Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-20@00:30:10 GMT

ببینید | اثر داغ گرما، در حال تغییر جهان و زندگی ماست

تاریخ انتشار: ۳ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۷۸۱۵۳

‍‍‍‍‍‍

دریافت 18 MB

به گزارش همشهری‌آنلاین، امسال یک موج گرما تقریبا سراسر دنیا را فرا گرفته و در بعضی کشورها باعث تلفات جانی هم شده است. داده‌های جامع هواشناسی نشان می‌دهد که سال ۲۰۲۰ گرم‌ترین سال در سطح جهانی ثبت شده و شرایطی برابر با سال ۲۰۱۶ داشته است.

مسئله نگران‌کننده این است که رکوردشکنی گرمای سال ۲۰۲۰ در شرایطی رخ داده است که در این سال پدیده «ال نینو» بروز کرد که اثر خنک‌کننده داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گرمای بیش از اندازه هوا می‌تواند بر سلامت انسان تاثیرات مخربی داشته باشد. این اثر مخرب در شهرهایی که دارای وسایل نقلیه و کارخانه‌های بیشتری هستند بیشتر است، چون هوا گرم‌تر است.

آثار استرس ناشی از گرما، می‌تواند از خستگی و سردرد شروع شود و به دلیریوم، حمله قلبی و حتی مرگ‌ومیر برسد. گرما نه‌تنها ما را عصبانی می‌کند؛ بلکه می‌تواند باعث بیماری هم بشود. 

کد خبر 692872 منبع: همشهری آنلاین برچسب‌ها گرما مرگ همشهری تی وی بحران اقلیمی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: گرما مرگ بحران اقلیمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۷۸۱۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معادلات فرامنطقه‌ای با عملیات «وعده صادق» تغییر کرد

امام جمعه قزوین گفت: تغییر معادلات منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای از برکات عملیات وعده صادق بود؛ چراکه با این عملیات اگر کشورهای منطقه بخواهند با اسرائیل ارتباط ایجاد کنند، باید از ایران اجازه بگیرند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته قزوین که در مسجدالنبی (ص) اقامه شد، اظهار کرد: حرکت ارزشمند و مقتدرانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تحت عنوان «وعده صادق» درواقع وعده خدا و انبیا الهی است و پیش‌بینی آینده جهان این است که رژیم غاصب صهیونیستی باید نابود شود که این وعده با دستان نیروهای مسلح به اجرا درآمد و گام بلندی برای سرنگونی رژیم غاصب صهیونیستی برداشته شد.

وی اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند که کشوری به نام اسرائیل روی نقشه نداریم و این رژیم را با پونز روی نقشه چسباندند و آنچه که هست فلسطین است و پایتخت آن هم قدس است و ایشان تأکید کردند که اشغالگران را به زودی به سطل زباله خواهیم انداخت؛ به طوری که امروز همه جای عالم علیه صهیونیست‌ها نهضت نفرت بلند شده است.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با اشاره به برکات عملیات وعده صادق گفت: شکست هیمنه دروغین آمریکا، صهیونیست و انگلیس از برکات این حرکت بود و نشان داد که ما می‌توانیم به مستکبران عالم سیلی بزنیم ولی آنها نتوانند کاری کنند.

عابدینی افزود: تغییر معادلات منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای از دیگر برکات وعده صادق بود؛ چراکه با این عملیات اگر تمام کشورهای منطقه بخواهند ارتباط خود را با رژیم صهیونسیتی ایجاد کنند، باید از ایران اجازه بگیرند.

وی ادامه داد: امروز شرایط منطقه عوض شده و در حال حاضر دیگر سران کشورهای عربی جرأت نمی‌کنند ارتباط خود را با رژیم صهیونیستی ادامه دهند؛ اتحاد و انسجام ملی از دیگر دستاوردهای عملیات وعده صادق بود؛ چراکه خیلی از اختلافات داخلی با این اقتدار از بین می‌رود.

امام جمعه قزوین با اشاره به تثبیت جایگاه نظام جمهوری اسلامی ایران به عنوان پرچمدار و محور ظلم ستیزی در جهان گفت: روزنامه صهیونیستی این طور نوشته که «جای کتکی که اسرائیل از ایران خورده تا سال‌ها درد خواهد کرد و باید اعتراف کنیم که شکست خورده‌ایم» این نشان می‌دهد که اختلافات داخلی رژیم غاصب بیشتر شده است.

عابدینی با یادآوری اینکه امروز می‌بینم بیشترین خیزش جهان علیه یهودیان صهیونیستی از مسیحیان هستند، اضافه کرد: منطق صهیونیست‌ها این است که ما به غیریهودیان هیچ دینی نداریم و تفکر نژادپرستانه افراطی دارند و از همین‌رو حق خود را باید با جدیت تمام از آنها پس بگیریم و نباید فکر کنیم که با مذاکره کار به جایی می‌رسد.

وی ادامه داد: فرق بین جمهوری اسلامی با کشورهای دیگر این است که ما اقتدار و قدرت داریم و دنیا با عملیات وعده صادق فهمید که رهبری و محور این اتحاد و اقتدار مقام معظم رهبری است و نیروهای مسلح و مردم ما مجری و پای کار این فرماندهی هستند.

خطیب جمعه شهر قزوین با بیان اینکه عملیات وعده صادق محبت و احترام مردم به بسیج مردمی ایران و سپاه را بیشتر کرد، گفت: همچنین گرایش مردم جهان به اسلام بیشتر شده است؛ به طوری که ترکیب جمعیتی در جهان تغییر می‌کند و اینها از علائم ظهور است.

عابدینی تصریح کرد: عملیات وعده صادق سبب شاد شدن دل‌های زنان و کودکان و بی‌خانمان‌های غزه شد؛ به طوری که در شب عملیات وقتی موشک‌های ایران از آسمان عبور می‌کردند، شاهد شعارهای «لبیک یا خامنه‌ای» از سوی مردم غزه بودیم. با توجه به شرایط امروز آموزش و پرورش ما باید توجه کند مطالب و کلاس درس دانش‌آموزان باید رنگ ضدصهیونیستی بیشتری بگیرد.

کد خبر 745989

دیگر خبرها

  • معادلات فرامنطقه‌ای با عملیات «وعده صادق» تغییر کرد
  • رشد چشمگیر گرما در اروند
  • خاطره جالب محمد بحرانی از ۳۰۰۰ تومان پدر بزرگ که زندگی اش را تغییر داد (فیلم)
  • ریشه های عشق در زندگی گرایی ایرانیان / بدیو: عشق در آثار کگور در زندگی رخ می دهد
  • گرمای بهاری در مازندران
  • هفت اختراعی که زندگی شهری را تغییر داد
  • فال حافظ امروز پنج‌شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ با معنی و تفسیر
  • بهنوش بختیاری بازیگر با ظاهری عجیب؛ تغییر باورنکردنی این بازیگر را ببینید!
  • تغییر ناگهانی آمار پربیننده ترین برنامه ماه رمضان تلویزیون / محفل چگونه صدرنشین شد؟
  • ایران امروز قوی و مقتدر شده است