Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-28@19:36:00 GMT

بروز رسانی اطلاعات خادمان فرهنگی حجاج ضروری است

تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۳۸۶۸۰

بروز رسانی اطلاعات خادمان فرهنگی حجاج ضروری است

به گزارش عصر چهارشنبه ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی حج، حجت الاسلام سید حسین رکن الدینی در نشست روحانیون، معین و معینه های حج تمتع سال ۱۴۰۱ که با هدف هماهنگی و تعامل در خصوص برنامه های ایام باقیمانده از سفر معنوی زائران به سرزمین وحی در مکه مکرمه برگزار شد، خواستار ارتباط بیشتر خادمین فرهنگی با زائران و حجاج ایرانی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه با تاکید اختصاص زمان بیشتری برای ارتباط با زائران ایرانی همراه در خدمتگزاری به حاجیان، استفاده از ظرفیت افراد توانمند و فرهیخته در کاروان ها را راهکاری مناسب برای ایجاد تنوع در برنامه ها دانست و گفت: بنا به اقتضا و ذائقه زائران سخنرانی‌ها و برنامه های متنوع در هتل ها برگزار شود.

معاون فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری لزوم استمرار برگزاری برنامه های فرهنگی و معنوی در کاروانها را یادآور شد و ابراز امیدواری کرد که با بکاربستن راهکارهای مناسب روزهای باقیمانده از سفر حج نیز به خوبی طی شود و زائران با خاطره ای خوش به میهن اسلامی بازگردند.

حجت الاسلام رکن الدینی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه حج امسال خاص بود به روند شکل گیری کاروان ها از سال ۹۹ و وقفه ایجاد شده در اعزام زائران و آثار دیر هنگام اعلام تصمیم عربستان برای برگزاری حج اشاره کرد و بر لزوم بروز بودن اطلاعات خادمین فرهنگی برای پاسخگویی به سوالات زائران بویژه زائران تحصیلکرده و جوان تاکید کرد.

وی با اشاره به برخی موارد مطرح شده توسط زائرین در بازدید از هتل ها تاکید کرد که مخاطب از خادمین فرهنگی انتظاراتی دارد که باید در حد وظایف و مسئولیت خود به آنها بپردازد و همزمان از فرصت این سفر  برای نشر معارف و ارتقای معنویت زائران و پرداختن به اسرار حج، تاریخ اسلام، اخلاق و سبک زندگی استفاده کند.

بر پایه این گزارش، در پایان این نشست حجت الاسلام ظهیری از هیئت استفتائات بعثه مقام معظم رهبری با طرح مسائل فقهی مبتلا به که این روزها مورد سوال زائران است، به برخی نکات شرعی اشاره کرد و به سوالات حاضران پاسخ داد.  

حجت الاسلام ظهیری از روحانیون خواست که از فرصت حضور در مکه برای ارتباط با زائران و انجام صحیح اعمالشان استفاده کرده و به آنها توصیه کنند که حج فصل جدیدی در زندگی آنها گشوده است و باید از تغییر و تحولی که ایجاد شده مراقبت نمایند و همانطور که در روایات آمده  است آثار این تغییر را حفظ کرده و زندگی نوی را آغاز کنند.

حج تمتع ۱۴۰۱ در یک نگاه

به گزارش ایرنا، ۳۹ هزار و ۶۳۰ نفر از حجاج کشورمان در قالب ۳۰۱ کاروان به تدریج سرزمین وحی را ترک و راهی نقاط مختلف ایران خواهند شد. ۱۴۱ کاروان مدینه بعد از فرودگاه این شهر و ۱۶۰ کاروان مدینه قبل از فرودگاه جده به کشور باز می گردند.

انتقال زائران به مدینه و فرودگاه جده با هماهنگی های انجام شده به صورت روان و طبق برنامه ادامه دارد.از شامگاه ۲۶ تیرماه نیز پروازها از فرودگاه مدینه به سمت ایران آغاز شده و نخستین پروازها به مقصد سه شهر بندرعباس، مشهد و تهران انجام گرفته است.

همچنین پروازهای فرودگاه جده به مقصد ایران از ۲۳ تیر ماه آغاز شده است، طبق برنامه ریزی انجام شده زائران حج امسال با ۹۳ پرواز از فرودگاه جده و ۷۰ پرواز از فرودگاه مدینه به کشور در حال بازگشت هستند. پروازهای دو فرودگاه جده و مدینه به ترتیب پایان شب ۶ و ۷ مرداد ماه به اتمام می رسد و همه زائران به کشور منتقل خواهند شد.

براساس اعلام مسئولان حج و زیارت، دستورالعمل نحوه و زمان تحویل بار و انتقال زائران به فرودگاه جده به مدیران کاروان ها ابلاغ شده است. حدود ۱۷۲۰۰ زائر مدینه بعد از فرودگاه این شهر راهی ایران خواهند شد. تعداد حجاج اختصاص یافته به جمهوری اسلامی ایران از سوی عربستان سعودی در حج امسال ۳۹ هزار و ۶۳۵ نفر بود که شامل حجاج و عوامل اجرایی هستند که همه ساله به میزان سهمیه اولیه تعدادی افزایش می یافت.

اعزام ۳۹ هزار و ۶۲۰ زائر خانه خدا از حدود ۱۷ فرودگاه کشور به سرزمین وحی از ۲۲ خرداد ماه با حدود ۱۵۸ پرواز برای اعزام زائران در ایام حج در نظر گرفته شد که از طریق فرودگاه‌های امام خمینی(ره)، اردبیل، ارومیه، اصفهان، اهواز، بندرعباس، بوشهر، بیرجند، تبریز، زاهدان، ساری، شیراز، کرمان، گرگان، مشهد و یزد زائران خانه خدا به عربستان اعزام شدند و از همین خطوط هوایی و فرودگاهها نیز به کشور باز خواهند گشت.

برچسب‌ها سازمان حج و زیارت مکه مکرمه حج ۱۴۰۱ بعثه مقام معظم رهبری پروندهٔ خبری حج ۱۴۰۱

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان حج و زیارت مکه مکرمه حج ۱۴۰۱ سازمان حج و زیارت مکه مکرمه حج ۱۴۰۱ بعثه مقام معظم رهبری حجت الاسلام فرودگاه جده برنامه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۳۸۶۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خدمت رسانی رایگان قطار شهری و اتوبوسرانی مشهددر شب‌های قدر

    به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،  معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد  در برنامه زنده تلویزیونی اشاره  گفت:‌ با توجه به  پیش‌بینی  ازدحام ترافیک در محدوده حرم رضوی  و  با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، ناوگان اتوبوسرانی و قطار شهری دربازه شب فعال خواهند بود.
محمدیان‌یزدی افزود: سازمان اتوبوسرانی مشهد با ۴۵۰ دستگاه اتوبوس در شب‌های قدر به صورت رایگان به زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی خدمات ارائه می‌دهد.
وی تصریح کرد: براساس مصوبه شورای شهر مشهد، قطار شهری مشهد و خطوط اتوبوسرانی منتهی به حرم و عبوری از حرم دو ساعت قبل از نماز مغرب تا پایان مراسم ویژه شب قدربه صورت رایگان سرویس‌دهی خواهند شد.
معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد محدوده ارائه خدمات رایگان اتوبوسرانی را میدان شهدا، چهارراه مقدم طبرسی، پنجراه، چهارراه دانش و چهارراه مدرس عنوان کرد و ادامه داد: در داخل محدوده حرم مطهر نیز با استفاده از مینی‌بوس، زائران و مجاوران به نزدیک ورودی‌های حرم منتقل خواهند شد.
محمدیان‌یزدی افزود :‌ ۵۰ دستگاه ون و ۲۰ دستگاه تاکسی  نیز از ایستگاه مترو سعدی تا باب الجواد زائران را به صورت رایگان جابجا خواهند کرد.
وی از زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی درخواست کرد تا با استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی و پرهیز از تردد با خودرو شخصی، در تسهیل عبور و مرور و برگزاری هرچه باشکوه‌تر مراسم شب‌های قدر همکاری کنند.

دیگر خبرها

  • هلال احمر واکسیناسیون حجاج زنجانی را آغاز کرد
  • خدمت‌رسانی دندانپزشکان از سراسر کشور به زائران رضوی
  • خدمت رسانی دندانپزشکان از سراسر کشور به زائران و مجاوران رضوی
  • خدمات رسانی ۱۶۴ اقامتگاه بوم گردی خراسان رضوی در ایام نوروز
  • آمادگی دانشگاه علوم پزشکی مشهد برای خدمت رسانی در شب‌های قدر
  • فرهنگسازی و ترویج کتابخوانی میان کودکان ضروری است
  • خدمت رسانی رایگان قطار شهری و اتوبوسرانی مشهددر شب‌های قدر
  • پیشرفت تکنولوژی هزینه تحقیق را ارزان‌تر می‌کند/ اختصاص بودجه برای بروز رسانی تجهیزات به دانشگاه‌ها
  • ارائه خدمات نوروزی در فرودگاه‌های مازندران
  • به روز رسانی زیرساخت های مرکز ملی تبادل اطلاعات در سال ۱۴۰۳