Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

ابراهیم قادری رییس اداره مراقبت مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت: در حال حاضر در ابتدای قسمت شاخه بالارونده موج هفتم کرونا هستیم و هنوز نمی دانیم که تا چه مقدار این وضعیت افزایشی ادامه پیدا خواهد کرد باید تمام تلاش خود را با رعایت شیوه نامه ها و تزریق دز یاد آور واکسن انجام دهیم تا جلوی شدت پیک هفتم بیماری کرونا گرفته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وی، در خصوص تعطیلی مدارس و دانشگاه ها تا به این لحظه دستورالعملی صادر نشده است و فعلا همچین موضوعی مطرح نشده است. تعداد افرادی که واکسیناسیون خود را تکمیل نکرده زیاد هستند و باید این افراد نسبت به تلقیح واکسن اقدام کنند.

او افزود: به طور دقیق نمی توان پیش بینی کرد که این موج هفتم که زیرگروه امیکرون تحت عنوان BA۵ سهمگین یا خفیف تر از پیک ششم خواهد بود و در این اپیدمی به دلیل بررسی موارد مختلف و شرایط گوناگون پیش گویی کردن در این خصوص کار درستی نیست.

قادری می گوید: آینده پیک هفتم بستگی به رعایت دستورالعمل ها، میزان سطح ایمنی بدن مردم، ایمنی گریز بودن این واریانت دارد و هنوز در خصوص شدت این پیک هفتم نمی توان صحبت کرد.

بررسی ها نشان می دهد که سویه جدید BM5 شدت بیماری و مرگ و میر آن مانند امیکرون است، اما باید مراقب بود زیرا وقتی قسمت عمده جامعه را درگیر می کند میزان مرگ و میر و بستری را به خاطر افزایش میزان ابتلا بالا خواهد برد.

پیک جدید ناشی از زیرگروه امیکرون ایجاد شده به دلیل این است که وقتی سطح ایمنی مردم پایین می آید شاهد گسترش مجدد بیماری کرونا در بین افراد خواهیم شد و در حال حاضر سطح ایمنی بدن مردم کم شده و از طرفی واریانت BM5 که به تازگی در کشور به گردش افتاده از سرایت پذیری بالاتری برخوردار است.

برای پیشگیری از ابتلا به ویروسی با این سرایت پذیری بالا با سرعت زیادی گسترش پیدا می کند. افراد باید واکسیناسیون خودشان را تکمیل کنند.

او گفت: در فضاهای سربسته و فضای باز پر ازدحام حتما باید ماسک زده شود و در شهرهای قرمز زدن ماسک مانند گذشته اجباری است و دستورالعمل ها در این مناطق هیچ فرقی نکرده است. افرادی که کوچک ترین علائم داشته باشند، باید ماسک بزنند تا دیگران و خانواده شان را مبتلا و گرفتار نکنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

منبع: آفتاب

کلیدواژه: وزارت بهداشت کرونا تعطیلی مدارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۵۰۱۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جذب ۲۱ هزار پرستار بویژه نیروی طرحی دوران کرونا/ تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران

معاون پرستاری وزارت بهداشت، درمان و اموزش پزشکی گفت: ۲۱ هزار نفر از پرستاران که بخش عمده آن‌ها در دوران کرونا نیرو‌های طرحی بودند استخدام شدند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، عباس عبادی، معاون پرستاری وزارت بهداشت گفت: در حال حاضر جذب پرستاران در مراکز درمانی در اولویت وزارت بهداشت بوده و تعداد محدودی از همکاران ما در مناطقی که مجوز استخدام در آن‌ها وجود ندارد، برای جذب باقی مانده اند.

وی از تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران خبر داد و گفت: این لایحه دارای ۳۱ ماده است که یک ماده آن به جذب پرستارانی که بحران‌هایی مانند کرونا و ... در خدمت نظام سلامت هستند، اختصاص دارد و امیدواریم با تصویب آن‌ها در مجلس بتوان اقدمات موثرتری برای این قشر زحمتکش برداریم.

عبادی با بیان اینکه کمبود نیروی پرستاری یک چالش عمومی جهانی است و کشور ما نیز از این موضوع مستثنی نیست، گفت: با افزایش پذیرش دانشجویان پرستاری در دانشگاه‌ها و تسهیلاتی که برای استخدام و تبدیل وضعیت آن‌ها در حال انجام است، چنانچه قانونگذار از این بابت به نظام سلامت کمک کند، امیدوار خواهیم بود تا چندسال آتی مشکل کمبود پرستار در کشور کاهش یابد.

وی تصریح کرد: اکنون ۲۰۹ هزار کادر درمان اعم از همکاران پرستار، اتاق عمل، هوشبری، بهیار و کمک پرستار در مراکز درمانی وزارت بهداشت، بخش خصوصی، تامین اجتماعی و نیرو‌های مسلح مشغول به خدمت هستند، و نسبت پرستار به تخت، ۹ دهم و نسبت گروه پرستاری به تخت، ۱.۲ است که امیدواریم با افزایش جذب و تربیت نیروی انسانی، فاصله ۱.۲ تا ۱.۸ در سال‌های آتی برطرف شود.

عبادی اظهار داشت: از اقدامات خوب دولت سیزدهم اجرایی شدن قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری است، زیرا این قانون پس از ۱۵ سال مسکوت ماندن و در دوره طرح تحول سلامت که زمان طلایی اجرای این طرح بود و اتفاقاً برخی افراد که امروز منتقد اجرای این طرح هستند در آن دوران مسوولیت داشتند، می‌توانست اجرایی شود، اما نشد.

وی افزود: ارزش نسبی خدمات پرستاری در بخش‌هایی که سختی کار بیشتر است، بالاتر است. در سال جاری، مثلا در بخش‌های عمومی و داخلی جراحی ارزش نسبی معادل ۸ کا و در بخش‌های مراقبت‌های ویژه تا ۳۳.۴ کا هم افزایش پیدا می‌کند. البته، چون تعداد بیماران بخش‌های عمومی نسبت به بخش‌های ویژه بیشتر است، نوعی تعادل در پرداختی‌ها صورت می‌گیرد؛ در آیین نامه هم پیش بینی شده که نباید بین همکاران پرستار هم رده تفاوت کارانه بیشتر از ۲.۵ برابر باشد.

دیگر خبرها

  • اختلال در ریشه کنی مالاریا در ایران
  • جذب و به کارگیری پرستاران دوران کرونا
  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا
  • هپاتیت و مننژیت در حال شیوع در میان فلسطینیان است
  • هشدار وزارت بهداشت غزه درباره شیوع بیماری‌های واگیردار
  • جذب ۲۱ هزار پرستار بویژه نیروی طرحی دوران کرونا/ تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران
  • ضرورت توسعه نان فیبردار با هدف کاهش ابتلا به سرطان
  • ایرلند: ۱۰۰ درصد فلسطینیان غزه با شبح قحطی مواجه هستند
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا