Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، حدود دو هفته است که انتشار دود غلیظ بعد از غروب آفتاب صدای مردم دشت‌آزادگان را در آورده است به طوری که شهروندان می‌گویند: شدت دود به حدی است که  در خانه و زیر کولر نیز آن را استشمام می‌کنیم و شب‌ها از آلودگی هوا نمی‌توانیم خواب راحتی داشته باشیم.

 سید مهدی حسینی مدیر اداره حفاظت محیط زیست دشت‌آزادگان در این رابطه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز، اظهار کرد: بر اساس تحقیقات صورت گرفته مشخص شد منشاء این دود بخش عراقی تالاب هور العظیم و مربوط به منطقه «ام العاج» است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به خشک شدن کامل تالاب هور العظیم از سمت عراق، افزود: تالاب هور العظیم در عراق به دلیل خشکی مرتب دچار آتش سوزی می‌شود به همین دلیل دود آن به شهرهای بستان و سوسنگرد می‌رسد و در شرایطی که آتش سوزی وسیع باشد تا اهواز نیز می‌رسد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست دشت‌آزادگان گفت: آنچه مشخص است در بخش ایرانی موردی از آتش‌سوزی به این گستردگی نداشتیم که دودش وارد شهرهای  اطراف شود چرا که تالاب هنوز مرطوب است.

نژاد حسینی در رابطه با علت انتشار دود فقط در هنگام شب‌، بیان کرد: واقعیت این است که ما هم اطلاع نداریم که چرا این دود فقط شب‌ها منتشر می‌شود، نقش‌های ماهواره‌ای که به دست ما رسیده هم ثابت می‌کند مربوط به بخش عراقی است، شاید هم عمداً اقدام به این آتش‌سوزی می‌شود، بنده از آن قسمت مرز اطلاعی ندارم.

وی افزود: اگر چه تالاب هور العظیم هنوز خشک نشده و از رودخانه کرخه تغذیه می‌شود اما قطعاً مثل روزهای معمولی سال نیست  و ارتفاع آب مثل گذشته نیست.

نژاد حسینی در خصوص فیلم‌های منتشر شده از خشکی هور العظیم در شبکه‌های اجتماعی، عنوان کرد: مخزن یک و دو تالاب که در شهرستان سوسنگرد قرار دارد از آنجایی که شیب آن‌ها به سمت هویزه قرار دارد از گذشته به این صورت بوده که ارتفاع آب در این مخازن کم است.

وی افزود: اکنون با توجه به پایین آمدن آب در تالاب حجم آب در این مخازن نیز کمتر شده اما هنوز در آن‌ها آب وجود دارد.

انتهای پیام/

 

 

 

منبع: فارس

کلیدواژه: سید مهدی حسینی اداره حفاظت محیط زیست دشت آزادگان دود غلیظ تالاب هور العظیم دشت آزادگان آتش سوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۱۴۵۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آتش سوزی گسترده در منطقه دفن زباله

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از گاردین، مقامات روز دوشنبه اعلام کردند علت آتش سوزی شرایط جوی گرم و خشک است.

شاهدان شاهد دودهایی بودند که از حیاط زباله‌ها بلند می‌شد، در حالی که آتش‌نشانان با جدیت مشغول مهار آتش بودند. سخنگوی سازمان آتش نشانی دهلی گفت: «ما بعد از دریافت گزارش آتش سوزی، در ابتدا دو تیم آتش نشانی را به محل اعزام کردیم. متعاقباً شش دستگاه آتش نشانی دیگر اعزام شدند. در حال حاضر آتش نشانان مشغول اطفای حریق هستند.»

دستگاه‌های آتش نشانی دیگر نیز در حالت آماده باش قرار گرفته‌اند تا در صورت نیاز به محل اعزام شوند.

برای تسهیل عملیات اطفای حریق، مقامات دسترسی به این منطقه را محدود کرده‌اند و تماشاگران را از تجمع و ضبط ویدئو منع کرده‌اند.

در سال ۲۰۱۹، ارتفاع محل دفن زباله قاضی پور به ۶۵ متر رسید که تنها هشت متر از بنای یادبود قطب منار کوتاه‌تر است. علاوه بر این، در سال ۲۰۱۷، بخشی از زباله‌ها در جاده مجاور فرو ریخت و منجر به جان باختن دو نفر شد. سه حادثه آتش سوزی در محل دفن زباله قاضی پور در سال ۲۰۲۲ گزارش شد، از جمله آتش سوزی در ۲۸ مارس که خاموش کردن آن بیش از ۵۰ ساعت طول کشید.

کد خبر 6085831

دیگر خبرها

  • صدور حکم قضایی علیه مدیرعامل شرکت دولتی در اصفهان
  • صدور حکم قضایی علیه مدیرعامل شرکت آب اصفهان
  • علل انتخاب حضرت عبد العظیم حسنی (ع) برای وکالت در ری
  • دیدار دبیر شورای عالی امنیت ملی و همتای عراقی وی در سن‌پترزبورگ
  • ضرورت ورود جدی مسئولان برای رفع اختلاف مالکیت ساکنان تالاب انزلی
  • پیشرفت فیزیکی ۸۶ درصدی تصفیه خانه شرقی بندرانزلی
  • انتشار زندگینامه فرمانده گردان تبوک در «خواب‌های زنگ‌دار»
  • نخست وزیر پیشین قطر خطاب به اعراب: به زانو درآوردن ایران را فقط در خواب خواهید دید!
  • آتش سوزی گسترده در منطقه دفن زباله
  • غرق‌شدگی ۶۴ نفر در فروردین/ بیشترین فوتی در فارس و اصفهان