Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، رقابت‌های بین المللی کشتی تونس به عنوان یکی از مسابقات رنکینگ دار اتحادیه جهانی طی روزهای ۲۵ و ۲۶ تیرماه برگزار شد که در پایان ۵ نماینده اعزامی کشورمان به ۲ مدال طلا و ۱ مدال برنز دست یافتند.

در پایان این مسابقات یونس امامی در وزن ۷۴ کیلوگرم و محمد نخودی در وزن ۷۹ کیلوگرم به مدال طلا و علیرضا سرلک در وزن ۵۷ کیلوگرم به مدال برنز دست یافتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


علی سوادکوهی در وزن ۷۹ کیلوگرم و احمد محمدنژاد جوان در وزن ۵۷ کیلوگرم نیز از دور رقابت‌ها کنار رفتند.

بر اساس اعلام قبلی کادر فنی چرخه نهایی انتخابی تیم ملی کشتی آزاد در اوزان ۵۷ و ۷۹ کیلوگرم در این مسابقات برگزار شد که علیرضا سرلک و محمد نخودی به عنوان نفرات برتر اوزان ۵۷ و ۷۹ کیلوگرم شناخته شدند.

در وزن ۵۷ کیلوگرم که مسابقات به صورت دوره‌ای و با حضور ۶ کشتی گیر در ۲ گروه ۳ نفره برگزار می‌شود، احمد محمدنژاد جوان و علیرضا سرلک به همراه اودیت از هند به مصاف هم می‌روند که دیدار بین نمایندگان کشورمان با نتیجه ۲ بر صفر به نفع سرلک پایان یافت. در دیدار بعد جوان با نتیجه ۱۱ بر ۶ مغلوب اودیت از هند شد و از دور رقابت‌ها کنار رفت. سرلک در مبارزه بعدی با نتیجه ۴ بر ۱ مقابل اودیت از هند به برتری رسید و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله با نتیجه ۱۱ بر ۷ توماس گیلمان قهرمان جهان از آمریکا شد و به دیدار رده بندی رفت. سرلک در این دیدار با توجه به عدم حضور هورست لهر از آلمان به مدال برنز رسید.

در وزن ۷۴ کیلوگرم که با حضور ۳ کشتی گیر و به صورت دوره‌ای برگزار می‌شود، یونس امامی در دور نخست با نتیجه ۱۰ بر صفر مقابل سزار آلوان از برزیل به پیروزی رسید. وی در دور پایانی مقابل ساگار جاگلان از هند با نتیجه ۱۱ بر صفر به برتری دست یافت و صاحب مدال طلا شد.

در وزن ۷۹ کیلوگرم که مسابقات به صورت دوره‌ای و با حضور ۷ کشتی گیر در ۲ گروه ۳ و ۴ نفره برگزار می‌شود، محمد نخودی و علی سوادکوهی در گروه A به مصاف هم رفتند که سوادکوهی با نتیجه ۵ بر ۵ مقابل نخودی به پیروزی رسید. نخودی در دور بعد با نتیجه ۷ بر ۳ گئورگیوس کوگیومتسیدیس از یونان را مغلوب کرد. وی در دور بعد با نتیجه ۱۰ بر صفر چندر مارستیلر از آمریکا را مغلوب کرد و راهی مرحله نیمه نهایی شد.

نخودی برای حضور در دیدار فینال با نتیجه ۱۰ بر صفر بالیان گوراو دارنده مدال نقره قهرمانی آسیا در سال ۲۰۲۲ از هند را از پیش رو برداشت و راهی دیدار فینال شد. نخودی در در دیدار پایانی بولات ساکایف از قزاقستان را با نتیجه ۱۰ بر ۶ مغلوب کرد و به مدال طلا دست یافت. سوادکوهی نیز در مقابل مارستیلر از آمریکا با نتیجه ۹ بر ۶ شکست خورد و در دور بعد با نتیجه ۳ بر ۱ کوگیومتسیدیس را از پیش رو برداشت و از دور رقابت‌ها کنار رفت.

کد خبر 5540906

منبع: مهر

کلیدواژه: کشتی آزاد تورنمنت بين المللي تونس فوتبال تیم ملی فوتبال ایران تیم فوتبال استقلال تهران دراگان اسکوچیچ تیم فوتبال پرسپولیس لیگ برتر فوتبال ایران کشتی آزاد فدراسیون فوتبال فدراسیون فوتبال ایران تیم ملی بسکتبال فدراسیون ورزش های دانشگاهی جام جهانی 2022 قطر بسکتبال نتیجه ۱۰ ۷۹ کیلوگرم مدال طلا بر صفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۱۶۷۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴ مدال طلا دستاورد ووشوکاران مرد در چین

نمایندگان ساندای کشورمان در بخش مردان توانستند ۴ مدال طلا را در مسابقات انتخابی جام جهانی در چین به دست آورند.

به گزارش مشرق، رقابت‌های انتخابی جام‌جهانی ووشو ۲۰۲۴ از صبح روز گذشته (چهارشنبه) با حضور بیش از ۳۰۰ شرکت‌کننده از ۳۸ کشور جهان به میزبانی شهر جیانگ‌یئن در کشور چین آغاز شد و ملی‌پوشان کشورمان امروز نیز برابر حریفان خود قرار گرفتند.

در وزن ۸۵- کیلوگرم، محمدرضا ریگی ابتدا با “قاسم رابی” از اردن دیدار کرد و ضمن برتری مقابل این ورزشکار به مصاف حریفی از بنگلادش رفت و با برتری برابر این ورزشکار به مدال طلای این دسته وزنی دست یافت.

در وزن ۷۰- کیلوگرم، محسن محمدسیفی پس از اینکه در دور نخست با قرعه استراحت روبه‌رو شده بود، درمرحله دوم مقابل نماینده هنگ‌کنگ به برتری‌ دست یافت و راهی فینال شد.

ووشوکار پرافتخار ایران این بار هم موفق ظاهر شد و در دیدار نهایی حریف سخت‌کوش کره‌ای خود را شکست داد و طلای این وزن را تصاحب کرد.

امروز و در وزن ۷۵- کیلوگرم ساندای مردان، سهیل موسوی ملی‌پوش ایران که دیروز برابر رقیبش مراکش پیروز شده بود، امروز در نیمه نهایی حریفی از ترکیه را مغلوب کرد و راهی دیدار نهایی شد.

او در فینال با ارائه یک نمایش دلچسب مقابل ووشوکاری از چین، کشور میزبان به برتری دست یافت و مقتدرانه بر سکوی قهرمانی ایستاد.

در وزن ۸۰- کیلوگرم، علی‌خورشیدی ملی‌پوش ایران در دیدار نخست خود مقابل نماینده مراکش به برتری دست یافت.

او در مرحله بعدی با ورزشکاری از نپال پیکار کرد و با برتری مقابل آن به مدال طلای این دسته وزنی دست یافت.

منبع: باشگاه خبرنگاران

دیگر خبرها

  • قهرمانی ایران در انتخابی جام جهانی ووشو
  • رقابت ۲۳۰۰ دختر کاراته‌کا در همدان+فیلم
  • ۴ مدال طلا دستاورد ووشوکاران مرد در چین
  • ۴ مدال طلا دستاورد ووشوکاران مرد کشورمان در چین
  • رنگرز: نباید برای مدال المپیک فشاری روی کشتی باشد/ کسب یک طلا نتیجه خوبی است
  • ۶ طلا، ۱ نقره و ۳ برنز ایران در انتخابی جام جهانی ووشو
  • 6 طلا برای ووشوی ایران در انتخابی جام جهانی
  • کسب ۱۰ مدال توسط ووشوکاران ایران در پایان روز نخست مسابقات
  • کولاک ووشوکاران در چین با ۶ طلا، یک نقره و ۳ برنز
  • مدال برنز بوکسور مازندرانی در قرقیزستان