با از سرگیری عرضه خودرو در بورس کالا نیز موافقت کرد. پیش از این وزارت صنعت با عرضه خودرو در بورس کالا مخالفت کرده بود اما حالا آن‌طور که تازه‌ترین اطلاعات نشان می‌دهد وزارت صنعت با عرضه خودرو‌هایی که به‌دلیل بالاتر بودن میزان عرضه از تقاضا از سامانه یکپارچه حذف می‌شوند در بورس کالا موافقت کرده است. درواقع قرار است خودرو‌هایی که از سامانه قرعه‌کشی حذف می‌شوند امکان عرضه در بورس کالا پیدا کنند.
سخنگوی وزارت صنعت نیز این موضوع را تأیید کرد و گفت: عرضه خودرو باید با هماهنگی وزارت صنعت باشد و محصولاتی که تولید و عرضه آنها بیش از میزان تقاضاست، امکان عرضه در بورس را خواهند داشت. در واقع خودروهایی که در مسیر خروج از قرعه‌کشی قرار دارند و به نوعی تولید و عرضه آنها بیش از میزان تقاضاست، امکان عرضه در بورس کالا را خواهند داشت.
امید قالیباف با بیان اینکه وزارت صنعت موافق عرضه خودرو در بورس است اما این عرضه باید با شرایطی همراه باشد، گفت: در جلسه شورای بورس، وزیر صنعت پیشنهاد عرضه خودرو در بورس را ارائه کرد و این موضوع قبل از پیشنهاد وزیر، در دستور کار شورا نبود.
او همچنین در مورد مخالفت اولیه وزارت صنعت با عرضه خودرو در بورس نیز گفت: ماه قبل قرار بود همه خودروسازان در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو فعال باشند تا با شفافیت کامل خودرو عرضه کنند و به این ترتیب مشخص شود سیاستگذاری بعدی به چه صورت خواهد بود؛ بنابراین در آن زمان نمی‌شد به یک خودروساز خاص اجازه داد که با نظر خود به عرضه در بورس بپردازد.
سخنگوی وزارت صنعت تأکید کرد: بنابراین از این به بعد با هماهنگی کامل وزارت صنعت و رعایت شرایط، خودرو در بورس عرضه خواهد شد؛ به این صورت که اگر به‌عنوان نمونه قرار است خودروهای شاسی بلند در بورس کالا عرضه شوند، در این صورت باید همه خودروسازان شبه‌دولتی و خصوصی، خودروهای خود را در این کلاس در بورس کالا عرضه کنند.
جواد جهرمی، معاون بورس کالا نیز دراین باره گفت:مقرر شده فرایند عرضه خودرو در بورس کالا با یک کلاس خودرو آغاز و همه شرکت‌های تولیدکننده آن کلاس، اقدام به عرضه کنند. او همچنین با اعلام اینکه میزان و نوع عرضه خودروها اطلاع‌رسانی خواهد شد، ادامه داد: تأکید بورس کالا صرفا عرضه فیزیکی نبوده بلکه تامین مالی خودروسازان و استفاده از اوراق گواهی سپرده و سلف موازی استاندارد است که در هفته‌های آینده اعلام خواهد شد.
به گزارش همشهری، پیش از این قرار بود 2 خودروی دیگنیتی و فیدلیتی متعلق به شرکت بهمن‌موتور در بورس کالا عرضه شوند که در روز عرضه با نامه معاون وزیر صنعت، ‌این عرضه لغو شد. بورس کالا حتی در همان زمان اعلام کرده بود به غیراز این دو خودرو، 4خودرو‌ساز دیگر متقاضی عرضه محصولاتشان در بورس کالا هستند و حتی برای آنها کد معاملاتی آنلاین صادر شده است.

منبع: اتاق خبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۰۲۱۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عرضه ۴۲۶.۸ میلیون دلار حواله ارزی در سامانه نیما

به گزارش خبرگزاری مهر، امروز سه شنبه چهارم اردیبهشت ۱۴۰۳ در مجموع معادل ۴۲۶.۸ میلیون دلار حواله ارزی عرضه شد که از این میزان ۱۲۴.۸ میلیون دلار آن معامله شد.

به این ترتیب در معاملات امروز سامانه نیما از مجموع ۴۲۶.۸ میلیون دلار حواله ارزی عرضه شده ۳۰۲ میلیون دلار آن به فروش نرسید.

کد خبر 6086848

دیگر خبرها

  • اولین عرضه خودرو‌های برقی در روز‌های آینده
  • دو اثر مهم عرضه در بورس کالا برای طلای سرخ
  • افزایش کیفیت و حذف واسطه‌ها با عرضه زعفران در بورس کالا
  • بررسی بحران بورس در «ناامیدی سم است»/ ساخت مجموعه مستندی درباره صنعت خودرو در ایران
  • عرضه ۴۲۶.۸ میلیون دلار حواله ارزی در سامانه نیما
  • اولین عرضه خودرو در بورس کالا در سال ۱۴۰۳
  • جزئیات فروش شفاف زعفران در بورس کالا
  • عرضه هزار و ۵۰۰ کیلو زعفران فردا در بورس کالا
  • ۱۵۰۰ کیلو گرم زعفران فردا در بورس کالا عرضه می‌شود
  • ۳۰ دستگاه کامیون کشنده در بورس کالا عرضه می‌شود