Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-23@12:33:08 GMT

کاهش ۱۲ درصدی تلفات حوادث جاده‌ای در لرستان

تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۵۶۹۷۴

کاهش ۱۲ درصدی تلفات حوادث جاده‌ای در لرستان

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، محمدرضا فارسی نژاد ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تلفات حوادث رانندگی استان طی سه ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۱۱.۹۳ درصد کاهش یافته است.

وی افزود: طی ۳ ماهه نخست سال جاری ۹۶ نفر (شامل ۲۵ نفر زن و ۷۱ نفر مرد) به علت حوادث رانندگی در استان جان خود را از دست دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل پزشکی قانونی لرستان بیان داشت: این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که آمار تلفات ۱۰۹ نفر بود، ۱۱.۹۳ درصد کاهش یافته است.

فارسی نژاد با اشاره به آمار مراجعین جرحی حوادث رانندگی گفت: در سه ماهه نخست امسال دوهزار و ۳۵۳ مورد معاینات مربوط به مصدومان تصادفات جرحی در مراکز پزشکی قانونی استان انجام شده که از این تعداد هزار و ۶۵۳ نفر مرد و ۷۰۰ نفر زن بوده‌اند.

وی تصریح کرد: این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که آمار مراجعین تصادفات جرحی به پزشکی قانونی استان دوهزار و ۸۸نفر بود، ۱۲.۷درصد افزایش یافته است.

مدیرکل پزشکی قانونی لرستان با بیان اینکه اقدام درمانی بر معاینات پزشکی قانونی ارجح است، افزود: صدمات و جراحات ایجاد شده در مصدومان معمولا تا چند روز بعد از نزاع همچنان باقی است و نیازی به فوریت در معاینه آنها نیست، لذا جهت معاینه از جابجا کردن مصدومان که خطر خونریزی و ایجاد عفونت زخم دارند، خودداری کنید.

فارسی نژاد در خصوص نکات ضروری برای مراجعین تصادفات، گفت: در پزشکی قانونی اقدامات درمانی صورت نمی‌گیرد، لذا اولویت اول برای مصدومین ناشی از تصادف یا منازعه که نیازمند اقدامات درمانی هستند، مراجعه به مراکز درمانی جهت انجام اقدامات لازم می باشد چرا که تأخیر در درمان می‌تواند جان مصدوم را به مخاطره بیاندازد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: نزاع و درگیری کاهش تلفات جاده ای پزشکی قانونی لرستان پزشکی قانونی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۵۶۹۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل هزار و ۴۰۳ پرونده حوادث کار در آذربایجان‌غربی

موسی ادیب‌فر مدیرکل پزشکی قانونی آذربایجان‌غربی گفت: پارسال هزار و ۴۰۳ مورد پرونده ناشی از حوادث کار در پزشکی قانونی استان تشکیل شده که از این تعداد ۱۳۵۹ پرونده مربوط به مردان و ۴۶ مورد زنان بود.

وی اضافه کرد: همچنین در این مدت ۲۸ هزار و ۷۷ پرونده نزاع در پزشکی قانونی استان تشکیل شده که ۷ هزار و ۷۵۰ پرونده برای زنان و ۲۰ هزار و ۳۲۷ پرونده مربوط به مردان است.

ادیب‌فر با اشاره به اینکه در این بازه زمانی ۱۳ هزار و ۴۰۸ پرونده مربوط به تصادفات جرحی در پزشکی قانونی استان تشکیل شد، یادآور شد: همچنین در این مدت ۷۲ هزار و ۶۸۹ معاینه توسط پزشکی قانونی استان انجام شد و تشکیل پرونده شده است.

مدیرکل پزشکی قانونی آذربایجان‌غربی خاطرنشان کرد: پارسال ۳۲۷ مورد مجوز سقط جنین توسط پزشکی قانونی استان تشکیل شده و همچنین ۶۲ مورد مجوز فوت ناشی از سوختگی، ۴۲ مورد مجوز فوت ناشی از غرق شدگی، ۴۲ مجوز فوت ناشی از سرمازدگی، ۱۲ مورد مجوز فوت ناشی از برق گرفتگی و ۴۰۹مورد مجوز برای مرگ‌های طبیعی که بر اثر بیماری صورت گرفته، توسط پزشکی قانونی استان صادر شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • کاهش آمار مجروحان و مصدومان حوادث در طرح سلامت نوروزی
  • کاهش ۱۰ درصدی مصدومان تصادفات جاده‌ای
  • آمار سازمان پزشکی قانونی؛ نوروز امسال هزار و ۶۵ نفر در تصادفات جان باختند
  • کاهش ۸ درصدی تصادفات منجر به جرح در استان کرمانشاه
  • پزشکی قانونی : سال گذشته ۴۱۴ نفر براثر حوادث ناشی از کار جان خود را از دست دادند
  • افزایش ۲۸ درصدی فوتی‌های حوادث ناشی از کار در آذربایجان‌ شرقی
  • آخرین آمار مصدومان و فوتی‌های حوادث غرق‌شدگی ۱۴۰۳
  • کاهش ۱۰ درصدی تعداد کشته‌های تصادفات جاده‌ای از امسال اجرایی می‌شود
  • افزایش ۱۸ درصدی گازگرفتگی سگ در مازندران
  • تشکیل هزار و ۴۰۳ پرونده حوادث کار در آذربایجان‌غربی