Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین نیوز

یک فعال بخش حمل و نقل جاده ای کالا  با انتقاد از حمایت برخی نمایندگان از حذف اسقاط کامیون ها گفت: چطور بعضی نمایندگان ملت، قانونی که تصویب شده را زیر پا گذاشته و در صدد حذف اسقاط از قانون نوسازی یا جایگزینی آن در ازای پرداخت مبلغ هستند؟

به گزارش تین نیوز، مهران خزائی این مطلب را به دنبال اظهارات برخی نمایندگان مجلس در حمایت از حذف قانون اسقاط برای واردکنندگان کامیون دست دوم بیان کرد و افزود: آیا این نمایندگان از  آلودگی ایجاد شده 12 درصدی ایران و 40 درصدی تهران توسط این ناوگان بی اطلاع هستند و مبالغ چندین میلیارد دلاری هدر رفته از جیب دولت و ملت به دلیل آلودگی هوا را ملاک انجام درست قانون قرار نمی دانند؟

بیشتر بخوانید: آیا پای دلالان و واردکنندگان کامیون‌ های اروپایی در میان است؟ چرا واردکنندگان کامیون دست دوم وارداتی از دولت طلبکار هستند؟ ابهام در ارایه برگه اسقاط دولتی/ مگر دولت گواهی اسقاط ذخیره دارد؟

وی ادامه داد: اگر با اعمال فشار و تحرک برخی مسئولان تغییراتی در قانون نوسازی صورت پذیرد و تعادل عرضه و تقاضا در حمل بار از بین برود چه کسی مسئول سامان دهی به اوضاع خواهد بود؟ جواب 110 هزار فرسوده سوار کشور که در راس توجه تصویب این قانون بوده اند را چه کسی خواهد داد؟

خزائی افزود: چرا هیچ مسئولی حرفی از افزایش سه برابری قیمت ناوگان وارداتی و سودهای 4 میلیاردی هر ناوگان برای شرکت های بازرگانی به میان نمی آورد؟

وی گفت: چرا کسی به موضوع خرید ناوگان در سال پیش توسط این افراد به قیمت 2 میلیارد و قیمت موجود در بازار که بین 6 تا 7  میلیارد رقم خورده نمی پردازد؟ آیا در طول یک سال کارکرد ناوگان فعال، رانندگان آنها یک میلیارد به صورت صافی کارکرد داشته اند؟

به گزارش تین نیوز، معصومه پاشایی نماینده مردم مرند در مجلس شورای اسلامی در  جلسه علنی روز سه شنبه 30 فرودین ماه  با تذکری شفاهی درخواست اصلاح آیین‌ نامه اجرایی بند ۳ ماده ۳۰ احکام دائمی مبنی بر لزوم اسقاط یک دستگاه کامیون فرسوده جهت واردات کشنده دست دوم اروپایی را مطرح کرد تا افراد بتوانند با اسقاط کامیونت، وانت و سواری، کامیون‌ های وارداتی را پلاک نموده و به خیل عظیم ناوگان حمل و نقل کشور اضافه نمایند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اظهارات نماینده مذکور انتقادات فراوانی را در بین فعالان بخش حمل و نقل جاده ای به دنبال داشت.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: حمل و نقل جاده ای قانون تین نمایندگان مجلس نماینده مردم مجلس شورای اسلامی ناوگان حمل و نقل حمل و نقل جاده ای نمایندگان مجلس واردات کامیون کامیون فرسوده اسقاط خودرو نوسازی ناوگان ناوگان فرسوده گواهی اسقاط ناوگان فرسوده جاده ای فرسوده سواران کامیون وارداتی معصومه پاشایی بهرام اسقاط کامیون حمل و نقل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۲۳۹۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دلیل طرح سوال از وزیر کار نحوه افزایش حقوق کارگران است

علیرضا بابایی کارنامی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی درباره طرح سوال از وزیر کار گفت: دلیل طرح سوال از وزیر کار نحوه تصمیم‌گیری، نحوه برگزاری مذاکرات و نحوه برگزاری جلسات سه‌جانبه طبق ماده ۴۱ قانون کار است، چون ایراداتی به آن وارد است.  

وی اظهار کرد: مجموعه کارگری مطالباتی داشتند و طبیعی است که سوالاتشان به نمایندگان مجلس و کمیسیون‌های مجلس تسری پیدا کرده است و ما به‌عنوان نماینده مجلس در حال پیگیری این موضوع هستیم.

رئیس فراکسیون کارگری مجلس ادامه داد: اکثریت جامعه، کارگران هستند و اگر ناراضی باشند بخشی از اهداف مترقی کشور برای رشد و توسعه زیر سوال می‌رود بنابراین ما نباید کاری کنیم که کارگران ناراضی باشند بلکه باید به رضایتمندی کافی برسند.  

نماینده مردم ساری در مجلس گفت: نمایندگان کارگران افزایش حقوق کارگران را امضا نکردند که این جای بحث دارد و باید در مجلس سوالات آنها را مطرح کنیم و در نحوه تصمیم‌گیری هم بحث‌هایی وجود دارد که باید دید وزیر چه پاسخی می‌دهد.

بابایی کارنامی تاکید کرد: اگر قرار بود که فقط دولت برای افزایش حقوق کارگران تصمیم بگیرد چرا جلسات سه‌جانبه را برگزار کردند. در طول تاریخ تصویب قانون کار در سال ۱۳۶۹ به بعد تا الان دو بار است که نمایندگان کارگران مصوبه افزایش حقوق را امضا نکردند که یک‌بار در دولت آقای روحانی و یک‌بار هم در دولت آقای رئیسی بوده است که فرقشان این است که دولت آقای روحانی در سال پنج یا ششم این کار را کرد، اما در دولت آقای رئیسی در سال دوم این اتفاق افتاد.  

وی افزود: در سال اول دولت آقای رئیسی آقای عبدالملکی که وزیر کار بود تصمیم خوبی گرفته بود و به شاخص رفاه توجه کرده بود، اما با برخوردی که با وی توسط دولت و نمایندگان مجلس شد وی از وزارت کار کنار رفت و الان وزیر وقتی سه نفر از نمایندگان کارگران مصوبه افزایش حقوق را امضا نمی‌کنند خوشحال می‌شود و می‌گوید خودم امضا می‌کنم، چون رای اکثریت را دارم.  

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه باید روابط برای کارگر و کارفرما حسنه شود، اظهار کرد: نماینده کارگران در جلسات می‌گفت با ما خوب برخورد نشد و هر کاری می‌کردیم می‌گفتند باید از دولت اجازه بگیریم همچنین وزیر صمت در جلسه می‌گفت می‌پذیرم که افزایش ۲۲ درصدی، افزایش زیادی نیست، اما من اختیاری ندارم و باید از دولت اجازه بگیرم لذا اگر باید از دولت اجازه می‌گرفتند پس شما چکاره هستید که به آمار‌ها و تحلیل‌های متناسب با مرکز پژوهش‌های مجلس و وزارت کار توجه نمی‌کردید و اگر می‌خواستید از رئیس‌جمهور و یا معاون اول رئیس‌جمهور اجازه بگیرید ما باید با آنها مذاکره می‌کردیم.

بابایی کارنامی بیان‌کرد: قانون، استقلال رای داده است و به وزیر نگفته که شما دولت هستید بلکه گفته به نمایندگی از بخشی از دولت شما وزیر هستید و رای دارید و باید آمار‌ها را تحلیل کنید و اگر معیار مذاکره آمارها، تحلیل‌ها و واقعیات جامعه با قانون کار باشد باید تصمیم‌گیری براساس آن باشد، اما اگر قرار است هر چه دولت و مجلس بگویند مذاکره سه‌جانبه اصلا معنی ندارد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • دلیل طرح سوال از وزیر کار نحوه افزایش حقوق کارگران است
  • ◄ رانندگان کامیون احتیاط کنند/ اجرای طرح ضربتی پلیس راه از 4 روز دیگر
  • فلسفی: اولویت مجلس آینده فسادستیزی و شفافیت باشد
  • اصلاح قانون مجازات اسلامی/اسامی غایبان و متاخران جلسه
  • دولت امسال درآمدی از محل اسقاط خودروهای فرسوده نخواهد داشت
  • طرح مجلس درباره تقویت و توسعه نوآوری دفاعی
  • سوال نمایندگان از وزیر کار در دستور کار مجلس
  • اهمیت «دور دوم انتخابات مجلس» کمتر از دور اول نیست
  • سؤال نمایندگان از «مرتضوی» در دستورکار مجلس
  • وزیر کار برای پاسخ به سوالات نمایندگان به مجلس می‌رود