Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-19@06:06:32 GMT

توده هوای گرم تا یکشنبه در اصفهان می‌ماند

تاریخ انتشار: ۳۰ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۴۱۳۲۵

توده هوای گرم تا یکشنبه در اصفهان می‌ماند

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، منصور شیشه فروش با اشاره به ورود توده هوای گرم به کشور و به تبع آن به استان اصفهان اظهار داشت: با ورود این پدیده جوی میانگین دمای هوای بین دو تا سه درجه سانتی‌گراد افزایش خواهد داشت.

وی با بیان اینکه این افزایش دما را بیشتر در مناطق مرکزی، شرقی و شمالی استان خواهیم داشت، ادامه داد: این روند افزایشی دما تا روز یکشنبه ادامه خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان اضافه کرد: این پدیده منجر به ایجاد گرمازدگی در افراد خواهد شد که ضروری است در این زمینه شهروندان به حفظ سلامتی خود توجه داشته باشند.

وی همچنین به شهروندان توصیه کرد که نسبت به صرفه جویی در مصارف برق و آب و حفاظت محصولات کشاورزی، گلخانه‌ای و واحدهای دام و طیور در برابر تغییرات دمایی توجه داشته باشند.

آتش سوزی در سه هزار متر مراتع پشتکوه فریدونشهر

شیشه فروش همچنین به آتش سوزی مراتع در فریدونشهر اشاره کرد و گفت: این پدیده شب گذشته در سه هزار متر از اراضی مراتع تبر پشتکوه شهرستان فریدونشهر گزارش شده است.

وی با بیان اینکه این حریق با تلاش یگان‌های امدادی و مشارکت تیم‌های محلی اطفا شد، تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۶ مورد حریق به مساحت هشت هکتار و ۸۰۰ متر مربع در مراتع استان اصفهان اتفاق افتاده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به علت وقوع آتش سوزی در مراتع تصریح کرد: عوامل طبیعی و بی احتیاطی گردشگران و ساکنان محلی در پوشش‌های گیاهی و مرتعی شهرستان‌های برخوار، فریدونشهر، فریدن، لنجان و آران بیدگل دلیل این حوادث بوده است.

وی افزود: ضروری است اصول پیشگیری از وقوع حریق در پوشش‌های گیاهی و مرتعی با توجه به افزایش دما مورد توجه باشد که از آن جمله می‌توان به عدم آتش زدن بقایای کشاورزی وگیاهی، پاکسازی و حذف پوشش‌های گیاهی خشک در باغات و فضاهای سبز شهری، عدم رها سازی اشیا براق و بطری‌های اب در عرصه‌ها و خودداری از روشن کردن آتش در محیط‌های طبیعی و اعلام به موقع حوادث به تلفن ۱۵۰۴ مورد توجه باشد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: مصطفی تاجزاده اسکوچیچ حمید نوری مازیار لرستانی مذاکرات آستانه اصفهان هواشناسی توده هوای گرم گرمای هوا افزایش دما مصطفی تاجزاده اسکوچیچ حمید نوری مازیار لرستانی مذاکرات آستانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۴۱۳۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوای اصفهان بارشی می‌شود + جزئیات

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان با اعلام اینکه سامانه بارشی تا روز چهارشنبه در اصفهان فعالیت دارد، گفت: بارش‌های رگباری گاهی همراه با رعد و برق و احتمال تگرگ و بارش برف در ارتفاعات و مناطق سردسیر و مه آلودگی در مناطق مستعد دور از انتظار نخواهد بود.

مینا معتمدی در گفتگو با ما با اشاره به بررسی نقشه‌های هواشناسی استان اصفهان طی سه روز آینده، اظهار کرد: بررسی نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی بیانگر نفوذ و گذر سامانه بارشی تا روز چهارشنبه است.

وی افزود: بر این اساس طی این مدت وضعیت جوی در اکثر مناطق به صورت کمی ابری به تدریج افزایش ابر و وزش باد نسبتاً شدید تا شدید گاهی تندباد لحظه‌ای و در مناطق مستعد احتمال گردوخاک و بارش‌های رگباری گاهی همراه با رعد و برق و احتمال تگرگ به ویژه در نیمه جنوبی و غرب استان پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان، تصریح کرد: همچنین بارش برف در ارتفاعات و مناطق سردسیر و مه آلودگی در مناطق مستعد دور از انتظار نخواهد بود.

وی با بیان اینکه جاری شدن روان آب، سیلابی شدن مسیل‌ها و اختلال در تردد از جمله مخاطرات احتمالی این سامانه جوی است، خاطرنشان کرد: هشدار‌های لازم از روز‌های گذشته به نهاد‌های مربوطه ابلاغ شده است.

معتمدی با بیان اینکه کمینه دمای هوا طی ۲۴ ساعت آینده در اکثر مناطق چهار تا شش درجه افزایش خواهد داشت، تصریح کرد: همچنین در این بازه زمانی مهاباد با دمای ۲۶ درجه سلسیوس گرم‌ترین و بویین میاندشت و سمیرم با دمای پنج درجه بالای صفر خنک‌ترین نقطه استان پیش‌بینی شده است.

منبع: ایسنا

tags # اخبار هواشناسی ، اصفهان سایر اخبار غذای ویژه انسان‌های اولیه چه بود و چه مزه‌ای داشت؟ | دستور پخت یک غذای مخصوص نئاندرتال‌ها! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟! انسان‌های نخستین چگونه صحبت می‌کردند؟

دیگر خبرها

  • هوای اصفهان در برخی مناطق ناسالم برای همه
  • لحظه هدف قرارگرفتن ریز پرنده ها در آسمان اصفهان توسط پدافند هوای
  • آخرین وضعیت شاخص آلودگی هوای اصفهان
  • هوای اصفهان آلوده شد
  • هوای کرمانشاه تحت تاثیر امواجی ناپایدار
  • هوای اصفهان آلوده است
  • هوای گرم تا یکشنبه هفته آینده در اردبیل حاکم خواهد بود
  • پونه زار آبشاری سرچشمه گرفته از دل زاگرس
  • هوای اصفهان بر مدار سبز و زرد
  • هوای اصفهان بارشی می‌شود + جزئیات