Web Analytics Made Easy - Statcounter

بر اساس گزارش دریافتی روز پنجشنبه ایرنا، محمدهادی ایمانیه استاندار فارس در جلسه این قرارگاه، دستگاههای اداری و اجرایی استان به همکاری مطلوب با ادارات ثبت ملزم کرد.

وی از مدیران ادارات استان خواست تا پایان سال جاری ضمن تعامل بهینه با ادارات ثبت، زمینه تثبیت املاک و اراضی تملکی را فراهم کنند، به گونه ای که تا پایان این مدت کلیه اراضی ملی، دولتی وکشاورزی فارس مستند سازی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سید مهدی هاشمی مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان فارس هم ضمن ارائه گزارشی از وضعیت تثبیت و مستند سازی املاک و اراضی استان و با اشاره به توجه ویژه مقام معظم رهبری به مقوله هویت بخشی به اراضی و املاک، حدنگاری و مستند سازی اراضی ملی، دولتی و کشاورزی را گام مهمی در نیل به برنامه های توسعه محور دولت و همسو با سند تحول و تعالی قوه قضائیه برشمرد.
وی با اشاره به مساحت ۱۲ میلیون و ۲۶۰ هزار هکتاری استان فارس ابراز داشت: از این میزان، افزون بر ۱۰ میلیون و ۲۰۸ هزار هکتار اراضی ملی است که با تعامل مطلوب مجموعه منابع طبیعی فارس شاهد تثبیت ۹ میلیون و ۱۷۰ هزار هکتار و صدور اسناد ۹ میلیون هکتار از این اراضی می باشیم و از همکاری مدیران منابع طبیعی و آبخیزداری استان طی ۲ سال اخیر که منتج به صدور اسناد بالغ بر ۶ میلیون هکتار از اراضی فوق الذکر شده است، قدردانی کرد. 
مدیرکل ثبت اسناد و املاک فارس افزود: با وجود بهره مندی این استان از ۹۸۷ هزار و ۴۶۰ هکتار اراضی و کشاورزی، تثبیت تنها ۵۱ هزار هکتار از این اراضی که ۴ درصد از مساحت اراضی کشاورزی فارس را شامل می شود بیانگر لزوم توجه جدی به این مقوله می باشد و با توجه به اهمیت تأمین مواد غذایی و جایگاه این اراضی در نیل به اهداف توسعه، مستند سازی این اراضی گامی ارزشمند در پیشبرد دستور العمل های سازمانی و اجرای بهینه قانون جامع حد نگار خواهد بود .
وی تشکیل کمیته حقوقی با حضور کارشناسان دستگاههای ذیربط و ارسال مدارک و نقشه های اراضی بالای حد نصاب و اراضی دارای ۶ دانگ مستثنیات به ادارات ثبت اسناد و املاک جهت مستند سازی را اقدامی موثر در مسیر مستند سازی اراضی زراعی و کشاورزی خواند و تصریح کرد: اولویت خود را در سالجاری تثبیت مالکیت اراضی کشاورزی استان می دانیم که این مهم بدون همکاری ادارات جهاد و امور اراضی میسور نمی باشد.
 در این نشست، به منظور سرعت بخشی به فرایند تثبیت مالکیت اراضی ملی، کشاورزی و دولتی پیشنهادهایی توسط مدیرکل ثبت فارس ارائه شد که به تصویب  اعضا قرارگاه رسید، ایجاد قرارگاه حد نگاری اراضی کشاورزی در شهرستانها با حضور فرمانداران، رؤسای دادگستری و مسؤولان جهاد کشاورزی، امور اراضی ثبت  اسناد واملاک و منابع طبیعی از جمله این پیشنهادها بود. 

در این نشست مقرر شد که روستاییان بتوانند با مراجعه به ادارات ثبت اسناد واملاک نسبت به تعویض اسناد مالکیت دفترچه‌ای خود به صورت رایگان اقدام کنند.

برچسب‌ها تصرف اراضی شیراز اراضی کشاورزی استانداری فارس فارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تصرف اراضی شیراز اراضی کشاورزی تصرف اراضی شیراز اراضی کشاورزی استانداری فارس فارس اراضی کشاورزی ثبت اسناد ادارات ثبت مستند سازی هزار هکتار اراضی ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۴۶۱۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تثبیت مالکیت اراضی کشاورزی خوزستان به ۷۰ درصد رسید

به گزارش خبرنگار مهر، علی دهقانی در جلسه مشترک سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و ستاد مستندسازی وزارت نیرو، رونمایی از اسناد مالکیت اراضی بستر رودخانه‌ها و املاک وقفی دولتی که در سالن جلسات هتل بوستان اهواز برگزار شد، اظهار کرد: امنیت یک مقوله آسان و از نیازهای اساسی جامعه است. در ابعاد مختلف، امنیت واحد اهمیت است و یکی از مهم‌ترین ابعاد امنیت، امنیت اموال و دارایی‌های مردم، جامعه و بیت‌المال است.

رئیس کل دادگستری خوزستان بیان کرد: با توجه به اینکه اموال غیرمنقول سهم قابل توجهی در دارایی‌های جامعه و مردم دارد، تأمین امنیت مالکیت مردم و جامعه، به عبارتی صیانت از مالکیت اشخاص اعم از حقیقی، حقوقی، مردم و بیت‌المال یکی از وظایف بسیار مهم حاکمیت است؛ لذا به همین منظور است که سازمان ثبت اسناد و املاک از سازمان‌های وابسته به قوه قضائیه است و کار حاکمیتی برعهده دارد.

وی افزود: اعتبار دادن به معاملات غیررسمی، مالکیت اموال غیرمنقول را به خطر می‌اندازد و این یک تهدید برای مالکیت اموال غیرمنقول است. اگر این اعتبار عادی باشد به مالکیت اموال غیرمنقول تزلزل وارد می‌کند، در همین راستا در عرصه‌های مختلف تثبیت مالکیت صورت گیرد و از تزلزل مالکیت مردم، جامعه و بیت‌المال جلوگیری شود.

رئیس کل دادگستری خوزستان با بیان اینکه اعتبار معاملات غیررسمی به مالکیت اموال غیررسمی نیز آسیب وارد می‌کند، تصریح کرد: با تلاشی که در راستای ترویج معاملات رسمی جامعه در حال صورت گرفتن است، مالکیت اموال منقول تثبیت پیدا می‌کند و در نتیجه مالکیت و دارایی‌های مردم تثبیت می‌شود.

دهقانی ادامه داد: در خوزستان شاهد هستیم که با تلاش‌های صورت گرفته، اختلاف‌ها برطرف شده و امروز در فراهم کردن زمینه تثبیت مالکیت در تمام عرصه‌های، اقدامات بزرگی انجام شده است؛ امروز در خوزستان در مقوله تثبیت مالکیت اراضی کشاورزی متعلق به مردم به ۷۰ درصد رسیده‌ایم که شاید این میزان به اندازه چهار استان باشد.

وی عنوان کرد: همچنین در حوزه صدور اسناد وقفی سالیان سال در خوزستان اختلافات و موانعی وجود داشت که پس از ۱۰۰ سال برای ۶۶ هزار هکتار از اراضی وقفی استان نیز سند صادر شده و تثبیت مالکیت صورت گرفت.

دهقانی با تاکید بر اینکه تالاب‌های بین‌المللی خوزستان سرمایه‌های ملی هستند، گفت: این تالاب‌ها برای اولین بار با مساحت ۳ هزار و ۸۶۰ هکتار تثبیت مالکیت و سند صادر شد؛ در برخی روستاهای استان نیز تثبیت مالکیت صورت گرفته چرا که اعمال حق مالکیت با صدور سند مالکیت است و تا زمانی که مالکیت ثابت و تثبیت نشود، شخص نمی‌تواند اعمال مالکیت نسبت به مایملک خود داشته باشد.

رئیس دادگستری خوزستان بیان کرد: تثبیت مالکیت در حوزه سرمایه گذاری و تولید است، شخصی که در خوزستان سرمایه گذاری می‌کند اگر تثبیت مالکیت داشته باشد و در عرصه‌ای که تولید انجام می‌شود، سند رسمی وجود داشته باشد، قطعاً تقویت تولید در سطح استان را به همراه خواهد داشت لذا باید تلاش کنیم تا تثبیت مالکیت در حوزه تولیدی و صنعتی را به بهترین وجه به منصه ظهور برسانیم.

کد خبر 6086689

دیگر خبرها

  • یکپارچه سازی اراضی لرستان ضروری است
  • تشکیل شورا‌های جوان‌سازی در روستا‌های فارس
  • شورای جوان سازی روستا‌ها تشکیل می‌شود
  • پیگیری ترک فعل دستگاه‌ها در حوزه حدنگاری کرمان
  • تثبیت مالکیت اراضی کشاورزی خوزستان به ۷۰ درصد رسید
  • تثبیت مالکیت و حد نگاری املاک و اراضی ادامه‌دار باشد
  • بیش از ۹۹ درصد از اراضی ملی تثبیت شدند
  • حدنگاری اراضی کشاورزی ۶ واحد ثبتی خوزستان
  • تثبیت سند مالکیت بیش از ۹۹ درصد از عرصه‌های ملی در خوزستان
  • تحویل اسناد مالکیت حدنگاری ۵ تالاب و بزرگترین موقوفه کشور