Web Analytics Made Easy - Statcounter

"حلقه ادبی پنجره" پس از ۲ سال تعطیلی به همت فرهنگسرای اندیشه مجدداً راه می‌افتد. در این جلسه حمید برقعی و جواد شرافت اشعار شاعران نوقلم را نقد می‌کنند. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، نخستین ویژه برنامه از سلسله جلسات «حلقه ادبی پنجره» پس از دو سال وقفه به دلیل همه‌گیری کرونا در فرهنگسرای اندیشه فعالیت خود را مجددا از سر می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

حلقه ادبی پنجره یکی از گروه‌های ادبی است که توسط سیدحمیدرضا برقعی شاعر نام‌آشنای کشور در شهر قم تأسیس شده و فعالیت‌های ادبی متنوعی را انجام می‌دهد. این حلقه ادبی از زمان تأسیس تا به امروز جلسات مستمری را با حضور سیدحمیدرضا برقعی و سیدمحمدجواد شرافت در 2 شهر قم و تهران برگزار کرده و محفلی برای شعرخوانی شاعران جوان فراهم کرده است. 

در این جلسات عموم علاقه‌مندان و شاعران نوقلم می‌توانند اشعار خود در سبک‌های مختلف به ویژه اشعار آیینی را عرضه کرده تا توسط 2 شاعر حاضر در جلسه نقد و بررسی شود. 

همزمان با فراگیری ویروس کرونا و به دلیل رعایت ملاحظات بهداشتی، حلقه ادبی پنجره تعطیل شد اما پس از 2 سال و با درخواست‌های مستمر علاقه‌مندان و پیگیری فرهنگسرای اندیشه، دور جدید این جلسات در این فرهنگسرا از سرگرفته می‌شود تا علاقه‌مندان و شاعران جوان بتوانند آثار خود را در محفلی بزرگ قرائت کرده و نقد شوند. 

نخستین جلسه از دور جدید «حلقه ادبی پنجره» شنبه 1 مردادماه از ساعت 18 با حضور سیدحمیدرضا برقعی و سیدمحمدجواد شرافت در فرهنگسرای اندیشه برگزار می‌شود. از این روی از شاعران جوان دعوت می‌شود تا آثار خود را برای قرائت در این جلسه آماده کنند. شعرخوانی شاعران مطرح حاضر در جلسه نیز پایان بخش برنامه‌های این حلقه ادبی خواهد بود. 

خوبان پارسی‌گوی؛ گزارشی از شاگردی منزوی در کلاس شعر شهریار«جشن 10 کیلومتری غدیر» رویِ آنتن تلویزیون

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کتاب و ادبیات شعر کتاب و ادبیات شعر فرهنگسرای اندیشه حلقه ادبی پنجره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۴۹۶۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کار برای اربعین نیازمند نگاه جهادی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، قاسم عزیززاده گرجی، در نشست ستاد اربعین استان ضمن تحسین عملیات موفقیت آمیز ایران اسلامی به اراضی اشغالی در پی حمله صهیونیست‌ها به کنسولگری ایران در دمشق، اظهار کرد: اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران برای شکستن ابهت پوشالی اسرائیل باید برای همگان تبیین شود، این سیلی اوضاع منطقه و جهان را تغییر داد.

وی با بیان اینکه تا اربعین حسینی باید جلسات منظم برای آماده سازی زیرساخت‌های اعزام مردم شریف مازندران به این سفر معنوی برگزار شود، افزود: اربعین به فرموده مقام معظم رهبری «یک جریان اجتماعی است.»

عزیززاده گرجی با بیان اینکه اربعین به فرهنگ عمومی در سطح جامعه بدل شده، گفت: مردم خودجوش برای حضور در اربعین اقدام می‌کنند که مسئولین باید تسهیل گر سفر دلدادگان به عتبات و عالیات باشند.

وی بیان کرد: اربعین جریانی مردمی است که علی رغم تمامی مشکلات و سختی‌های مسیر، دلدادگان حسینی طی مسیر می‌کنند.

عزیززاده گرجی با بیان اینکه مردمی بودن و جریان سازی مهمترین شاخصه اربعین حسینی است، اذعان کرد: مردم از اقشار مختلف برای حفظ و استمرار حرکت اربعین پای کارهستند.

وی با بیان اینکه اربعین یک فرصت استثنایی برای تبلیغ تشیع محسوب می‌شود، افزود: شیعیان در اربعین در مقام اتحاد و یکپارچگی به حضرت سیدالشهدا (ع) عرض ارادت دارند که باید از این فرصت برای تبلیغ دین اسلام بهره گرفته شود.

سرپرست معاونت سیاسی امنیتی استانداری مازندران، به پیام اجتماع میلیونی اربعین اشاره کرد و ادامه داد: اربعین نخ تسبیح شده و مهره‌های تشیع را در یک جا جمع کرد.

عزیززاده گرجی بااشاره به سیره عملی امام سجاد (ع) برای کسب توفیق خدمت به زوار، گفت: زائر در آموزه‌های دینی یک جایگاه ویژه دارد باید خدمت به زوار را یک کار دلی و غیر اداری بدانیم و سختی‌های تسهیل روند اعزام زائران اربعین به عتبات و عالیات را متحمل شویم.

وی با تاکید بر اهمیت جلسات ستاد اربعین، خاطرنشان کرد: مدیران باید با انگیزه معنوی برای حضور در این نشست بسیج شوند.

عزیززاده گرجی باتاکید براینکه کار برای اربعین نیازمند نگاه جهادی است، گفت: موانع و مشکلات پیش روی اعزام زائرین اربعین باید به موقع مرتفع شود.

وی خطاب به کمیته‌های ستاد اربعین استان خواستار ارائه به موقع گزارش عملکرد کمیته‌ها به دبیرخانه این ستاد باهدف تقویت زیرساخت‌های این سفر معنوی شد.

عزیززاده گرجی با بیان اینکه موکب داران پای کار سفر اربعین هستند، گفت: ستاد اربعین و کمیته‌های این ستاد باید درکنار مردم و موکب داران، زمینه اجرای درست این سفر معنوی را فراهم کنند.

وی، افزود: جلسات ستاد اربعین نیز باید بطور منظم برگزار شود.

عزیززاده گرجی برلزوم شناسایی نیاز‌ها و ظرفیت‌های کمیته‌های ستاد اربعین استان تاکید کرد و ادامه داد: همچنین باید راهکار‌های ایجاد ظرفیت‌های مورد نیاز برای تسهیل سفر معنوی اربعین ارائه شود.

وی برلزوم تدوین تقویم زمانبندی برگزاری جلسات کمیته‌های ستاد اربعین استان تاکید کرد و گفت: کمیته‌های این ستاد باید در شهرستان‌ها نیز جلساتی با حضور فرمانداران برگزار نمایند.

عزیززاده گرجی بابیان اینکه ارائه گزارش کمیته‌ها باید عملیاتی باشد، افزود: مصوبات این ستاد لازم الاجراست.

دیگر خبرها

  • ببینید | شعرخوانی آرزو سبزوار قهفرخی شرکت‌کنندهٔ برنامه سرزمین شعر در شب هشتم رقابت سرزمین شعر
  • ببینید | شعرخوانی محمدسعید میرزایی شرکت‌کنندهٔ برنامه سرزمین شعر در چهارمین شب دومین مرحلهٔ رقابت‌های سرزمین شعر
  • رونمایی از مجموعه شعر «پیراهن تو کنار پیراهن من» در صومعه‌سرا
  • ببینید | شعرخوانی آرش شفاعی شرکت‌کنندهٔ برنامه سرزمین شعر در ششمین شب دومین مرحلهٔ رقابت‌های سرزمین شعر
  • ببینید | شعرخوانی موسی عصمتی شرکت کننده روشندل برنامه سرزمین شعر در شب اول رقابت سرزمین شعر
  • کار برای اربعین نیازمند نگاه جهادی
  • اهمیت توجه شاعران به ایثارگران تاریخ ایران
  • جشنواره ملی شعر کودک و نوجوان رضوی در قم برگزار شد
  • ادیبان ستاره بر دوش
  • چالش تعطیلی پنجشنبه‌ها به زنجان رسید!