Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر بنیاد علم و فناوری مصطفی(ص) در مراسم اعطای جوایز دو دانشمند ایرانی برنده جایزه کامستک (کمیته دائمی همکاری‌­های علمی و فناوری سازمان همکاری اسلامی) از توافق این بنیاد و کامستک برای ارائه فرصت‌های مطالعاتی به محققان جوان مسلمان خبر داد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ مدیر بنیاد علم و فناوری مصطفی(ص) در مراسم اعطای جوایز دو دانشمند ایرانی برنده جایزه کامستک (کمیته دائمی همکاری‌­های علمی و فناوری سازمان همکاری اسلامی) از توافق این بنیاد و کامستک برای ارائه فرصت‌های مطالعاتی به محققان جوان مسلمان خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در مراسم اعطای جوایز برندگان ایرانی جایزه کامستک COMSTECH که صبح امروز با حمایت بنیاد مصطفی(ص) در محل وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شد، پیمان صالحی، معاون پژوهشی وزارت علوم تحقیقات و فناوری، وحید حدادی اصل، قائم مقام وزیر علوم تحقیقات و فناوری در امور بین­‌الملل، مهدی صفاری‌­نیا، مدیر بنیاد علم و فناوری مصطفی(ص)، سید آفتاب حسینی زیدی، مدیر منابع انسانی کامستک و نماینده‌ه­ایی از سفارت پاکستان حضور داشتند و جایزه کامستک به علی اکبر موسوی موحدی استاد دانشگاه تهران و اسمعیل قوانلو استاد دانشگاه شیراز اعطا شد.

مدیر بنیاد علم و فناوری مصطفی(ص) نیز در این مراسم گفت:‌ براساس توافق‌نامه صورت گرفته این بنیاد با کمیته دائمی همکاری‌های علمی و فناوری سازمان همکاری اسلامی (کامستک)، فرصت‌­های تحقیقاتی به دانشمندان جوان زیر 45 سال جهان اسلام ارائه می‌شود.

 صفاری نیا ادامه داد: بنیاد مصطفی(ص) به عنوان یک نهاد بین‌المللی غیردولتی فعال است که مهم‌­ترین برنامه آن برگزاری دوسالانه جایزه مصطفی(ص) و  نیز برگزاری سالانه برنامه‌­های دیگر برای توسعه علمی در سطح دانشگاه‌­ها و مراکز علمی است.

وی با بیان اینکه توافق‌نامه جامعی بین بنیاد مصطفی(ص) و کامستک امضا شده است، خاطرنشان کرد: براساس این توافق­نامه بنیاد مصطفی(ص) به عنوان حلقه واسط در خدمت کامستک است تا برنامه همکاری توسعه علم و فناوری در جهان اسلام را انجام دهد.

مدیر بنیاد علم و فناوری مصطفی(ص) یادآور شد: این بنیاد در راستای هم‌افزایی و ارتقای ظرفیت فعالان علم و فناوری و نوآوری جهان اسلام و به منظور نقش‌آفرینی موثر در تحقق تمدن نوین اسلامی و با هدف پرورش نسل جوان و ظرفیت‌­سازی این نسل در تولید علم و فناوری متناسب با ارزش‌­ها و نیازهای جامعه اسلامی، طرح حمایت از فرصت­‌های تحقیقاتی دانشمندان جوان را با همکاری مؤسسات علمی و پژوهشی معتبر جهان اسلام و مراکز تحقیقاتی شرکت‌­های معتبر در کشورهای اسلامی به اجرا درآورده است.

صفاری نیا ادامه داد:‌ در این طرح حمایت از دانشجویان و فناوران و اساتید جوان دانشگاه­‌های متقاضی استفاده از فرصت­‌های تحقیقاتی کوتاه مدت مورد نظر است. در راستای توافق انجام شده، اجرای برنامه فرصت­‌های تحقیقاتی دانشمندان جوان آغاز شده است. این برنامه برای دانشمندان زیر 45 سال جهان اسلام است و فرصت تحقیقاتی برای هر فرد منتخب در مرکز میزبان بین 6 تا 12 ماه در نظرگرفته شده است.

وی همچنین اظهار کرد:‌ همکاری و توسعه علم و فناوری در کشورهای اسلامی، سیاست­گذاری، ظرفیت‌­سازی و فرصت­‌سازی، تشویق دانشجویان و فناوران و اساتید،‌ نهادینه کردن ارتباطات و همکاری‌­های علمی و تبادل دانش بین‌­المللی از جمله اهداف این برنامه همکاری است.

مدیر بنیاد علم و فناوری مصطفی(ص) گفت: ارتقای برند بین‌­المللی و جایگاه موسسه میزبان در رتبه‌بندی­‌های جهانی، توجه به اولویت­‌های علمی و فناوری مرکزی میزبان و کمک به حل مسائل آن به واسطه نخبگان در سطح بین‌المللی، ایجاد ظرفیت برای دانشجویان و اساتید مرکز میزبان برای بهره‌­مندی از ظرفیت سایر کشورها، جذب اساتید و دانشجویان ممتاز بین‌المللی در دانشگاه نیز از جمله مزایای همکاری در این طرح برای موسسه میزبان است.

صفاری­‌نیا تصریح کرد: همچنین بسترسازی برای تعریف همکاری­‌های علمی و فناوری در عرصه بین­‌المللی، راه اندازی دبیرخانه اجرایی طرح، فراخوان پذیرش متقاضیان، ارزیابی و معرفی برگزیدگان، تسهیل در تامین هزینه سفر (رفت و برگشت) برگزیدگان، استفاده از امکانات آزمایشگاهی از جمله خدمات بنیاد برای اجرای این طرح به مراکز میزبان است. علاقه مندان برای استفاد از این طرح می توانند به سایت ysfp.mstfdn.org مراجعه کنند.

علی اکبر موسوی موحدی عضو هیات‌علمی و استاد ممتاز دانشگاه تهران و مرکز تحقیقات بیوشیمی و بیوفیزیک، برنده کامستک در بخش یک عمر تلاش در ارتقای رشته شیمی است. وی بنیانگذار بیوشیمی فیزیک در ایران است. وی دانش‌آموخته مقطع کارشناسی در رشته شیمی از دانشگاه شهید بهشتی، کارشناسی ارشد در دانشگاه میشیگان شرقی آمریکا و دکترای تخصصی در رشته بیوشیمی فیزیک از دانشگاه منچستر انگلیس است. موسوی موحدی پس از پایان دوره دکترا، در دانشگاه تهران مشغول به تدریس و تحقیق شد و اکنون استاد تمام گروه بیوفیزیک در مرکز تحقیقات بیوشیمی و بیوفیزیک دانشگاه تهران است. از دیگر افتخارات دکتر موسوی موحدی می­توان به عضویت کمیته انتخاب اعضای آکادمی علوم جهان در زمینه شیمی، عضویت کارگروه صلاحیت علمی دانشکده مطالعات جهان، رییس اتاق فکر دیپلماسی و مرجعیت علمی، ریاست شاخه شیمی فرهنگستان علوم، عضویت در هیات ممیزه دانشگاه تهران، عضو کمیته تخصصی علوم پایه انتشارات دانشگاه، عضو کمیسیون انجمن­های علمی کشور، عضو شورای سیاست­گذاری و نوآوری آموزشی دانشگاه و عضویت وابسته فرهنگستان علوم اشاره کرد.

اسمعیل قوانلو عضو هیات علمی دانشگاه شیراز و دانشیار گروه مهندسی مکانیک جامدات دانشکده مهندسی مکانیک، برنده جایزه کامستک در بخش بهترین کتاب علمی بود. اسمعیل قوانلو (متولد 1364) دانشیار دانشگاه شیراز است که همه دوران تحصیلات خود را در این دانشگاه گذرانده و بعد از دانش‌آموختگی از مقطع دکتری از سال 1392 عضو هیات علمی این دانشگاه بوده است. وی برای تالیف کتاب مکانیک پیوسته محاسباتی ساختارهای نانوسکوپی (computational continuum mechanics of nanoscopic structures) برنده جایزه کامستک شده است. از قوانلو تاکنون 85 مقاله در مجلات داخلی و خارجی منتشر شده و 35 مقاله در کنفرانس‌­های ملی و بین المللی ارائه داده است و با توجه به فعالیت­‌ها و دستاوردهای پژوهشی انجام شده، در سال‌های 1394 و 1398 به عنوان پژوهشگر برتر دانشگاه شیراز و در سال 1395 به عنوان پژوهشگر برتر استان فارس معرفی شده است.

جوایز کامستک به صورت دوسالانه در 9 رشته تخصصی شامل یک عمر تلاش در ارتقای رشته زیست‌شناسی، یک عمر تلاش در ارتقای رشته شیمی، جایزه محقق جوان، جایزه بهترین کتاب علمی، جایزه بهترین پتنت (ثبت اختراع) علمی، جایزه بهترین مقاله علمی در رشته زیست شناسی، جایزه بهترین مقاله در رشته شیمی جایزه بهترین مقاله در ریاضیات و جایزه بهترین مقاله در رشته فیزیک هر دو سال یک بار در حوزه علوم پایه و علم و فناوری برای قدردانی از محققان کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی اعطا می­‌شود. هر جایزه شامل یک گواهی، مدال افتخار و جایزه نقدی است.

این کمیته جوایز ویژه‌ای به دانشمندان مقیم و شاغل در کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اسلامی اعطا می‌کند که فعالیت­‌های پژوهشی ارزنده‌ای انجام داده باشند. جایزه کامستک یکی از جوایز معتبر علمی برای محققان کشورهای اسلامی است.

کامستک با هدف افزایش همکاری‌های علمی و ارتقای سطوح ارتباطات علمی کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی تأسیس شده است. این کمیته با هدف و تأکید بر توسعه آموزش‌های تکمیلی، سرمایه‌گذاری در بخش تحقیقات، توجه ویژه به فناوری اطلاعات، مبادله اطلاعات میان کشورهای اسلامی و جلوگیری از فرار مغزها شکل گرفته است.

در پایان این مراسم جوایز برگزیدگان اهدا شد. اسامی برگزیده‌های جایزه کامستک 2021، اواسط ژانویه سال 2022 (بهمن 1400) اعلام شده بود.

گفتگوی تسنیم با برنده جایزه علمی مصطفی؛ اختراع دستگاه "CDP" چگونه جان بیماران سرطانی را نجات می‌دهد؟!

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سازمان همکاری اسلامی برنده جایزه کامستک جایزه بهترین مقاله علمی و فناوری کشورهای اسلامی دانشگاه تهران دانشگاه شیراز بنیاد مصطفی ص موسوی موحدی جهان اسلام بین المللی رشته شیمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۶۴۴۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس دانشگاه علم و صنعت تغییر کرد/حکم سرپرستی برای یونسیان

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با صدور حکمی«داود یونسیان» را به عنوان سرپرست دانشگاه علم و صنعت ایران منصوب کرد. - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم به نقل از روابط عمومی وزارت علوم، محمدعلی زلفی‌گل در این حکم انتصاب خطاب به داود یونسیان تاکید کرده است: انتظار می‌رود با اتکاء به خداوند متعال و استعانت از حضرت ثامن الائمه (ع) و با پیروی از آموزه‌های اسلامی، مبانی علمی، روحیه انقلابی، راهبردهای اساسی دولت مردمی و برنامه‌های ارائه شده به مجلس شورای اسلامی و جلب همکاری استادان، مدیران، یاوران علمی (کارکنان) و دانشجویان، تمامی امکانات مادی و معنوی دانشگاه از جمله ظرفیت عظیم خیرین و واقفین را برای تحقق سیاست‌ها و برنامه‌های اسناد بالادستی، مرجعیت و دیپلماسی علمی توسعه همه جانبه علم و فناوری، آموزش پژوهش‌محور، پژوهش آموزش‌محور، مهارت‌افزایی، کار‌آفرینی، فرهنگ‌سازی کار تیمی و گروهی و در نهایت اجرای تمام محورهای سند دانشگاه اسلامی به کار گیرید.

داوود یونسیان ( زاده تهران _ 1355) دارای دکترای مهندسی مکانیک، عضو هیئت علمی دانشکده مهندسی راه آهن دانشگاه علم و صنعت با مرتبه استادی است. وی دارای بیش از 200 مقاله علمی، پژوهشی بین‌المللی و چهار عنوان کتاب تالیفی است. همچنین پژوهشگر نمونه دانشگاه علم و صنعت در سالهای متمادی، استاد نمونه کشوری در سال 1401، دانشجوی نمونه کشور در مقطع دکتری در سال 1384 و عنوان دانشمند برجسته جوان فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران در سال 1393 را کسب کرده است.

معاون پژوهش و فناوری و ریاست دانشکده‌های مهندسی راه آهن و فناوری‌های نوین از جمله سوابق اجرایی دکتر یونسیان است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری همچنین در نامه جداگانه‌ای از خدمات منصور انبیاء رئیس سابق دانشگاه علم و صنعت ایران در زمان تصدی این مسئولیت قدردانی کرد. 

به گزارش تسنیم، زلفی گل 20 مهرماه سال 1400 انبیا را به عنوان سرپرست این دانشگاه تعیین کرده بود. 

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • توسعه علمی، سکوی جهش تولید
  • سند هوش مصنوعی به زودی تصویب می شود
  • دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای به دانشگاه مهارت تبدیل می‌شود
  • آمادگی برای همکاری با سایر دستگاه‌ها جهت ترویج گفتمان علم، فناوری
  • برگزاری دومین رویداد ایده‌پردازی و استعدادیابی «بیوتلنت»
  • جهش تولید با حضور در بازارهای جهانی
  • خانه نخبگان بستری برای شناسایی کنشگران علمی کشور
  • تجلیل از دانشجویان فعال در برگزاری انتخابات اسفندماه شیراز
  • دانشمندان واکسنی ساخته‌اند که می‌تواند با هر گونه سویه ویروسی مبارزه کند
  • رئیس دانشگاه علم و صنعت تغییر کرد/حکم سرپرستی برای یونسیان