Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-04-25@08:14:07 GMT

تدوین سند راهبردی ۵ ساله تحول صنعت کشور

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۱۶۰۱۷

تدوین سند راهبردی ۵ ساله تحول صنعت کشور

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت صمت گفت: سند راهبردی ایدرو که برنامه ۵ سال آینده این سازمان توسعه‌ای را شامل می‌شود، مبتنی بر برنامه تحولی وزارت صنعت، معدن و تجارت تنظیم و تدوین شده است.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، معاون حقوقی و امور مجلس وزارت صمت در آیین گرامی‌داشت پنجاه و پنجمین سالگرد تأسیس ایدرو بر ضرورت توجه به نقش برجسته ایدرو در اصلاح حکمرانی صنعتی کشور تاکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت صمت با بیان اینکه خلاصه و عصاره برنامه‌های تحولی وزارت صمت در دولت سیزدهم عبارت است از اصلاح ساختار حکمرانی بخش‌های صنعتی، معدنی و تجاری، گفت: بر مبنای نظریه حکمرانی خوب و مطلوب که نقش اولویت‌گذاری، تنظیم گری، تسهیل گری و نظارت را با کاهش تصدی گری دولت و توانمند سازی بخش خصوصی پیشنهاد می‌دهد، سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران می‌تواند بیشترین اثرگذاری سازنده و فعال را در مسیر اصلاح حکمرانی صنعتی کشور داشته باشد.

محمد جواد حاجی حسینی در آیین گرامیداشت پنجاه و پنجمین سالگرد تأسیس ایدرو با تبریک عید سعید غدیر خم، اطهار داشت: نظریه حکمرانی خوب که با ویژگی‌هایی مانند مشارکت، شفافیت، پاسخگویی، اثربخشی و کارآیی و حاکمیت قانون تعریف می‌شود، الگویی برای توسعه پایدار با ساز و کار تعامل عملی دولت و بخش خصوصی است.

وی افزود: این الگو به دنبال نقش حداقلی دولت و توانمند سازی بخش خصوصی می‌باشد و معتقد است دولت باید نقش هماهنگ کننده و تنظیم گر خود را تقویت نموده و به جای تصدیگری به تنظیم و تسهیل روابط بپردازد.

معاون حقوقی و امور مجلس وزیر صمت با اشاره به بخش‌هایی از بیانیه گام دوم انقلاب با محوریت اصلاح ساختار حکمرانی برای دستیابی به توسعه پایدار، خاطرنشان کرد: تقویت اقتصاد مستقل کشور مبتنی بر تولید انبوه و باکیفیت و توزیع عادلانه و مصرف به اندازه و مناسبات مدیریتی خردمندانه در بیانیه گام دوم مورد تأکید رهبری معظم انقلاب قرار گرفته و به نوعی اصلاح ساختار حکمرانی بخش‌های اقتصادی را با تکیه بر محور‌هایی نظیر استفاده از فرصت‌ها و ظرفیت‌های عظیم طبیعی و انسانی موجود در کشور، کم اثر و حتی بی اثر کردن تحریم‌ها از طریق اصلاح و مرتفع نمودن مشکلات درونی، اجرای کامل سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، توجه به ظرفیت داخل، درون زایی اقتصاد کشور، مولد شدن دانش بنیان ها، عدم تصدیگری دولت، تقویت نقش مردم و مردمی کردن اقتصاد و اهتمام ویژه در به کارگیری تیم جوان، دانا، مؤمن و مسلط بر دانسته‌های اقتصادی مورد توجه قرار داده است.

حاجی حسینی ادامه داد: بسیاری از گزاره‌های مورد تأکید بیانیه گام دوم در حوزه اصلاح حکمرانی اقتصادی با تقویت و برجسته کردن نقش کلیدی ایدرو و شناخت و بهره گیری از ظرفیت‌های کم نظیر آن می‌تواند اتفاق بیفتد و مسیر حصول اهداف و اصلاح ساختار حکمرانی صنعتی را هموارتر نماید.

وی خلاصه و عصاره برنامه‌های تحولی وزارت صمت در دولت سیزدهم را اصلاح ساختار حکمرانی بخش‌های صنعتی، معدنی و تجاری دانست و افزود: بر مبنای نظریه حکمرانی خوب که نقش اولویت گذاری، تنظیم گری، تسهیل گری و نظارت را برای حرکت در مسیر حکمرانی خوب در نظر می‌گیرد و با کاهش تصدی گری دولت، توانمند سازی بخش خصوصی را پیشنهاد می‌دهد، ایدرو نقش سازنده و فعالی را پیدا می‌کند.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت صمت پیشینه قدرتمند و تصویر مثبت و نیرومند ایدرو در جریان تولید صنعتی کشور را بهترین همراه برای اصلاح ساختار حکمرانی صنعتی کشور عنوان کرد و گفت: روند اصلاح حکمرانی که همراه با اجرای برنامه‌های تحولی میان مدت و بلند مدت وزارت صمت و همچنین تدوین و تنظیم اسناد آمایش سرزمین همراه شده، فعالیت‌های تولید و تجارت کشور را همگرا و هم افزا می‌نماید و سند راهبردی ایدرو نیز که برنامه ۵ سال آینده این سازمان توسعه‌ای را شامل می‌شود، مبتنی بر برنامه‌های تحولی وزارت صنعت، معدن و تجارت تنظیم و تدوین شده است.

حاجی حسینی در پایان با قدردانی از تلاش‌های همکاران و مدیران و کارکنان سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، یکی از بهترین پروژه‌ها و برنامه‌های تحولی وزیر صمت در هنگامه رای اعتماد را پروژه گسترش و تقویت زیست بوم نوآوری و فناوری ارزیابی و تصریح کرد: در محدوده این پروژه بازیگران زیست بوم نوآوری شامل شرکت‌های نوآور و دانش بنیان، سازمان‌های حاکمیتی مرتبط و شرکت‌های بزرگ ملی در بخش‌های صنعتی، معدنی و تجاری فعال هستند و ایدرو می‌تواند بیشترین سهم را در تحقق و تکمیل این پروژه تحولی ایفا نماید.

امروز همزمان با ۲۶ تیرماه پنجاه و پنجمین سالگرد تاسیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران از ویرایش نخست سند راهبردی ایدرو ۱۴۰۶ رونمایی شد.

براساس سند راهبردی جدید، چشم انداز ایدرو توسعه صنعتی و گسترش پلت فرم‌های نوسازی و نوآوری صنعتی در افق ۱۴۰۶ خواهد بود. توانمند سازی و نوسازی صنایع، توسعه پلت فرم‌های نوآورانه، توسعه هدفمند سرمایه‌گذاری و توسعه مدیریت و ارتقای شایستگی‌ها چهار راهبرد کلان ایدرو براساس سند جدید تعریف شده‌اند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: وزارت صمت سند راهبردی ایدرو اقتصاد ایران مشکلات اقتصادی اصلاح ساختار حکمرانی برنامه های تحولی نوسازی صنایع اصلاح حکمرانی حکمرانی صنعتی توانمند سازی حکمرانی خوب سند راهبردی تحولی وزارت صنعتی کشور بخش خصوصی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۱۶۰۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فروش مواد مخدر با پابند الکترونیکی!

با مساعدت دستگاه قضایی قرار شد بقیه دوران محکومیتم را در خارج از زندان و با پابندهای الکترونیکی بگذرانم اما وقتی از زندان بیرون آمدم چون شغلی نداشتم و نمی توانستم از محدوده تعیین شده خارج شوم به فروش مواد مخدر روی آوردم ...

به گزارش خراسان، این ها بخشی از اظهارات مرد43 ساله ای است که در عملیات ضربتی ماموران کلانتری شفای مشهد دستگیر شد چراکه از مدتی قبل شهروندان از توزیع مواد مخدر صنعتی در بولوار ابوطالب مشهد گلایه می کردند و معتقد بودند که چند فرد خلافکار جوانان محله را آلوده مصرف مواد مخدر می کنند.

این بود که گروهی از افسران دایره اطلاعات و مبارزه با مواد مخدر با نظارت و هدایت مستقیم سرگرد احسان سبکبار(رئیس کلانتری شفا)عملیاتی را در راستای مبارزه با خرده فروشان مواد مخدر آغاز کردند و به سراغ مرد43 ساله ای رفتند که موجب نگرانی شهروندان شده بود. طولی نکشید که نیروهای انتظامی این فرد را دستگیر و مقادیری مواد مخدر صنعتی به همراه 3دستگاه گوشی تلفن سرقتی و 20 میلیون تومان وجه نقد (حاصل از فروش مواد مخدر)کشف کردند. در بررسی های اولیه مشخص شد که این متهم، به تازگی از زندان آزاد شده وادامه دوران محکومیت خود را با پابندهای الکترونیکی می گذراند!

با اعترافات وی،همدست 41 ساله وی نیز به دام افتاد و مقادیر دیگری مواد مخدر صنعتی کشف شد. در همین حال «امید»(متهم با پابند الکترونیکی)به مشاور ومددکار اجتماعی کلانتری شفا گفت:وقتی از زندان بیرون آمدم شغلی نداشتم تا مخارج زندگی ام را تامین کنم به همین دلیل به فروش مواد مخدر صنعتی روی آوردم.

درحالی که ساکنان محله از عملیات ضربتی پلیس ابراز خشنودی می کردند،تحقیقات برای ریشه یابی این پرونده و دستگیری عوامل مرتبط با فروشندگان مواد مخدر با هماهنگی های قضایی آغاز شد.

دیگر خبرها

  • کاهش حجم پرونده‌های قضایی با اصلاح قوانین
  • ایجاد ظرفیت فرامرزی در صنعتی سازی مسکن
  • انعقاد تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه صنعتی شریف و شرکت ایرانول
  • تدوین برنامه راهبردی و عملیاتی جهش تولید در استان
  • اجرای طرح خانواده سالم در ۳۶۰۰ مرکز بهداشت | خانواده‌ها در این طرح چه آموزش‌هایی می‌بینند؟ | انجام غربالگریِ روان برای متقاضیان
  • رئیس شورای راهبردی بیست‌وچهارمین جشنواره ملی صنعت چاپ و نشر منصوب شد
  • فروش مواد مخدر با پابند الکترونیکی!
  • هدفگذاری ۸۰ طرح صنعتی بزرگ در استان قزوین
  • شرکت طرح‌های مدیریت صنعتی به حوزه‌های جدید اقتصادی وارد می شوند
  • استمرار روند رشد اقتصادی/ وزارت نفت پرچم سرمایه‌گذاری خارجی را هم بالا برد