Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا قاسمی فرزاد پنجشنبه در آئین کلنگ‌زنی نهضت ملی مسکن در شهرک شهید بهشتی همدان با بیان اینکه در مجموعه ۱۱ هکتاری در شهرک شهید بهشتی، عملیات اجرایی یک هزار واحد توسط بنیاد مسکن کلنگ زنی شد؛ گفت: برای ساخت این یک‌هزار واحد، حدود یک هزار میلیارد تومان اعتبار لازم است.

وی ادامه داد: علاوه بر این یک‌هزار واحد، مجموعه واحدهای دیگری به تعداد ۶۹۰ و همچنین ۲۰۰ واحد دیگر در این منطقه، توسط بنیاد مسکن در حال احداث هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار همدان خاطرنشان کرد: واحدهای مسکونی که کلنگ‌زنی شدند تا سال ۱۴۰۳ تکمیل، بهره‌برداری و به متقاضیان واگذار خواهد شد.

در ادامه، استاندار همدان از پروژه‌های نهضت ملی مسکن استان همدان بازدید کرد.

قاسمی فرزاد در حاشیه این بازدید، با بیان اینکه ۲۰۰ واحد مسکن ملی که توسط بنیاد مسکن همدان در حال اجرا است، حداکثر تا سال آینده تکمیل خواهد شد؛ تصریح کرد: موقعیت و کیفیت ساخت این ۲۰۰ واحد مطلوب و مناسب است و ۸۰ واحد از آن دارای بیش از ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی است.

این مسئول تصریح کرد: مجموعه بنیاد مسکن، علاوه بر این ۲۰۰ واحد مسکونی، ۸۰۰ واحد دیگر در دست ساخت دارد که در مجموعاً، یک هزار واحد مسکونی را شامل می‌شود.

استاندار همدان تصریح کرد: در کنار مجموعه ۶۸۰ هکتاری، فاز اول حدود ۸ هزار واحد مسکونی است که روزهای آینده کلنگ‌زنی خواهد شد.

قاسمی فرزاد در پایان گفت: با مجموع واحدهایی که تا امروز کلنگ‌زنی و مشغول ساخت هستند، در مجموع، ساخت‌وساز ۱۰ هزار واحد در فاز اول در حال انجام است.

کد خبر 5543772

منبع: مهر

کلیدواژه: نهضت ملی مسکن علیرضا قاسمی فرزاد همدان عید غدیر 1401 عید غدیر خم بوشهر ویروس کرونا کرمانشاه آمار کرونا عکس استانها شیراز خراسان رضوی اردبیل مشهد شیوع کرونا اربعین حسینی ایلام یک هزار واحد بنیاد مسکن کلنگ زنی ۲۰۰ واحد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۴۵۲۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمین نهضت ملی مسکن حتی اگر ۱۰ دست هم به فروش برسد، آن را پس می‌گیریم

ایسنا/خراسان رضوی مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان رضوی گفت: در زمینه نهضت ملی مسکن در حال واگذاری زمین هستیم که باید حتما زمین را بسازند. شنیده شده برخی زمین را می‌فروشند اما اگر ۱۰ دست هم به فروش برسد ما زمین را پس می‌گیریم.

سید خلیل منبتی امروز، ۲۶ فروردین‌ماه، در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت سالروز افتتاح حساب ۱۰۰ امام(ره) و تاسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اظهار کرد: بنیاد مسکن در اوایل تاسیس خود مانند بسیاری از نهادها کارهایی را انجام داد که یکی از آن‌ها حساب ۱۰۰ امام(ره) بود.

وی افزود: زمانی که کاری در کشور زمین می‌ماند و نیاز به کمک وجود دارد، بنیاد مسکن به نحو احسن کار را انجام می‌دهد. در مواقع بحران بنیاد مسکن به داد کسانی که صدمه دیدند می‌رسد و با وجود تمام کمبودها ساخت‌وساز انجام می‌شود.

منبتی با بیان اینکه در تمام شهرستان‌های استان، مدیریت بنیاد مسکن داریم، عنوان کرد: ۲۷ مدیریت شهرستان و چند نمایندگی در استان داریم که این نمایندگی‌ها در آینده نه چندان دور براساس کار و فعالیت به مدیریت تبدیل می‌شوند و تعداد مدیریت‌ها به ۳۰ عدد می‌رسد. مهم‌ترین فعالیت بنیاد مسکن حساب ۱۰۰ امام(ره) بوده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان رضوی بیان کرد: ۱۳۸۷ واحد مسکونی در تربت حیدریه، گلبهار، بینالود و شهرک رضویه ساخته شده است. پروژه‌هایی برای مسکن محرومان به ویژه در حاشیه شهر مشهد در دست اجرا بوده که یکی از آن‌ها ۵۲۰ واحد در پنجتن و دیگری مجتمع مسکونی ۵۱۲ واحدی است. ما تلاش کردیم در تمام کارها تصدی‌گری نداشته و بیشتر در کنار مردم باشیم. در سوانح نیز بیشتر نقش نظارت و کمک داریم.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته در معاونت بازسازی بنیاد مسکن با تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی با کارمزد ۴ درصد اقداماتی را انجام دادیم، تصریح کرد: متاسفانه با وجود این اقدامات به دلیل شرایط تورم باز هم عقب هستیم و با این مبلغ به قسمتی از ساخت‌وساز کمک می‌شود. در زمینه ساخت‌وساز به نفع مردم است که از اسکلت پیچ و مهره‌ای استفاده کنند؛ زیرا نصف قیمت سازه معمولی هزینه می‌شود.

منبتی ادامه داد: در زمینه مقاوم‌سازی مسکن روستایی اقداماتی انجام و ۳۵ درصد واحدهای غیر مقاوم در سطح استان مقاوم‌سازی شده است. همچنین ۷۰ درصد خانه‌های گلی را نیز مقاوم‌سازی کردیم. امسال برای مقاوم‌سازی برای ۳۰ هزار واحد با سقف ۳۵۰ میلیون تومان اعتبار به ما داده شده که حدود ۱۹ هزار واحد به بانک معرفی و ۱۸ هزار واحد موفق به انعقاد قرارداد شده‌اند. وام تکمیلی با سقف ۲۵ میلیون تومان و کارمزد ۵ درصد برای مرمت، تکمیل و احداث در نظر گرفته شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان رضوی اضافه کرد: ما در زمینه فوندانسیون پیش‌ساخته اقداماتی را انجام دادیم که سرعت کار را افزایش می‌دهد. باید روش ساخت را تغییر دهیم و به سمت ساختمان پیش‌ساخته برویم که در دنیا نیز مرسوم است، با این کار هزینه‌های اضافه حذف می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: بنیاد مسکن استان در زلزله‌های مختلفی در کل کشور هم معین بوده و هم برای ساخت‌وساز حضور داشته است. معاونت عمران روستایی بنیاد مسکن در ساماندهی روستاها مثمر ثمر است. یکی از اقدامات طرح‌های هادی بوده که طرح هادی ۹۸ درصد روستاهای استان تهیه شده است. ۲۵۰۰ روستا داریم که ۱۳۷۸ روستا دوباره بازنگری شده‌اند. طرح هادی در ۸۲۴ روستا انجام شده و در ۳۰۴ روستا در دست اجرا است.

منبتی گفت: بنیاد مسکن ۱۶۹ هزار تن قیر رایگان برای آسفالت حدود ۱۳ میلیون متر مربع از معابر استفاده کرده است. قصد داریم به تدریج به جای قیر از تایل بتنی استفاده کنیم که ماندگاری بیشتری دارد و از قیر بهتر است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان رضوی با بیان اینکه تاکنون حدود ۲۶۴ هزار جلد سند روستایی صادر شده است، عنوان کرد: ۱۹ هزار و ۹۰۶ جلد سند در شهرهای با جمعیت کمتر از ۲۵ هزار نفر صادر و ۲۶ هزار قطعه زمین واگذار شده است. در زمینه نهضت ملی مسکن نیز در حال واگذاری زمین هستیم که باید حتما زمین را بسازند. شنیده شده برخی زمین را می‌فروشند اما اگر ۱۰ دست هم بگردد ما زمین را پس می‌گیریم.

وی بیان کرد: طرح بهسازی بافت باارزش روستایی در ۱۰ روستا انجام شده و ۶ روستای دیگر در دست اقدام است. در پاسخ به استعلامات ۱۱۰ هزار استعلام پاسخ داده شده است. ما در معاونت مسکن شهری به کمک ساخت‌وساز آمدیم. مطالعه و طراحی ۲۲ هزار واحد مسکونی در قالب ۱۸۰ پروژه انجام شده و عملیات اجرایی ۱۵ هزار واحد مسکونی به اتمام رسیده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • جهش مسکن ملی با شهرک ها در مازندران/سایه برج ها بر سر دریا
  • قطار ساخت ۲۷۶۰ واحد از پروژه «کوی پرواز» همدان به ایستگاه انعقاد قرارداد رسید
  • رئیس جمهور: افزایش تولید مسکن به تحقق جهش تولید کمک می‌کند
  • اولویت واگذاری زمین به متقاضیان کمیته امداد امام خمینی
  • ساخت ۱۷ هزار واحد مسکونی نهضت ملی در فارس
  • ضرورت تامین زیر ساخت ها در شهر جدید مهستان استان البرز
  • مقاوم‌سازی ۶۷ درصد مساکن روستایی زنجان در سال ۱۴۰۳
  • عملیات احداث طرح‌های مسکن در مهاباد سرعت گرفت
  • زمین نهضت ملی مسکن حتی اگر ۱۰ دست هم به فروش برسد، آن را پس می‌گیریم
  • پیشرفت فیزیکی ۴۰ درصدی طرح ملی نهضت مسکن در مازندران