Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک نماینده مجلس به تشریح این موضوع که اصلاح نظام پولی مهم‌تر است یا مالیات‌ستانی از سپرده‌های بانکی؛ پرداخت.

به گزارش مشرق، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: مالیات بر مصرف یعنی اینکه هر کس بیشتر مصرف می‌کند باید مالیات بیشتری پرداخت کند نه اینکه هر کس بیشتر تولید کرده و یا درآمد بیشتری ایجاد می‌کند مالیات بیشتری هم بدهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

علی اصغر عنابستانی افزود: متاسفانه در شرایط فعلی نظام مالیاتی ما از کسانی که دم دست تر هستند مالیات اخذ می‌کند و افرادی که در پشت صحنه با درآمدهای نجومی هستند هم از راه سوداگری و دلالی درآمد کسب کرده اند، مالیات نمی گیرد. 

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس تصریح کرد: سامانه مودیان که در مجلس تحت عنوان یک قانون مصوب شده، یکی از فرآیندهای خیلی کوچک برای اصلاح نظام مالیاتی است. در این سامانه ما درصددیم که مودیان را شناسایی کنیم. باید مالیات‌دهندگان این مساله را بدانند که در این سامانه مالیات جدیدی وضع نشده بلکه فقط برای شناسایی مودیان است تا بتوانمی عدالت را برقرار کنیم.

وی گفت: در همه جای دنیا مالیات بر سرمایه یعنی مالیات بر سرمایه راکد، مالیات بر عواید سرمایه یعنی مالیات بر دلالی و سوداگری می‌گیرند و ما هم باید به آن سمت حرکت کنیم و به همان میزان از مالیات بر تولید بکاهیم .هر چقدر که به مالیات بر ارزش افزوده اضافه می‌کنیم باید متناسب با آن از مالیات بر درآمد کاهش دهیم.

عنابستانی افزود: در دنیا چیزی حدود ۱۷ درصد مالیات بر ارزش افزوده می‌گیرند که مالیات بر مصرف است.ما در اجرای مالیات بر ارزش افزوده هم اشکال داریم . البته اینکه ما مالیات بر ارزش افزوده را طی سال های گذشته از سه و نیم به ۱۰ درصد رسانده ایم، یک تحول است؛ در عین حال، به همین میزان باید مالیات بر درآمد را کاهش داده تا افزایش درآمد ایجاد شده و چرخ اقتصاد در کشور بچرخد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با تاکید بر اینکه فعلا برنامه ای برای مالیات بر سپرده ها نداریم، گفت: ما در حال حاضر در سامانه مودیان هدف گذاری روی سپرده های بانکی نداریم، یعنی تا زمانی که بقیه بخش ها را شناسایی نکنیم به این سمت به این دلیل که ممکن است اثر منفی بر اقتصاد بگذارد، به این سمت نمی رویم  اما اینکه نظام بانکی کشور باید اصلاح شود یک واجب است و به زودی نیز این طرح به صحن مجلس می‌آید.

عنابستانی گفت: تا زمانی که نظام بانکی را اصلاح نکنیم نمی توان به سمت مالیات بر سپرده ها رفت. ما از تراکنش ها نیز مالیات نمی گیریم بلکه از طریق تراکنش به میزان هزینه کرد و مصرف افراد دست پیدا می‌کنیم و از این طریق مودی شناسایی شده و باید بر اساس مصرفش مالیات پرداخت کند.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو تحولات اوکراین قیمت علی اصغر عنابستانی مجلس مالیات نظام بانکی مجلس شورای اسلامی خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت مالیات بر ارزش افزوده سپرده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۲۴۹۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سال گذشته یک هزار میلیارد تومان مالیات بر درآمد در گلستان وصول شد

مدیرکل امور مالیاتی گلستان گفت: سال‌گذشته یک‌هزار و ۱۷ میلیارد تومان مالیات بر درآمد در استان وصول شد که این رقم در مدت مشابه ماقبل آن صرفاً ۶۵۰ میلیارد تومان بوده است.

قربان حاجی مشهدی مدیرکل امور مالیاتی گلستان در گفتگو با خبرنگار استان‌ها خبرگزاری دانشجو  گفت: مالیات‌های مستقیم در حوزه مالیات اشخاص حقوقی، مالیات بر درآمد و مالیات بر ثروت تقسیم می‌شوند که در مجموع در سال گذشته ۲ هزار و ۴۰ میلیارد تومان وصولی در گلستان حاصل شده است.

وی افزود: سال گذشته رقمی معادل ۷۸۷ میلیارد تومان در بخش مالیات بر اشخاص حقوقی، یک هزار و ۱۷ میلیارد تومان در بخش مالیات بر درآمد و ۲۲۵ میلیارد تومان مالیات بر ثروت در گلستان وصول شده است.

حاجی مشهدی ادامه داد: بیشترین مالیاتی واصله در حوزه مالیات‌های مستقیم متعلق به زیر مجموعه‌های مالیات بر درآمد بود که رقم معادل یک هزار و ۱۷ میلیارد تومان است.

وی گفت: مالیات‌های وصولی بر در آمد در سه بخش مالیات بر حقوق کارکنان بخش دولتی، مالیات بر حقوق کارکنان بخش خصوصی و مالیات مشاغل اجرایی می‌شود که مالیات حاصله در سال ۱۴۰۱ رقمی معادل ۶۵۰ میلیارد تومان وصول شده است.

مدیر کل امور مالیاتی گلستان ادامه داد: در حوزه مالیات‌های غیر مستقیم بیشترین سهم بر عهده ارزش افزوده کالا و خدمات بوده که رقمی معادل ۷۸۹ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان وصول شده که وصول این ردیف در سال ماقبل آن فقط ۴۷۰ میلیارد تومان بوده است.

وی همچنین در خصوص مالیات‌های غیرمستقیم گفت: در حوزه مالیات غیر مستقیم رقمی معادل ۱۵۹ میلیارد تومان در حوزه مالیات بر نقل و انتقال اتومبیل و مبلغ ۱۶۵ میلیارد تومان در بخش یک درصد نرخ مالیات بر ارزش افزوده وصول شده است.

گفتنی است که پارسال ۳ هزار و ۲۰۸ میلیارد تومان مالیات در استان وصول شد.

دیگر خبرها

  • پرداخت مالیات بر ارث، الکترونیکی شد
  • گزارش عملیات اجرایی سیاست پولی
  • اصلاح دستورالعمل فرزندخواندگی و کمک به جمع‌شدن برخی شیرخوارگاه‌ها
  • بانک‌هایی که همچنان نرخ سود ممنوعه روی میز دارند/ با بهره بانکی ۴۰ درصد، دلالی جایگزین تولید می‌شود!
  • پیش بینی رشد ۴۴ درصدی درآمد‌های مالیاتی
  • سال گذشته یک هزار میلیارد تومان مالیات بر درآمد در گلستان وصول شد
  • مصوبات جلسه علنی سه شنبه مجلس
  • رفع ایرادات طرح مالیات بر سوداگری و سفته‌بازی در مجلس
  • انتشار اوراق سپرده خاص به کنترل انتظارات تورمی منجر شد
  • سه وام قرض الحسنه از ۱۵۰ تا ۳۰۰ میلیون تومن بدون نیاز به سپرده و ضامن!