Web Analytics Made Easy - Statcounter

تغذیه صحیح نقش موثری در بهبود تقویت حافظه و پیشگیری از آلزایمرو کاهش حافظه ناشی از افزایش سن دارد. فعالیت روزانه ذهنی، رژیم غنی از اسید‌های آمینه ضروری، روغن‌های امگا، مواد معدنی و ویتامین‌ها حافظه قویای را به همراه دارد. برای اینکه بتوانید مواد مغذی مورد نیاز را به مغز خود برسانید از غذا‌های زیر استفاده کنید:.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



ماهی

ماهی سرشار از روغن‌های ضروری، از قبیل امگا ۳ است. امگا ۳ از عملکرد مغز محافظت می‌کند. ماهی‌های دریایی غنی‌ترین منبع اسید‌های چرب هستند. این ماهی‌ها شامل ماهی آزاد، هالیبوت، ماکرل و ساردین می‌باشند

زغال اخته

این میوه لذیذ سرشار از آنتی اکسیدان‌های قوی است که رادیکال‌های آزاد را که سبب پیری می‌شوند از بین می‌برد. همچنین این میوه کاهش قدرت ذهنی مربوط به افزایش سن را به تاخیر می‌اندازدو این کار را از طریق حفاظت سلول‌های مغز و جلوگیری از تخریب آن‌ها به وسیله مواد شیمیایی، پلاک‌ها یا ضربه روحی انجام می‌دهد. زغال اخته بر علیه دیگر فاکتور‌های عامل پیری نیز می‌جنگد..

آجیل و دانه‌های روغنی

آجیل و دانه‌ها غذا‌هایی مفید برای مغز انسان می‌باشند. این غذا‌ها حاوی پروتئین و اسید‌های چرب و آرژینین آمینه می‌باشند که غده هیپوفیز را تحریک می‌کنند تا هورمون رشد را آزاد سازد. هورمون رشد ماده‌ای است که بعد از ۳۵ سالگی کاهش می‌یابد. مخلوطی از مواد ضد پیری را که شامل یک فنجان گردو، ۲/۱ فنجان دانه کدو تنبل، ۳/۱ فنجان توت خشک، ۴/۱ فنجان دانه کنجد، ۲/۱ فنجان برگه زرد آلو می‌باشد تهیه ومصرف کنید..

کلم

کلم بروکلی، گل کلم و کلم فندقی سرشار از ماده مغذی با نام کولین می‌باشند. این ماده برای حافظه و سلامت مغز ضروری است. کولین پیش در آمد استیل کولین می‌باشد. استیل کولین در فرایند‌های مغزی مشارکت دارد. همان طور که سن افزایش می‌یابد، خروجی کولین طبیعی بدن کاهش پیدا می‌کند؛ بنابراین می‌توان با خوردن غذا‌های مملو از کولین، تولید استیل کولین را افزایش داد و قدرت مغز را بهبود بخشید. منابع دیگر کولین تخم مرغ، دانه سویا، بادام زمینی، کلم، لوبیاچیتی و لوبیا قرمز است.

چربی‌های غیراشباع

چربی‌های غیراشباع حاوی اسید‌های چرب ضروری و اسید لینولنیک گاما ست. این اسید‌ها علاوه بر دیگر فواید برای بدن، برای عملکرد مغز ضروری است. روغن زیتون، کنجد، کانولا، بادام و روغن ماهی سرشار از اسید‌های چرب غیر اشباع تک گانه اند. دریافته اندرژیم غذایی همراه با چربی‌های غیر اشباع و غیر هیدروژنه خطر ابتلا به بیماری آلزایمر را کاهش می‌دهد. اما افرادی که روغن‌های اشباع شده صرف می‌کنند بیشتر در معرض ابتلا به این بیماری می‌باشند.

غذا‌های حاوی کارتینین

کارتینین یک اسید آمینه است که در کلیه ساخته می‌شود و جریان را در مغزسرعت می‌بخشدو از اکسیداسیون چربی در مغز جلوگیری می‌کند و مانع بروز آلزایمرمی شود.

بسیاری مواقع مشکلات حافظه‌ای مربوط به سن بر اثر افزایش پلاک و کاهش ذخیره خون مغز ایجادمی شود. گوشت، ماهی، بوقلمون، گندم، آوکادو، شیر و لوبیای سویا از منابع مهم کارتینین هستند.

چای سبز

چای سبز از فعالیت آنزیمی که در بیماری آلزایمر دخیل می‌باشد جلوگیری می‌کند. همچنین غنی از پلی فنل‌ها و آنتی اکسیدان‌هاست که از پیری زودرس مغز جلوگیری می‌کند؛ لذا هر روز دو فنجان چای سبز بنوشید.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: آلزایمر سبزیجات مغز ویتامین ماهی اسید های چرب ۱ فنجان اسید ها غذا ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۴۸۱۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ذخیر ۱۸ میلیون مترمکعب آب در پشت سازه‌های آبخیزداری نیکشهر

جعفر ملکزهی  گفت: در پی بارش‌های اخیر در این شهرستان و ثبت بیش از ۱۱۰ میلی‌متر بارندگی در ایستگاه‌های باران سنجی باعث سریز شدن ۳۷۵ بند سنگی ملاتی و خاکی و همچنین میزان ۱۸ میلیون مترمکعب آب در پشت بندها ذخیره و استحصال شده است.

 آبگیری این پروژه ها ضمن جلوگیری از فرسایش خاک، کنترل رسوب و کاهش خسارت سیلاب تاسیسات شهری و روستایی و زیر بنایی منجر به تغذیه سفره های زیرزمینی و منابع آبی چشمه ها و قنوات در پایین دست روستاها خواهد شد.

وی افزود: بارندگی ها و جمع شدن آب در پشت سازه‌های آبخیزداری اثرات قابل توجهی در کاهش اثرات خشکسالی و تامین بخشی از آب آشامیدنی در روستاهای پایین دست دارد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری نیکشهر گفت: آبگیری این سازه‌ها نقش بسزایی در توسعه کشاورزی و جلوگیری از سیبلاب در این منطقه را دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • این ویتامین‌ها اضطراب را کاهش می‌دهد
  • چگونه خطر ضعف حافظه را کاهش دهیم؟
  • برای طول عمر به جای گوشت گاو، ماهی بخورید!
  • جایگزینی گوشت گاو با ماهی می‌تواند از مرگ زودهنگام جلوگیری کند
  • جلوگیری از مرگ زودهنگام با جایگزینی گوشت گاو با ماهی
  • جایگزینی گوشت گاو با ماهی می تواند از مرگ زودهنگام جلوگیری کند
  • دانشگاه USC: کشف یک دردسر جدید برای مصرف فست‌ فود و منوی کافی شاپ در دوران نوجوانی
  • دانشگاه یو اس سی: کشف یک دردسر جدید در رابطه با مصرف فست‌ فود و منوی کافی شاپ در دوران نوجوانی
  • ذخیره ۱۸ میلیون مترمکعب آب در پشت سازه‌های آبخیزداری نیکشهر
  • ذخیر ۱۸ میلیون مترمکعب آب در پشت سازه‌های آبخیزداری نیکشهر