Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شانا»
2024-04-23@14:54:06 GMT

روسیه افزایش صادرات گاز به مجارستان را بررسی می‌کند

تاریخ انتشار: ۲ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۷۲۹۳۰

روسیه افزایش صادرات گاز به مجارستان را بررسی می‌کند

وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد که این کشور درخواست مجارستان را برای افزایش واردات گاز بررسی می‌کند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، سرگئی لاوروف روز پنجشنبه (۳۰ تیرماه) پس از دیدار با همتای مجارستانی خود در مسکو اعلام کرد که روسیه درخواست این کشور را برای افزایش خرید گاز بررسی می‌کند.

مجارستان که عضو اتحادیه اروپا است، از زمان آغاز درگیری‌های نظامی میان روسیه و اوکراین، روابط فعال خود را با مسکو حفظ کرده که این موضوع تنش‌هایی را میان این کشور و برخی متحدان اتحادیه اروپا که خواهان اتخاذ موضع سخت‌گیرانه علیه روسیه هستند، ایجاد کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مجارستان که برای تأمین حدود ۸۵ درصد گاز خود به روسیه وابسته است، قاطعانه با اعمال هرگونه تحریم از سوی اتحادیه اروپا علیه واردات گاز روسیه مخالف است.

پیتر سیارتو، وزیر امور خارجه مجارستان، در یک کنفرانس خبری گفت این کشور افزون بر قرارداد عرضه بلندمدت موجود با روسیه، به ۷۰۰ میلیون مترمکعب گاز بیشتر نیاز دارد تا امنیت عرضه را تضمین کند.

وی با اشاره به مذاکره با روسیه برای افزایش خرید گاز افزود: با نگاهی به وضع کنونی بازار، چه بخواهیم چه نخواهیم بدون گاز روسیه نمی‌توانیم ۷۰۰ میلیون مترمکعب گاز بیشتر را تأمین کنیم.

لاوروف نیز در این کنفرانس خبری گفت: روسیه درخواست مجارستان را برای افزایش خرید گاز بررسی می‌کند.

به گفته سیارتو، ذخیره‌سازی گاز مجارستان به اندازه‌ای است که تنها کمی بیش از ۲۷ درصد از نیاز مصرف سالانه این کشور را تأمین می‌کند.

وی با تأکید بر اینکه مجارستان خواستار آتش‌بس و مذاکرات صلح برای پایان دادن به درگیری‌های میان روسیه و اوکراین است، گفت: هدف من این است که این مذاکرات هرچه سریع‌تر انجام شود.

بر اساس قرارداد ۱۵ ساله با شرکت دولتی گازپروم روسیه که سال گذشته امضا شد، مجارستان سالانه ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون مترمکعب گاز از طریق بلغارستان و صربستان و یک میلیارد مترمکعب با خط لوله اتریش دریافت می‌کند.

سیارتو همچنین روز دوشنبه (۲۷ تیرماه) اعلام کرده بود مجارستان در حال مذاکره با روسیه است تا در قالب یک قرارداد عرضه بلندمدت، گاز این کشور را به خط لوله ترک‌استریم، خط لوله انتقال گاز به مجارستان از طریق صربستان هدایت کند.

منبع: شانا

کلیدواژه: روسیه مجارستان صادرات گاز اتحادیه اروپا درگیری های اوکراین و روسیه برای افزایش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.shana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۷۲۹۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۱۲۲ درصدی صادرات کالا از استان چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛ مدیر گمرک استان گفت: بیش از ۳۵۰ هزار تن انواع کالا پارسال با ارش دلاری ۱۷۴ میلیون دلار به خارج از کشور صادر شده است.
عبداللهی با اشاره به افزایش ۹۳ دلاری کالا‌های صادر شده افزود: اوره، میله‌های فولادی، خوراک آبزیان، لوازم خانگی و مغز بادام از جمله کالا‌های صادر شده است.
به گفته وی، این کالا‌ها به کشور‌هایی از جمله ترکیه، عراق، هند، ارمنستان، ایتالیا، امارات متحده، گرجستان، روسیه صادر شده است.

دیگر خبرها

  • اتحادیه اروپا ال‌ان‌جی روسیه را هم تحریم می کند
  • اتحادیه اروپا ال‌ان‌جی روسیه را هم تحریم می‌کند
  • تحریم‌های آمریکا تحریم شد/ روند افزایشی تولید نفت خام در ۱۴۰۲
  • دلایل سرریز کمک‌های غرب به میدان بازی منافعی به نام اوکراین
  • قزاقستان ساخت خط لوله در دریای خزر را بررسی می‌کند
  • افزایش ۶۰ سانتی متری تراز دریاچه ارومیه از ابتدای سال آبی
  • افزایش ۱۲۲ درصدی صادرات کالا از استان چهارمحال و بختیاری
  • خطر واگرایی و افتادن ارمنستان در دامان غرب/ بررسی اهداف ناتو در قفقاز جنوبی و تبعات آن برای ایران
  • خطر واگرایی و افتادن ارمنستان در دامان غرب/ بررسی اهداف تحرکات ناتو در قفقاز جنوبی و تبعات آن برای ایران
  • اکثر اوکراینی به بهبود وضعیت جنگی امیدی ندارند