Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید حامد عاملی گفت: در خصوص منطقه آزاد تجاری صنعتی استان اردبیل، باید برخی موارد از نظر فنی و در انتخاب محل آن مورد لحاظ قرار می گرفت، متاسفانه مطالعات ما در زمین‌های انتخاب شده در شهرستان‌ها جواب نداد که یکی از این اراضی هم در حوزه شهرستان گرمی بود.

استاندار اردبیل در سفر به شهرستان گرمی با بیان اینکه این اراضی از نظر فنی و کارشناسی برای منطقه آزاد جوابگو نیست و  به دنبال اراضی جایگزین هستیم، گفت: طبق بررسی‌هایی که کارشناسان انجام داده اند، زمینی مشخص شده است که در برنامه امروز از این زمین بازدید و شرایط آن بررسی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منطقه آزاد اردبیل یکی از هفت منطقه آزاد یعنی ( استان‌های گلستان، ایلام، اردبیل، سیستان و بلوچستان، کردستان، بوشهر و کرمانشاه) است که ابتدای سال ۱۴۰۰ توسط مجمع تشخیص مصلحت نظام ابلاغ و دولت موظف به راه‌اندازی آن شد و به جز منطقه آزاد اردبیل، بقیه مناطق تاسیس و راه‌اندازی آنها آغاز شده است.

استان اردبیل دارای ۳۸۰ کیلومتر مرز خشکی با جمهوری آذربایجان است. مناطق مرزی استان اردبیل از یک محرومیت تاریخی و شکاف توسعه‌ای با مناطق برخوردار کشور رنج می‌برد و برای رفع این عقب ماندگی و حرکت در مسیر توسعه متوازن نیاز به ابزارهای حمایتی ویژه‌ای دارد و از جمله مهمترین این مولفه‌ها ایجاد مناطق آزاد تجاری و صنعتی در آنها است.

اشتغال‌زایی، افزایش حضور سرمایه‌گذاران در منطقه به دلیل معافیت‌های گمرکی و سود بازرگانی، رفع مشکل بیکاری، توسعه صادرات، افزایش مراودات بازرگانی با کشورهای همسایه، ایجاد بازارهای تجاری و صنعتی مشترک با همسایگان از جمله مزایای ایجاد مناطق آزاد تجاری ، صنعتی در مناطق محروم و مرزی کشور است.

استاندار اردبیل امروز همچنین در بازدید از محل احداث پروژه کارخانه سیمان سفید گرمی گفت: این پروژه مشکلاتی داشت که امیدواریم با همراهی و همکاری اهالی و تصمیماتی که اتخاذ خواهد شد، برطرف شود و شاهد اجرای عملیات اجرایی کارخانه باشیم.

عاملی از راه اندازی چهاربانده گرمی - اردبیل در روز عید غدیر خم خبر داد و گفت: پیمانکار این پروژه 15 کیلومتری در سفر آینده به شهرستان مشخص خواهد شد.

به گفته او، برای مسیر گرمی - بیله سوار ۱۲۰ میلیارد تومان منابع منظور شده است و در نظر داریم امسال هفت کیلومتر از طرف گرمی و هفت کیلومتر از طرف بیله سوار آسفالت شود.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: منطقه آزاد تجاری صنعتی اردبیل رفع مشکل بیکاری توسعه صادرات استان اردبیل منطقه آزاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۰۴۳۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احداث چند شهرک صنعتی در باوی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، سیدمحسن البرزی اظهار کرد: با توجه به نامگذاری شعار سال با عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» در این راستا در شهرستان باوی برنامه‌هایی در دستور کار است و اولین شهرستان در استان است که در راستای عملی کردن شعار سال از فروردین ماه اقدامات بسیار مهمی انجام داده است.

وی ادامه داد: احداث شهرک صنعتی رامین در شهر رامین و شهرک صنعتی دارویی در دستور کار است که در مراحل انعقاد تفاهم نامه هستند.

البرزی افزود: همچنین احداث شهر پوشاک در شهرستان در دستور کار است و در حال استعلام ملک موردنظر هستیم.

فرماندار باوی با اشاره به راه‌اندازی چندین شهرک صنعتی، گفت: راه‌اندازی این شهرک‌های صنعتی خود به خود باعث مشارکت مردم در اقتصاد و ایجاد اشتغال می‌شود. همچنین برای احداث فاز‌های ۷ و ۸ نیروگاه رامین، مکاتبات لازم با نهاد ریاست جمهوری انجام شده است که در صورت عملی شدن این فازها، شاهد اشتغالزایی خواهیم بود.

وی اضافه کرد: در حوزه کشاورزی نیز سازمان جهاد کشاورزی وام‌های اشتغالزایی ارائه می‌دهد و کشاورزان شهرستان باوی می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند.

البرزی عنوان کرد: طرح زراعت چوب مورد تاکید و در دستور کار دولت است. در این زمینه اقدامات بسیار خوبی انجام و بیش از ۲۰۰ هزار نهال کاشته شده است که می‌تواند اشتغالزایی بسیار خوبی در منطقه داشته باشد و به مردم اطلاع‌رسانی شده است که در طرح زراعت چوب حتما ورود کنند.

وی ادامه داد: پیش بینی می‌شود حداقل در یکی از شهرک‌های صنعتی شاهد اشتغالزایی بیش از هزار نفر به صورت مستقیم باشیم. با توجه به اینکه شهرستان باوی در مرکز استان واقع شده است، بسیاری از صنایعی که در شهرستان اهواز فضای کار ندارند، می‌توانند با اولویت اشتغالزایی نیروی بومی به باوی منتقل شوند.

دیگر خبرها

  • شهرک‌های صنعتی در باوی احداث می‌شوند
  • احداث بیش از ۵۶۰ مسکن خیرساز در استان اردبیل
  • احداث چند شهرک صنعتی در باوی
  • راه‌های ایجاد شبکه بین‌المللی تحقیقات در حوزه انرژی بررسی شد
  • ایجاد شبکه بین‌المللی تحقیقات در حوزه انرژی بررسی شد
  • بن‌بست اقتصادی رفسنجان با احداث خط ریلی حذف می شود
  • انقلاب صنعتی استان کرمان و آثار ملی آن/ حذف بن‌بست اقتصادی رفسنجان با احداث خط ریلی
  • بررسی طرح رصد در مناطق مختلف پایتخت در شورا
  • بیله‌سوار نقطه آغاز منطقه آزاد تجاری اردبیل شد
  • ۳۲۵۹ مجوز سرمایه گذاری در منطقه آزاد قشم صادر و تمدید شد