Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، تولید محصولات فرهنگی و هنری مبتنی بر ارزش‌ها و فضایل هر جامعه‌ای و متکی بر قوانین جاری در هر کشور؛ مهم‌ترین ابزار حاکمیتی در مسیر ارتقاء سطح شور، نشاط و امیدبخشی در تمامی جوامع به شمار می‌رود.

برهمین اساس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به‌عنوان تنها ارگان شناخته‌شده بنابر نص صریح قانون برای اجرا و نظارت بر محصولات فرهنگی و هنری و تبعیت از قوانین فرادستی شورای عالی انقلاب فرهنگی شناخته می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما با روی کار آمدن دولت سیزدهم که اصلی‌ترین شعار خود را دولت مردمی و انقلابی قرارداده است وزرای کابینه نیز بر این مسئله تأکید دارند که پیشانی‌نوشت فعالیت‌های این دولت؛ اطاعت و تبعیت از قوانین و اجرایی ساختن «حاکمیت قانون» بر تمام مؤلفه‌های دیگر است. مؤلفه‌هایی که گاه به دلایل فراقانونی و حاشیه‌ای باعث اولویت داشتن برخی از هنرمندان و محصولاتشان نسبت‌به دیگر هنرمندان بوده است.

همین بود که بار دیگر محمد اللهیاری‌فومنی مدیر دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و محمود سالاری معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی؛ بعد از یکی دو حاشیه به‌وجودآمده مبنی‌بر لغو مجوز برخی از کنسرت‌ها در گفت‌وگو با ایرنا از اولویت قانون و حقانیت آن بر هر خواست و عزمی برای جلوگیری از قانون سخن گفتند.

اما اتفاقی که ضرورت نگارش این یادداشت را بیش‌از پیش یادآوری می‌کند به حاشیه لغو کنسرت سیروان خسروی در شهر اهواز باز می‌گردد. مردمانی که هنوز داغ و تلخ متروپل را بر گرده‌ها و خاطرات‌شان حمل  می‌کنند بنا بود تا فصلی از فراموشی اندک آن اتفاق را در همدلی با فضای موسیقی آغاز کنند.

کنسرتی که بنابر همان نص صریح قانون؛ مجوزهای اجرای خود را از دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به‌عنوان تنها نهاد صادرکننده صدور مجوزها دریافت کرده بود و همگان به واسطه اصل ساده تبعیت از قانون؛ ملزم به رعایت آن بودند. اما با حاشیه‌های به‌وجودآمده شاهد لغو این کنسرت در شش سانس و فروش بیش‌از پنج هزار بلیت برای مخاطبان آن بودیم.

نکته قابل تامل دیگر نیز آن است که مجوز اجزای این کنسرت باید توسط شورای تامین شهر اهواز نیز صادر شود که صادر هم شده اما چه شد که یک روز بعد از اجرای کنسرت به یکباره این شورای حتی به مجوز خود نیز رحم نکرده است و با آوردن دلایل بی بنیان علاوه بر لغو مجوز خود مجوز دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را نیز نادیده گرفته است.

حالا به نظر می‌رسد با این اتفاق و رخداد بار دیگر ضرورت تأکید بر «حاکمیت قانون» بنا بر نص صریح قانون اساسی در تمامی حوزه‌ها  نسبت‌به هر عزم، نگاه و تفکری برای برهم زدن و ایجاد خلل در اجرای قانون بیش‌از پیش یادآوری می‌کند.

برهمین اساس با نگرش بر اتفاقی که برای کنسرت سیروان خسروی افتاد جای این طرح این هم بیش از پیش لازم است که با وجود داشتن مجوزهای لازم و بنابر الزام تبعیت از قوانین چگونه شاهد اتفاق و حواشی توسط عده‌ای اقل هستیم که به واسطه حضور آن‌ها درنهایت نباید اتفاق می‌افتاد افتاد! گروهی که خود را فراتر از حاکمیت می‌دنند.

این ضرورت پاسخ‌گویی و حضور در میدان دستگاه‌هایی را می‌طلبد که مجری قانون هستند و باید در برابر معدود افرادی که خود را فراتر از قانون می‌دانند در راستای احقاق حق مردم و تولیدکنندگان محصولات هنری از یک‌سو و از سوی دیگر تأکید بر اجرای نص صریح قانون گام بردارند تا اهداف آن عده اقل برای دمیدن بر آتش حاسدان و عاندان این نظام مقدس نیز پون گذشته نقش بر آب شود.

منبع: الف

کلیدواژه: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نص صریح قانون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۵۳۴۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعرفه‌های خدمات پرستاری در سال ۱۴۰۳ اعلام شد

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، عباس عبادی با اشاره به دستاوردهای ارزشمند وزارت بهداشت در اجرای قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری، گفت: امسال برای نخستین بار تعرفه ترجیحی برای مناطق کمتر برخوردار تصویب شد که گامی در جهت دسترسی عادلانه مردم به خدمات پرستاری و انگیزه همکاران جهت ماندگاری در این مناطق است.

بیشتر بخوانید: تعرفه‌های جدید پزشکی ابلاغ شد

معاون پرستاری وزارت بهداشت به افزایش ۵۰ درصدی ضریب ریالی k پایه کارشناسان پروانه‌دار و پرستاری اشاره و بیان کرد: این افزایش نسبت به سال گذشته از ۲۰ هزار و ۱۰۰ تومان به ۳۰ هزار و ۲۰۰ تومان رسیده است.

عبادی همچنین گفت: ۱۵ درصد به ارزش نسبی خدمات پرستاری(k) نسبت به سال قبل اضافه شده است که این مصوبات منجر به رشد مناسبی در میزان تعرفه پرستاران در سال ۱۴۰۳ خواهد شد.

معاون پرستاری وزارت بهداشت با اشاره به مزایای قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری، تصریح کرد: با اجرای این قانون، استقلال مالی و ارتقای هویت سازمانی گروه پرستاری بهبود یافته است.

وی افزود: این قانون منابع جدید مالی را برای بیمارستان‌ها فراهم کره است. دانشگاه‌های علوم پزشکی موظفند در توزیع این منابع وفق دستورالعمل‌های ابلاغی نقش فعالانه‌ای داشته باشند تا منافع آن به طور عادلانه به تمامی پرستاران برسد.

وی از اهتمام دولت سیزدهم و وزارت بهداشت برای حل مشکلات پرستاری خبر داد و گفت: این دستاوردها حاصل تلاش‌های یکساله و اصلاحات انجام شده در قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری است که بدون شک، این اقدامات گامی کوچک در جهت ارتقای جایگاه پرستاران در نظام سلامت کشور و افزایش انگیزه آنها برای ارائه خدمات بهتر به مردم شریف ایران خواهد بود.

کد خبر: 1227327 برچسب‌ها پرستار

دیگر خبرها

  • قانون عدم الزام بیمه مجدد شاغلین فصلی در استان اردبیل قابل اجرا است
  • تسهیلات وزارت ارشاد در برگزاری برخی کنسرت‌ها
  • تسهیلات وزارت ارشاد در برگزاری برخی کنسرت‌ها/ پاسخ به چند حاشیه
  • بلیط کنسرت ارزان می‌شود
  • بلیط کنسرت‌ ارزان می‌شود
  • خانواده سرباز شهید «عدنان تخت رونده»مورد تجلیل قرار گرفتند
  • آمار مجوز‌های دفتر موسیقی در سه ماه پایانی ۱۴۰۲ /۷۰۶ کنسرت روی صحنه رفتند
  • تعرفه‌های خدمات پرستاری در سال ۱۴۰۳ اعلام شد
  • ۱۰ درصد از مجوز‌های کاغذی به مجوز‌های جدید تبدیل شده اند
  • اولتیماتوم دولت برای اجرای قانون تسهیل صدور مجوز‌ها