Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-19@00:31:30 GMT

علت دندان قروچه کودک در خواب

تاریخ انتشار: ۲۸ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۲۲۸۲۴

دندان قروچه مشکلی است که اغلب در کودکان با آن مواجهیم. در مورد دندان قروچه کردن در خواب دو نکته را باید در نظر بگیریم که در ادامه مطلب خواهید خواند. ناطقان: دکتر سیما فردوسی، دکترای روان شناس بالینی، عضو هیات علمی گروه روانشناسی دانشگاه شهید بهشتی گفت: در مورد دندان قروچه کردن در خواب دو نکته را باید در نظر بگیریم: اولا، حتما باید آزمایش انگل از کودک گرفته شود، زیرا انگل هم عامل دندان قروچه کردن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر کودک انگل نداشت، بحث آسیب شناسی روانی به میان می‌آید. چنین کودکی حتما از موضوعی رنج می‌برد و روانش در واقع آزرده شده است. اغلب بررسی‌ها نشان می‌دهد که این کودکان خودشان را تحت فشار قرار می‌دهند. به نظر آنها مشکل لاینحلی وجود دارد که گمان می‌کنند کسی نمی‌تواند آن را حل کند.

کودکی را در نظر بگیرید که همواره از برادرش کتک می‌خورد و همیشه مغلوب‌بردار بزرگتر می‌شود. این کودک احساس می‌کند که چاره‌ای جز تحمل ندارد و چون نمی‌تواند بر برادر بزرگتر و قوی‌تر خود غلبه کند، چاره‌ای نمی‌بیند جز اینکه آزار و اذیت‌های او را تحمل کند.

به علاوه شاهد بوده که تا این زمان کسی برای نجات او کاری نکرده و مطمئن است که اگر اعتراض هم بکند کسی کاری نمی‌تواند بکند. چنین بچه‌ای شب دندان قروچه می‌کند. این مشکلات ممکن است در ارتباط با درس و مدرسه یا دوستان باشد.

در مورد بچه‌هایی که در طول روز عصبانی می‌شوند و دندان‌هایشان را به هم می‌فشارند باید از فنون ورزشی استفاده کنیم و آنها را ودار کنیم که بیشتر ورزش کنند تا هیجانشان از طریق حرکات ورزشی تخلیه شود. منبع: مشرق برچسب ها: دندان قروچه ، کودک ، خواب

منبع: ناطقان

کلیدواژه: دندان قروچه کودک خواب دندان قروچه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۲۲۸۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برای جلوگیری از سرطان روده مسواک بزنید

محققان به ارتباط بین بهداشت دهان و دندان و ابتلا به سرطان کولون دست یافته‌اند.

به گزارش اعتمادآنلاین، روزنامه میرور در گزارشی نوشت: دندانپزشکان نسبت به تأثیر رعایت نکردن بهداشت دهان و دندان در تشدید سرطان هشدار دادند. 

به گفته این پزشکان، بر اساس تحقیقی که اخیراً انجام گرفته، ارتباط خیره‌کننده‌ای بین نحوه توجه به دندان‌ها و خطر ابتلا به سرطان کولون پیدا شده است که ظاهراً نوع خاصی از باکتری که در دهان ما ایجاد می‌شود، عامل به وجود آورنده آن است.

طبق گفته این دانشمندان، اگر ما به شکل صحیحی اقدام به شستن دندان‌های خود نکنیم باکتری به نام Fusobacterium nucleatum در دهان ما رشدونمو می‌کند و باعث می‌شود تا شرایط افراد مبتلا به سرطان کولون و روده بزرگ تشدید شود.

اما اگر روزانه دو بار مسواک بزنیم، این فعالیت ساده می‌تواند به شکل عمده‌ای از انتقال این باکتری مضر از دهان به بقیه بدن جلوگیری کند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • دم‌کرده این گیاه مثل یک خواب‌آور قوی عمل می‌کند
  • جهاد دندانپزشکی در رودان/خدمات قرارگاه مردم به ۲۲۰ هزار خدمت رسید
  • برای جلوگیری از سرطان روده مسواک بزنید
  • ارائه ۱۱۷ هزار خدمات دندانپزشکی و آموزش دهان و دندان
  • برگزاری جشنواره بهداشت دهان و دندان در برخوار
  • رشد ۵۰ درصدی عملکرد دانشکده دندانپزشکی طی یک سال گذشته
  • آغاز طرح رایگان فلورایدتراپی دانش آموزان در مراغه
  • طرح رایگان فلورایدتراپی دانش آموزان در مراغه
  • این درد را در سنین رشد کودکان را جدی بگیرید
  • ۲۱ توصیه‌ مهم درباره بهداشت دندان