Web Analytics Made Easy - Statcounter

کمیسیون مستقل انتخابات تونس میزان مشارکت در رأی‌گیری همه‌پرسی قانون اساسی این کشور را ۲۷.۵۴ درصد اعلام کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، شمارش آرای رأی‌گیری همه‌پرسی پیش نویس قانون اساسی جدید در تونس پس از پایان رای‌گیری در ساعت 22 دوشنبه ،در تمامی حوزه های انتخاباتی آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کمیسیون مستقل انتخابات تونس میزان مشارکت رای دهندگان در همه‌پرسی قانون اساسی جدید این کشور را 27.54 درصد اعلام کرد.

پایان رای‌گیری همه‌پرسی قانون اساسی تونس و آغاز شمارش آراء

 

میزان مشارکت ضعیف در همه پرسی قانون اساسی تونس در حالی است که احزاب مخالف تونس از جمله «النهضه» این همه پرسی را غیر قانونی خوانده و تحریم کردند.

جنبش اسلامی النهضه معتقد است که قانون اساسی جدید بسترهای لازم را برای حاکمیت دیکتاتوری بر کشور فراهم می‎کند.

از سوی دیگر، طی روزهای گذشته صدها نفر علیه برگزاری همه‌پرسی قانون اساسی جدید در پایتخت تونس و مناطق مختلف این کشور تظاهرات کردند.

در پیش نویس قانون اساسی جدید تونس ساختار نظامی سیاسی این کشور از پارلمانی به ریاست جمهوری تغییر پیدا خواهد کرد و اختیارات رئیس جمهور افزایش پیدا می‎کند. همچنین نقش پارلمان کاهش و رئیس جمهور نخست وزیر و اعضای هیئت دولت را انتخاب می‎کند و آنان در برابر رئیس جمهور پاسخگو هستند.

انتهای پیام

منبع: تسنیم

کلیدواژه: تون س تون س همه پرسی قانون اساسی قانون اساسی جدید گیری همه پرسی میزان مشارکت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۸۲۸۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷۰ درصد تصادفات نوروزی در جاده ها و ۳۰ درصد در شهرها رخ داده است

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ احمد شیرانی رئیس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور در خصوص آخرین وضعیت جاده‌های کشور مطرح کرد: تمامی مسیرها و جاده‌های کشور باز هستند اما در استان‌های شمالی کشور شاهد حجم ترافیک سنگین هستیم.

وی افزود: در استان مازندران (چالوس و آزادراه تهران- شمال) استان گیلان و خراسان میزان تردد بالایی مشاهده می‌شود. در پایتخت نیز همچنان شاهد خروج مسافران از استان تهران هستیم.

سرهنگ شیرانی با اشاره به وقوع ۵۰۶ تصادف فوتی گفت: در این روزها متأسفانه شاهد جان باختن ۶۱۷ نفر از هموطنان بوده ایم.

به گفته رئیس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور فراجا این در حالی است که ۱۳ هزار و ۲۶۷ نفر دیگر هم در این مدت مجروح شدند.

وی بیشترین دلایل تصادفات را سرعت بالا در هنگام رانندگی، خستگی و خواب آلودگی رانندگان در تصادفات جاده‌ای دانست و گفت: بیشترین میزان تصادفات با آمار ۷۰ درصد مختص تصادفات جاده‌ای و ۳۰ درصد تصادفات شهری بوده است.

سرهنگ شیرانی در خصوص میزان ترددها گفت: میزان ترددها امسال با کاهش ۳ درصد رو به رو بوده است که بیشتر به علت شرایط نامساعد جوی کشور بوده است.

وی در پایان گفت: امیدوارم با نزدیک شدن به پایان ایام تعطیلات نوروزی شاهد کاهش ترددهای جاده‌ای باشیم.

کد خبر 6064680

دیگر خبرها

  • احمد مازنی: افکار، اندیشه‌ها و سلیقه‌های مختلف را باید به رسمیت بشناسیم/ صلاحیت بسیاری افراد را به دلیل ملاقات با آقای خاتمی رد کرده‌‎اند/ مشارکت به معنای واقعی کلمه با ایجاد فضای احساس تعلق ملی ایجاد می‌شود/ امید باید واقعی باشد
  • ۷۰ درصد تصادفات نوروزی در جاده‌ها و ۳۰ درصد در شهر‌ها رخ داده است
  • ۷۰ درصد تصادفات نوروزی در جاده ها و ۳۰ درصد در شهرها رخ داده است
  • جهش تولید از نیازهای اساسی کشور است
  • ضرورت انتشار آماری از میزان تحقق شعار سال
  • محاسبه مالیات بر ارزش افزوده با نرخ ۱۰ درصد
  • ۵۲ درصد ظرفیت سد‌های کشور پر آب شد
  • ۵۲ درصد ظرفیت سد های کشور پُر آب شد
  • ۵۲ درصد ظرفیت سدهای کشور پُر آب شد
  • ۵۲ درصد ظرفیت سد‌های کشور پُر آب شد