Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی‌رغم تداوم تظاهرات شهروندان تونسی علیه همه پرسی قانون اساسی جدید این کشور، اما منابع رسانه‌ای از آغاز این همه‌پرسی در خارج خبر دادند.

به گزارش ایران اکونومیست، به نقل از العربیه، شهروندان تونسی مقیم خارج رای‌گیری برای همه پرسی قانون اساسی جدید کشورشان را آغاز کردند.

طبق این گزارش، درهای نخستین حوزه رای گیری در شهر سیدنی استرالیا بر روی رای دهندگان باز شد و هیات عالی مستقل انتخابات تونس تصاویری را از لحظات ابتدایی آغاز همه پرسی قانون اساسی این کشور در خارج را منتشر کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این گزارش آمده است که ۳۴۸ هزار و ۸۷۶ تونسی مقیم خارج واجد شرایط مشارکت در این همه‌پرسی هستند و در ۴۷ کشور به پای صندوق‌های رای می‌روند.

قانون اساسی جدید تونس ۲۵ ماه جاری میلادی در داخل این کشور به همه‌پرسی گذاشته می‌شود.

همه پرسی قانون اساسی جدید تونس درحالی در خارج از این کشور آغاز شده است که خیابان های شهرهای مختلف این کشور همچنان شاهد تظاهرات گسترده مردمی علیه برگزاری این همه‌پرسی است.

مخالفان تونسی اعتقاد دارند که قانون اساسی جدید به رئیس جمهوری اختیارات گسترده و بی‌سابقه‌ای می‌دهد درحالی که اقتصاد این کشور در حال فروپاشی و ورشکستگی است.

عفو بین الملل نیز از پیش نویس قانون اساسی جدید تونس به شدت انتقاد و اعلام کرده است که این پیش نویس ضمانت‌های حقوق بشری را تضعیف می‌کند.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: تونس ، همه پرسی قانون اساسی

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: تونس همه پرسی قانون اساسی همه پرسی قانون اساسی قانون اساسی جدید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۶۰۱۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روز تحلیف پوتین مشخص شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، مراسم تحلیف رییس جمهور روسیه در ابتدای ماه مه برگزار می شود.

«آندری کلیشاس» رییس کمیته قانون اساسی و دولت در شورای فدراسیون روسیه روز سه شنبه اعلام کرد که مراسم تحلیف «ولادیمیر پوتین» رییس جمهور روسیه در ۷ مه (۱۸ اردیبهشت) برگزار خواهد شد.

این سناتور روس همچنین گفت که اگر رئیس جمهور تمایل داشته باشد دومای دولتی می تواند تا ۸ مه نامزدی نخست وزیر جدید روسیه را بررسی کند.

وی گفت که دوماً دولتی روسیه در ۶ مه به کار خود بازخواهد گشت و اگر رئیس جمهور صلاح بداند، دو روز بعد نامزدی نخست وزیر جدید روسیه را بررسی می کند.

بر اساس قانون اساسی روسیه، دوره ریاست جمهوری این کشورشش سال است.

دولت روسیه در روز تحلیف رییس جمهور جدید منتخب استعفا می دهد و روند تشکیل دولت جدید آغاز می شود.

کد خبر 6086869

دیگر خبرها

  • روز تحلیف پوتین مشخص شد
  • واکاوی اصل ۲۲ قانون اساسی در سلسله جلسات شرح مبسوط قانون اساسی
  • اجرای طرح از رده خارج کردن خودروهای فرسوده در سال جاری
  • فعالیت 490 مرکز نوآوری در کشور/ ضرورت رفع مسائل اساسی با ظرفیت‌های قانون جهش تولید
  • گشایش غرفه هنر ایران در ونیز/ رژیم صهیونیستی از ترس اعتراضات غرفه را افتتاح نکرد
  • گشایش غرفه ایران در ونیز هفته آتی/ اسرائیل از ترس اعتراضات غرفه را افتتاح نکرد
  •  اجرای طرح از رده خارج کردن خودرو‌های فرسوده در سال جاری
  • رای مثبت مردم اکوادور به همه‌پرسی تشدید سرکوب باندهای تبهکاری
  • تداوم تظاهرات حامیان فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا
  • نظارت بر مراکز تامین و تولید کالاهای اساسی کشاورزی آغاز شد