Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@08:12:48 GMT

اعتلای جایگاه گردشگری اردبیل در سال ۲۰۲۳ میلادی

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۱۳۰۵۹

اعتلای جایگاه گردشگری اردبیل در سال ۲۰۲۳ میلادی

ایسنا/اردبیل مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اردبیل گفت: اعتلای جایگاه گردشگری اردبیل در سال ۲۰۲۳ میلادی می تواند سبب تقویت زیرساخت های گردشگری و رونق این صنعت در استان شود.

نادر فلاحی 26 تیر در نشست صمیمی با خبرنگاران اظهار کرد: شهر اردبیل در اجلاسیه عضو کشورهای اکو در خجند تاجیکستان به عنوان پایتخت گردشگری این کشورها در سال ۲۰۲۳ میلادی انتخاب و در این راستا ستاد استانی به ریاست استاندار تشکیل شده است و ستاد ملی نیز در تهران به ریاست وزیر میراث فرهنگی تشکیل می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: اعتلای جایگاه گردشگری اردبیل در سال ۲۰۲۳ میلادی می تواند سبب تقویت زیرساخت های گردشگری و رونق این صنعت در استان شود و بی شک اگر این مهم تحقق یابد، در بخش های مختلف استان تاثیرات مثبت و ماندگاری خواهد داشت.

به گفته مدیرکل میراث فرهنگی استان اردبیل ستاد استانی رویداد اردبیل ۲۰۲۳ دارای ۶ کمیته اقتصادی و سرمایه‌گذاری، زیرساخت و توسعه شهری، علمی فرهنگی و اجتماعی، بازاریابی تبلیغات و امور بین الملل، تدارکات و پشتیبانی و امنیتی، انتظامی و نظارت بر عملکرد است و هدف از این رویداد برندسازی ظرفیت های گردشگری، حرکت برای رفع نواقص زیرساخت های گردشگری و تبیین ارزش و اهمیت تاریخی اردبیل است.

 وی با بیان اینکه از مجموعه های تولیدی استان انتظار داریم در تبلغ و معرفی این رویداد بزرگ همکاری لازم را با ما داشته باشند، گفت: و با درج آرم و نشان این رویداد  همکاری بیشتری با دستگاه‌های مختلف شکل بگیرد.

فلاحی با بیان اینکه بزرگداشت هفته اردبیل از ۲۵ تیرماه آغاز خواهد شد، خاطرنشان کرد: این اداره کل در این راستا جز همکاری و پشتیبانی، وظیفه خاصی ندارد و این مناسبت استانی به لحاظ تعدد شهرستان های استان در یک دهه برگزار می شود و هر شهرستان در یک روز، برنامه های متنوعی برگزار می کند.

وی اظهار کرد: در کنار این مناسبت، نباید از رویداد جهانی اردبیل ۲۰۲۳ غفلت شود و اعتبار ملی این مناسبت امسال تامین خواهد شد و از اعتبارات استانی نیز به همین امر اختصاص خواهد یافت.

مدیرکل میراث فرهنگی اردبیل با بیان اینکه استان اردبیل به عنوان پایلوت و مرکز گردشگری هیجانی و زمستانی کشور شناخته می‌شود، افزود: این شهر به واسطه این قبیل داشته ها و زیرساخت ها به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو انتخاب شده است.

به گزارش ایسنا، در اجلاس هیئت وزیران گردشگری کشورهای عضو اکو در خجند تاجیکستان ، شهر ساری در سال ۲۰۲۲ و اردبیل در سال ۲۰۲۳ به عنوان پایتخت گردشگری این کشورها انتخاب و تصویب شده بود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری گردشگري گردشگری اکو 2023 توسعه گردشگري سال ۲۰۲۳ میلادی میراث فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۱۳۰۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امروز موزه‌ها زیربنا و زیرساخت توسعه هستند/اهمیت جایگاه موزه‌ها در دانشگاه‌های کشور

ایسنا/اردبیل رئیس کمیته ملی موزه‌های ایران(ایکوم) به اهمیت جایگاه موزه‌ها در دانشگاه‌های کشور تاکید کرد و گفت: امروز موزه‌ها زیربنا و زیرساخت توسعه هستند.

میرسید احمد محیط طباطبایی ۵ اردیبهشت در اولین کنفرانس بین‌المللی موزه‌ها در دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه امروز موزه‌ها زیربنا و زیرساخت توسعه هستند، عنوان کرد: هر توسعه پایداری از بستر موزه عبور می‌کند و موزه شاخص پیشرفت و توسعه‌یافتگی یک جامعه را بیان می‌کند.

وی با اشاره به اینکه موزه‌ در آخرین تعریف به عنوان یک نهاد غیرانتفاعی برشمرده شد، ادامه داد: موزه‌ یک نهاد آموزشی و پژوهشی است و بخشی از میراث فرهنگی، طبیعی، تاریخی و هنری بشر را حفاظت، شناسایی و معرفی کرده و اوقات فراغت و خیلی چیزهای دیگر را رقم می‌زند.

محیط طباطبایی افزود: موزه‌ها باید پاسخگوی معضلات و مشکلات امروز جامعه باشند؛ چراکه موزه‌ها به عنوان نهادی که گذشته بشر، زمینه‌ها و زیرساخت‌های آن را به آینده مرتبط می‌کند، مهمتر شده و جایگاه بسیار خاصی را پیدا کرده‌ است.

رئیس کمیته ملی موزه‌های ایران(ایکوم) با اشاره به اینکه امسال آموزش و پژوهش در محور فعالیت‌های موزه‌ها قرار گذاشته شده است، تصریح کرد: در طی این ۳۰ سال مشکلات جامعه بشری از جمله صلح، محیط زیست، تغییرات اقلیمی، پایداری و مواردی از این قبیل محور فعالیت‌های موزه‌ها می‌باشد.

وی با تأکید بر اهمیت جایگاه موزه‌ها در دانشگاه‌های کشور، گفت: دانشگاه‌ها مثل هر نهاد دیگری به موزه احتیاج دارند، موزه نه به عنوان یک ویترین، دکور و افتخار برای دانشگاه، بلکه به عنوان بخش ارتباطی بین دانشگاه و جامعه مخاطب می‌باشد و از این جهت دانشگاه‌ها باید جایگاه موزه‌های خود را به صورت رسمی در حوزه معاونت پژوهشی بشناسند.

محیط طباطبایی با بیان اینکه مخاطب اصلی موزه‌ها کودکان و نوجوانان هستند، افزود: موزه‌ها برای آن هستند که بتوانیم تمام مسائل پیچیده و مهم، معضلات و هویت که منشأ فرهنگی هر جامعه است را به نسل آینده منتقل کنیم.

رئیس کمیته ملی موزه‌های ایران(ایکوم) ادامه داد: امیدوارم جامعه ما با نگاه موزه‌ای و از طریق تجربه ۱۰ هزار ساله مردمی که در این سرزمین زیستند، برای رفع مشکلات و معضلاتی که امروز در سطوح مختلف با آن روبرو هستند، تلاش کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • گزارش سازمان جهانی هواشناسی در خصوص وضعیت اقلیمی آسیا در سال ۲۰۲۳ میلادی منتشر شد
  • امروز موزه‌ها زیربنا و زیرساخت توسعه هستند/اهمیت جایگاه موزه‌ها در دانشگاه‌های کشور
  • هویت ملی در هر حوزه‌ای ثبت جهانی شود
  • درآمد میلیارد دلاری مغولستان از گردشگری
  • توجه به گردشگری غذا در جشنواره‌های فرهنگی تبریز
  • بسترسازی برای اعتلای ورزش اردبیل
  • توسعه زیرساخت‌های گردشگری در مسیر رشد ۲۵ درصدی جذب گردشگران
  • توجه به گردشگری غذا در جشنواره های فرهنگی تبریز
  • پیروی جوانان از سیره شهدا، رمز اعتلای کشور است
  • سعدی؛ میزبان رویداد هنری گل، مرغ و خوشنویسی شد