Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، گفت: مجوزهای کنسرت در استان‌ها تا شورای تامین تایید نکند صادر نمی‌کنیم، اما بعد از صدور مجوز همه باید پای آن بایستیم.

به گزارش ایرنا؛ محمود سالاری با اشاره به لغو برخی از کنسرت‌های موسیقی در استان‌ها با وجود داشتن مجوزهای قانونی و رسمی اظهارداشت: در استان‌ها، در حوزه موسیقی و یا سایر برنامه‌های فرهنگی و هنری، شورای تامین استان تصمیم می‌گیرد، که  در آن  نهادهای مختلفی از جمله نیروی انتظامی عضو هستند و شورای تامین استان، باید اعلام کند که آیا می‌تواند امکانات امنیت اجرای کنسرت یا نمایشی را مهیا کند یا خیر؟

وی گفت: ممکن است شورای تامین استان اعلام کند که نیروهایش به دلیل رویدادی همچون همزمانی با مسابقه فوتبال یا سفر رئیس جمهور، نمی‌تواند امنیت برگزاری کنسرت یا برنامه هنری را تامین کند و ما هم نمی‌توانیم زور و فشار بیاوریم تا به صورت الزام این کنسرت برگزار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: شورای تامین یک دلیل قانونی و عقلانی مطرح می‌کند که همزمان نمی‌تواند امنیت دو منطقه (به عنوان مثال برگزاری دو برنامه) را تامین کند یا هر دلیل دیگری که شورای تامین مطرح کند، به هر حال در استان‌ها، نظر این شورای بر نظر ما ارجح است.

سالاری در پاسخ به چرایی نبود تعامل میان معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و شورای تامین استان برای برگزاری کنسرت‌های موسیقی گفت: ما در تهران مجوز عمومی یک اثر را صادر می‌کنیم، به عنوان مثال اعلام می‌شود که برگزاری کنسرت خواننده‌ای یا انتشار اثر او در تمام کشور بلامانع است اما اینکه آن خواننده در چه استانی بتواند برنامه‌اش را اجرا کند باید از شو ای تامین آن استان مجوز بگیرد.

وی افزود: گاهی اوقات بداخلاقی‌هایی در برگزاری برنامه‌های فرهنگی و هنری از جمله برگزاری کنسرت‌های موسیقی رخ می‌دهد؛ بعضی از کنسرت‌های موسیقی ابتدا بدون دریافت مجوزهای لازم اقدام به تبلیغ می‌کنند و بعد شورای تامین را در مقابل عمل انجام شده قرار می‌دهند که طبیعتا شورای فرهنگ عمومی یک استان ممکن است زیر بار این فشارها نرود.

در استان‌ها ما مجوز را تا زمانی که شورای تامین تایید نکند صادر نمی‌کنیم

معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: اینکه گروه موسیقی بدون مجوزهای لازم، در سایت بلیت‌فروشی یا در فضای مجازی تبلیغاتی را انجام داده است، این تعهدی را برای شورای تامین استان ها ایجاد نمی‌کند، در مواردی که موضوع لغو بعضی از کنسرت‌های موسیقی را در استان‌ها پیگیری کردم، مسئولان استان اعلام کردند که این گروه‌ها مجوز نداشتند و کارشان را با تبلیغات شروع کرده بودند، بعد که مجوز داده نشد، حاشیه ایجاد شد، در استان‌ها ما مجوز را تا زمانی که شورای تامین تایید نکند صادر نمی‌کنیم.

کنسرت سیروان خسروی خواننده موسیقی پاپ به رغم داشتن مجوز برگزاری از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان با مصوبه شورای تامین اهواز لغو شد.

حجت‌الاسلام رضا کلاه‌کج مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در این باره اعلام کرد: کنسرت سیروان خسروی قرار بود از روز چهارشنبه(۲۹ تیر) به مدت سه روز در سینما هلال اهواز برگزار شود که ۲۹ تیر سه سانس این کنسرت برگزار شد اما شورای تامین شهرستان اهواز امروز اقدام به لغو ادامه این کنسرت کرد. 

کلاه کج گفت: علی رغم میل باطنی ما، اداره کل ارشاد خوزستان تنها مصوبه را به این خواننده ابلاغ کرد و  نقشی در لغو مجوز نداشته است. این اداره کل عضو شورای تامین نیست و از علت لغو این کنسرت توسط شورا اطلاعی ندارد. 

 

تماشاخانه چند نکته کلیدی درباره قد کشیدن و رشد کودکان و نوجوانان: علایمی که باید جدی بگیرید و به پزشک مراجعه کنید (فیلم) ببینید| با مزه ترین رقابت برای همسریابی: هرکدام بالاتر بپرند و بیشتر دوام بیاورند فیلم های دیگر

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: فرهنگ و ارشاد اسلامی شورای تامین استان کنسرت های موسیقی شورای تامین برگزاری کنسرت استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۵۱۵۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همخوانی علیرضا بیرانوند در کنسرت لُری «تال»

حضور علیرضا بیرانوند دروازه‌بان شماره یک تیم ملی فوتبال ایران و پرسپولیس در کنسرت گروه موسیقی لُری «تال» مورد توجه حاضران و همشهریانش در کنسرت قرار گرفت.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی کنسرت، علیرضا بیرانوند دروازه‌بان شماره یک تیم ملی فوتبال ایران و پرسپولیس شامگاه یکشنبه- ۲۶ فروردین ماه- با حضور در کنسرت لُری گروه «تال» به سرپرستی فرج علیپور حمایت همه جانبه خود را از همشهری‌هایش در پایتخت نشان داد و در اکثر لحظات حضورش در سالن، در حال همخوانی با حضار و گروه بود.

علیپور هنگام معرفی بیرانوند در سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی تهران گفت: قهرمان لُرستان امشب در کنسرت «تال» است و از این بابت خوشحالیم؛ علیرضا بیرانوند.

فرج علیپور خواننده، نوازنده کمانچه و بداهه‌نواز موسیقی مقامی لرستان، خواننده و از مشاهیر موسیقی لرستان است که در این کنسرت با تک نوازی‌های متعدد و درخشان با ساز کمانچه، بار دیگر درخشید و با تشویق و تحسین متعدد از سوی دوستدارانش در سالن مواجه شد.

کنسرت گروه موسیقی لُری «تال» به سپرستی فرج علیپور ۲۶ فروردین ماه سانس‌های ۱۹ و ۲۲ در سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی تهران به روی صحنه رفت و شبی شاد و پرانرژی را برای مخاطبان این سبک از موسیقی اقوام ایران ساخت.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: حضور علیرضا بیرانوند به همراه فرزندش روی سکو‌های ورزشگاه آزادی (فیلم) حضور چهره‌های سرشناس فوتبالی در مراسم همسر زنوزی (فیلم)

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی ۹ پروژه مهم کرمانشاه منوط به مصوبه شورای شهر است
  • خسروپناه: مجوز کسب و کارهای بازی محور به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی واگذار شد/ دانشگاه تهران مسئول برگزاری بزرگداشت سنت دانشگاهی و نظام آموزش عالی ایران
  • خسروپناه: مجوز کسب و کارهای بازی محور به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی واگذار شد
  • آمار مجوز‌های دفتر موسیقی در سه ماه پایانی ۱۴۰۲ /۷۰۶ کنسرت روی صحنه رفتند
  • مجوز دانشکده علوم پزشکی ملایر در آستانه صدور قرار دارد ‌
  • داود آزاد به صحنه می‌رود
  • همخوانی علیرضا بیرانوند در کنسرت لُری «تال»
  • علیرضا بیرانوند بالاخره به کنسرت فرج علیپور آمد
  • خواننده جوانی که در پنج ماه ۲۳۹ کنسرت برگزار کرد
  • پیشتازی وزارت ارتباطات در صدور مجوز‌های الکترونیکی