Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، منابع رسانه‌ای روز شنبه گزارش کردند که یک فروند بالگرد «بلک هاوک»  نیروی دریایی مکزیک سقوط کرد و طی این حادثه ۱۴ نفر کشته شدند.

به گزارش خبرگزاری «رویترز» این بالگرد آمریکایی نیروی دریای مکزیک روز جمعه در ایالت «سینولا» در شمال مکزیک سقوط کرد و طی آن ۱۴ نفر کشته و یک نفر مجروح شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نیروی دریایی مکزیک اعلام کرد که علت این حادثه در دست بررسی است. نیروی دریایی مکزیک گمانه زنی‌ها در زمینه ربط دادن این حادثه با دستگیری  رئیس کارتل مواد مخدر در مکزیک را رد کرد.

مقام‌های مکزیکی اعلام کردند که رئیس کارتل مواد مخدر که به دلیل سازماندهی شکنجه و قتل یک مأمور اداره مبارزه با مواد مخدر مجرم شناخته شده بود، روز گذشته (جمعه) در شمال مکزیک بازداشت شد و پرونده‌ای که مدت‌ها به تنش میان ایالات متحده و مکزیک منجر شده بود را یک گام به حل و فصل نزدیک کرد. (جزئیات بیشتر)

یو اچ-۶۰ بلک هاوک، بالگرد نظامی چند منظوره و ترابری آمریکایی است که در شرکت «سیکورسکی» تولید می‌شود.

پیشتر نیز یک بالگرد از این نوع در مکزیک سقوط کرده بود.  نیروی دریایی ارتش مکزیک چندی قبل نیز اعلام کرد که یک فروند بالگرد بلک هاوک یو ایچ ۶۰» ساخت آمریکا در ایالت «وراکروز» در جنوب نزدیک خلیج مکزیک به دلایلی نامعلوم سقوط کرد. در این حادثه یک تن از خدمه این بالگرد کشته و ۱۰ نفر مجروح شدند. این بالگرد برای انجام عملیات امدادی عازم منطقه «زونگولسیا» در مکزیک شده بود.

چندی قبل یک مقام آمریکایی مکزیک را تهدید کرد که در صورت خرید جنگ افزارهای روسی تحریم می‌شود. «هوگو رودریگز» از معاونان  وزارت خارجه آمریکا در جلسه استماع کمیته روابط خارجی سنای آمریکا گفته بود، اگر مکزیک سلاح‌های روسی خریداری کند، تحریم خواهد شد.

انتهای پیام/.

منبع: فارس

کلیدواژه: سقوط بالگرد بالگرد آمریکایی بالگرد بلک هاوک نیروی دریایی نیروی دریایی بلک هاوک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۰۶۲۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات وعده صادق رویارویی قدرت واقعی با قدرت پوشالی بود

به گزارش همشهری آنلاین، امیر دریادار شهرام ایرانی روز چهارشنبه در حاشیه مراسم رژه ارتش در جمع خبرنگاران درباره تغییر موازنه قوا در منطقه، اظهار داشت: خیلی وقت است که موازنه قوا در منطقه با وجود نیروی مقاومت تغییر کرده است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش، گفت: عملیات وعده صادق به همه جهان ثابت کرد که قدرت واقعی با قدرت پوشالی در صحنه چگونه عمل می‌کند.

وی افزود: امروز با عملیات وعده صادق به همه ثابت شد که مسلمانان در کنار هم یک حرف می زنند و آن حرف حمایت از مظلوم و مقابله با ظالم است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش یادآورشد: با عملیات وعده صادق به همه جهان ثابت شد که قدرت واقعی با قدرت پوشالی در صحنه چگونه عمل می کند.

امیردریادار ایرانی تصریح کرد: این روند اینگونه است که دولت های منطقه، خواست مردم خود را انجام دهند و این دولت ها بیدار می شوند و متوجه می شوند که ملت های خود چه می خواهند.

کد خبر 845184 منبع: ایرنا برچسب‌ها شهرام ایرانی- فرمانده نیروی دریایی دفاع - رژه اسرائیل خبر ویژه دفاع - ارتش جمهوری اسلامی

دیگر خبرها

  • فرود مشکوک بالگرد‌های آمریکایی در دیرالزور سوریه
  • سقوط جرثقیل در پتروشیمی رازی ۲ کشته برجای گذاشت
  • بالگرد اورژانس استان تهران جان دو نفر را در اتوبان تهران-قم نجات داد
  • نجات سه سیل‌زده استان هرمزگان توسط نیروی دریایی ارتش
  • نیروی دریایی سه تن از سیل‌زدگان هرمزگان را نجات داد
  • عکس/ رژه یگان‌های نیروی دریایی ارتش
  • عملیات وعده صادق رویارویی قدرت واقعی با قدرت پوشالی بود
  • مراسم رژه گرامی داشت سالروز ارتش در بندرعباس
  • رژه یگان‌های نمونه زیرسطحی، سطحی و پروازی ارتش
  • رژه تجهیزات نیروی دریایی در روز ارتش نیروی دریایی ارتش