Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از ستاد ارتباطات و اطلاع‌رسانی بنیاد مصطفی (ص)، در مراسم اعطای جوایز برندگان ایرانی جایزه کامستک (COMSTECH) که صبح امروز با حمایت بنیاد مصطفی (ص) در محل وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شد، پیمان صالحی، معاون پژوهشی وزارت علوم تحقیقات و فناوری، وحید حدادی اصل، قائم مقام وزیر علوم تحقیقات و فناوری در امور بین‌الملل، مهدی صفاری‌نیا، مدیر بنیاد علم و فناوری مصطفی (ص)، سید آفتاب حسینی زیدی، مدیر منابع انسانی کامستک و نماینده‌ای از سفارت پاکستان حضور داشتند و جایزه کامستک به علی اکبر موسوی موحدی استاد دانشگاه تهران و اسمعیل قوانلو استاد دانشگاه شیراز اعطا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر بنیاد علم و فناوری مصطفی(ص) نیز در این مراسم گفت:‌ «بر اساس توافق نامه صورت گرفته این بنیاد با کمیته دایمی همکاری‌های علمی و فناوری سازمان همکاری اسلامی (کامستک)، فرصت ­های تحقیقاتی به دانشمندان جوان زیر ۴۵ سال جهان اسلام ارایه می‌شود.»

مهدی صفاری‌نیا افزود: «بنیاد مصطفی (ص) به‌عنوان یک نهاد بین‌المللی غیردولتی فعال است که مهم‌ترین برنامه آن برگزاری دو سالانه جایزه مصطفی (ص) و نیز برگزاری سالانه برنامه‌های دیگر برای توسعه علمی در سطح دانشگاه‌ها و مراکز علمی است.»

او با بیان اینکه توافق نامه جامعی بین بنیاد مصطفی (ص) و کامستک امضا شده است، خاطرنشان کرد: «براساس این توافق‌نامه بنیاد مصطفی (ص) به‌عنوان حلقه واسط در خدمت کامستک است تا برنامه همکاری توسعه علم و فناوری در جهان اسلام را انجام دهد.»

مدیر بنیاد علم و فناوری مصطفی (ص) یادآور شد: «این بنیاد در راستای هم افزایی و ارتقای ظرفیت فعالان علم و فناوری و نوآوری جهان اسلام و به منظور نقش آفرینی موثر در تحقق تمدن نوین اسلامی و با هدف پرورش نسل جوان و ظرفیت‌سازی این نسل در تولید علم و فناوری متناسب با ارزش‌ها و نیازهای جامعه اسلامی، طرح حمایت از فرصت‌های تحقیقاتی دانشمندان جوان را با همکاری موسسات علمی و پژوهشی معتبر جهان اسلام و مراکز تحقیقاتی شرکت‌های معتبر در کشورهای اسلامی به اجرا درآورده است.»

جایزه برندگان به طور معمول توسط رئیس جمهوری پاکستان به عنوان رئیس کامستک در نشست مجمع عمومی داده می‌شود که طی سال‌های گذشته به دلیل شیوع کرونا این جایزه در مراسمی با حضور افراد محدود و در کشورهای محل اقامت برندگان اعطا شده است. تاکنون ۲۴ دانشمند از کشورهای ایران، مصر، ترکیه، مراکش، سودان، پاکستان این جایزه را دریافت کرده‌اند.

کد خبر 692492 برچسب‌ها دانشگاه‌های ایران دانش بنیان

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: دانشگاه های ایران دانش بنیان علم و فناوری بنیاد مصطفی جهان اسلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۵۹۹۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل رئیس بنیاد شهید از ۳ خانواده شهید ارتش در بوشهر

به‌گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر؛ رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در سفر به بوشهر با حضور در پایگاه هوایی شهید یاسینی بوشهر از خانواده سه شهید ارتش جمهوری اسلامی تجلیل کرد.

سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در این آیین در سخنانی گفت: نقش ارتش در تمامی مراحل دفاع مقدس بسیار مهم و ارزنده بود؛ از مقاومت در خرمشهر، شکست حصر آبادان گرفته تا بسیاری از عملیات‌های تخصصی و عملیات‌های هوایی که موفقیت‌آمیز و راه‌گشا بود.

او اضافه کرد: ارتش جمهوری اسلامی، باایمان، غیرتمند، ولایتمدار و وطن‌دوست است که این ویژگی‌ها موجب شد به دشمن اجازه غلبه ندهد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران بیان کرد: ارتش در خودکفایی نیز پیشتاز بود و اکنون نیز تلاش می‌کند که با بهره‌گیری از آخرین فناوری‌های جهان خود را برای دفاع از کشور و انقلاب به‌روز نگه‌دارد.

دیگر خبرها

  • ارتشی از سوسک‌های سایبورگ در بیابان رها شدند!
  • ارتش سوسک های سایبورگ در بیابان
  • ارتشی از سوسک‌های سایبورگ در بیابان رها شدند
  • برترین‌های جشنواره فیلم شهرنما تجلیل شدند
  • ورود «مهمان سرزده» به کتابفروشی‌ها/یک‌قصه تصویری برای کودکان
  • دانشمندان مطمئن‌ترین راه برای مهار خشم در موقعیت‌های پُر تنش را یافتند!
  • تصویر زن فلسطینی برنده جایزه عکس سال شد
  • جمعی از پیشکسوتان و پیرغلامان حسینی در خراسان رضوی تجلیل شدند
  • تجلیل رئیس بنیاد شهید از ۳ خانواده شهید ارتش در بوشهر
  • این فیلم برنده جایزه فیلم های ۱۰۰ ثانیه ای شد