Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-18@21:19:20 GMT

کرملین: پوتین در تهران سرما خورد

تاریخ انتشار: ۳۰ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۴۵۳۷۹

کرملین: پوتین در تهران سرما خورد

سخنگوی کرملین شایعات غربی مبنی بر ناخوشی ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه را رد کرد و گفت که وی در سلامت کامل است.

به گزارش فارس، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ ریاست‌جمهوری روسیه گمانه‌زنی رسانه‌های غربی درباره وضعیت جسمانی و سلامتی ولادیمیر پوتین را اخبار جعلی خواند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، سخنگوی کرملین پنجشنبه (۲۱ ژوئیه) گفت که ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه در سلامت کامل است و شایعات مبنی بر ناخوشی وی را رد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«دیمیتری پسکوف» به خبرنگاران گفت که در ماه‌های اخیر گمانه‌زنی‌هایی در غرب درباره سلامت رئیس‌جمهور وجود داشته است، اما گزارش‌ها درباره بیمار بودن او چیزی جز ساختگی نیست. پوتین روز چهارشنبه در یک حضور علنی سرفه کرد و خبرگزاری «اینترفاکس» به نقل از وی گزارش داد که او روز قبل از آن در جریان سفرش به ایران کمی سرما خورده است.

این خبرگزاری روسی به نقل از پوتین ۶۹ ساله گزارش داد: دیروز در تهران بسیار گرم بود، بالای ۳۸ درجه سانتیگراد و تهویه هوا در آنجا بسیار قوی بود. بنابراین عذرخواهی می‌کنم (به دلیل سرفه‌هایم).

در ماه‌های اخیر گمانه‌زنی‌ها درباره سلامت پوتین تشدید شده است، از جمله زمانی که او دیدارهایش را با مقامات روس و خارجی به عنوان یک اقدام احتیاطی در شرایط کرونا دور یک میز بزرگ و با رعایت فاصله انجام می‌داد.

از «ویلیام برنز» رئیس سیا چهارشنبه (۲۰ ژوئیه) در یک مجمع امنیتی در ایالات متحده در مورد این موضوع سوال شد. او گفت: شایعات زیادی در مورد سلامتی رئیس‌جمهور پوتین وجود دارد و تا آنجا که ما می‌توانیم بگوییم او کاملاً سالم است.

منبع: فرارو

کلیدواژه: ولادیمیر پوتین گرما رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۴۵۳۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش کرملین به پیشنهاد ماکرون برای برقراری آتش‌بس در طول المپیک

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین در واکنش به پیشنهاد امانوئل ماکرون، رییس جمهور فرانسه مبنی بر برقراری آتش‌بس در جنگ اوکراین در طول برگزاری المپیک ۲۰۲۴، گفت که اوکراین معمولاً از هر آتش‌بس تحت نظارت روسیه برای تحصیل منفعت در میدان نبرد استفاده می‌کند.

ماکرون دوشنبه هفته جاری خواستار تعلیق جنگ‌های جاری جهان در جریان المپیک ۲۰۲۴ پاریس شد. او به طور مشخص به جنگ‌های اوکراین و غزه اشاره کرد.

پسکوف در واکنش به این درخواست با اشاره به اینکه ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه بارها خواستار چنین ابتکارهایی شده است، گفت: هم رییس جمهور و هم مقامات ارتش ما تاکید کرده‌اند که رژیم کی‌یف معمولاً از چنین طرح‌ها و ابتکارهایی برای تجدید سازماندهی، تسلیح مجدد و غیره استفاده می‌کند. چنین شرایطی، قطعاً بررسی چنین پیشنهادهایی را دشوارتر خواهد کرد.

وی افزود: به‌هر حال، دولت روسیه تاکنون هیچ پیشنهاد رسمی از سوی فرانسه درباره این مساله دریافت نکرده است.

پس از درخواست ماکرون که ماه گذشته مطرح شد، پوتین تاکید کرد که مسکو در هنگام بررسی هرگونه درخواست آتش‌بس، منافع و شرایط خود را در میدان نبرد در اولویت قرار می‌دهد.

ماکرون جزو آن دسته از رهبران غربی بوده که همواره از تداوم کمک نظامی به اوکراین حمایت کرده است. او حتی به‌تازگی احتمال اعزام نیروی زمینی از فرانسه به کی‌یف را رد نکرد!

بازی‌های المپیک تابستانی امسال از ۲۶ جولای تا ۱۱ آگوست (۵ تا ۲۱ مرداد) به میزبانی پاریس برگزار می‌شود. کمیته بین‌المللی المپیک ورزشکاران روسیه را از حضور با پرچم این کشور در این رقابت‌ها منع کرده است و آنها تنها قادرند با پرچم بی‌طرف در مسابقات حاضر شوند. مسکو این تصمیم را تبعیض‌آمیز و مغایر با منشور المپیک خوانده است.

کد خبر 6081054

دیگر خبرها

  • کرملین : تماس‌ها با ایران و اسرائیل سازنده است
  • کرملین: تماس‌ها با ایران و اسرائیل سازنده است
  • تاکید روسیه بر لزوم خویشتن‌داری طرفین در منطقه
  • کرملین خواستار تنش زدایی بین اسرائیل و ایران شد
  • واکنش کرملین به پیشنهاد ماکرون برای برقراری آتش‌بس در طول المپیک
  • در حال گفت‌وگو با ایران و اسرائیل برای کاهش تنش هستیم
  • رییسی و پوتین درباره حمله سپاه به اسرائیل چه گفتند؟
  • پوتین در گفت و گو با رئیسی: پاسخ ایران بهترین روش برای تنبیه متجاوز بود
  • گفت‌وگوی تلفنی رئیسی و پوتین
  • سخنگوی کرملین: پیشنهادی برای آتش بس در زمان المپیک دریافت نکرده ایم