Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجازین انتخاب رشته که موفق به تکمیل فرم انتخاب رشته‌های تحصیلی در آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۱ نشده اند، تا ساعت ۲۴ امروز ۴ مرداد فرصت دارند در مهلت مجدد انتخاب رشته کنند.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، به مجازین به انتخاب رشته در آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۱ که در زمان مقرر (اول تا چهارم تیرماه ۱۴۰۱) موفق به تکمیل فرم انتخاب رشته‌های تحصیلی خود نشدند فرصت داده شد که از ۲ تا ۴ مردادماه ۱۴۰۱ انتخاب رشته کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



داوطلبان مجاز به انتخاب رشته تا ساعت ۲۴ امروز سه شنبه ۴ مرداد فرصت دارند با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش به آدرس: www.sanjesh.org و لینک مربوط به سامانه جامع آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۱ با رعایت شرایط ذیل نسبت به تکمیل فرم انتخاب رشته‌های تحصیلی خود اقدام کنند.

این امکان فقط برای افرادی که براساس محتوای کارنامه اعلام نتایج اولیه مجاز به انتخاب رشته شده اند و موفق به انجام انتخاب رشته نشدند فراهم شده و بعد از تاریخ ۴ مرداد ۱۴۰۱ تمدید نمی‌شود و هیچگونه درخواستی در این خصوص پذیرفته نخواهد شد.

انجام انتخاب رشته (در دوره‌های روزانه و نوبت دوم) در این مرحله در رشته‌های امتحانی که دارای آزمون عملی و تشریحی هستند منجر به معرفی داوطلب برای آزمون عملی نخواهد شد. داوطلب در صورت انتخاب این رشته ها، با نمره آزمون عملی صفر گزینش خواهد شد.

انجام انتخاب رشته در این مرحله در رشته‌های شرایط خاص و مصاحبه، منجر به معرفی داوطلب برای انجام مراحل مصاحبه یا بررسی صلاحیت وی نخواهد شد. داوطلب در صورت انتخاب این رشته ها، از گزینش نهایی در آن‌ها حذف خواهد شد.

داوطلبان می‌توانند سؤالات خود را با بخش پاسخگویی اینترنتی پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش به نشانی: Request.sanjesh.org یا با شماره تلفن‌های‌: ۴۲۱۶۳ (کد ۰۲۱) در میان بگذارند و از مراجعه حضوری به سازمان سنجش خودداری کنند.

به گزارش مهر، آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۱ در روز‌های ۲۸، ۲۹ و ۳۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ با حضور ۶۴۷ هزار و ۲۰۹ داوطلب با احتساب علاقه‌مندی به شرکت در مجموعه امتحانی دوم برگزار شد. از تعداد ۶۴۷ هزار و ۲۰۹ داوطلب شرکت کننده در آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۱ تعداد ۴۵۰ هزار و ۴۲۲ نفر مجاز به انتخاب رشته شدند.

مجموع ظرفیت پذیرش کارشناسی ارشد ناپیوسته ۱۴۰۱ در دوره‌های مختلف (دوره‌های روزانه و غیرروزانه) ۱۳۶ هزار و ۷۸۶ نفر است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: انتخاب رشته آزمون کارشناسی ارشد سازمان سنجش رشته تحصیلی آزمون کارشناسی ارشد انتخاب رشته سال ۱۴۰۱

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۸۴۵۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لو رفتن سوالات آزمون‌های نهایی و کنکور سراسری به هیچ عنوان امکان ندارد

معاون وزیر و رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام وزارت آموزش و پرورش گفت: لو رفتن سوالات آزمون‌های نهایی و کنکور سراسری به هیچ عنوان امکان ندارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش کردستان، محسن زارعی، امروز _پنجشنبه سی‌ام فروردین_ در نشست شورای آموزش و پرورش استان کردستان، تصمیم شورای عالی انقلاب فرهنگی مبنی بر اثربخشی به تحصیلات ۱۲ ساله دانش‌آموزان را ارزشمند دانست و با بیان اینکه این اقدام آسیب‌های گذشته را جبران کرده است، اظهار کرد: سال گذشته نقطه عطف تأثیر سوابق تحصیلی در پذیرش دانشگاه‌ها بود.

وی با اشاره به جلسه اخیر در وزارت کشور، ضامن شکست‌ناپذیری این اقدام را مصوبه شورای امنیت کشور در زمینه حفاظت از آزمون‌های نهایی و حمایت و پشتیبانی از آن عنوان کرد و افزود: تا سال ۱۴۰۷ مراکز آزمون در هر منطقه متناسب‌سازی یا احداث می‌شود و همچنین آزمون‌ها تمام الکترونیک برگزار خواهد شد.

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش از برگزاری ۱۰۰ عنوان آزمون در سال جاری خبر داد و خاطرنشان کرد: نتیجه فراهم آوردن شرایط در ارتقای وضعیت تحصیلی دانش آموزان استان مشهود خواهد بود.

زارعی با اشاره به موضوع انتشار خبر میانگین نمرات امتحانات نهایی و ذهنیت برخی از رسانه‌ها مبنی بر اینکه این اخبار به دور از خواست آموزش و پرورش مطرح شده است، گفت: تحلیل نمرات با سیاست جدی آموزش و پرورش حتی تا سطح مدارس نیز ارسال و نتایج به صورت‌های مختلف پیگیری شده است.

وی به نکته مهم حفاظت و سلامت آزمون پرداخت و با بیان اینکه برخی در تلاش هستند مردم و داوطلبان را از سلامت برگزاری آزمون ناامید و بی‌اعتماد کنند، اضافه کرد: در آزمون‌های نهایی ۶۸ هزار همکار فرهنگی دست‌اندرکار هستند.

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به فرآیند ایمن‌سازی برگزاری آزمون؛ طراحی آن را در فضای کاملاً قرنطینه بیان کرد و با اعلام اینکه سوال به صورت رمز برای رئیس حوزه برگزاری آزمون ارسال می‌شود، گفت: کسی نمی‌تواند ادعا کند که می‌تواند رمز سوالات را باز کند.

زارعی ادامه داد: کار بازگشایی رمزها و تکثیر سوالات نیز در فضای قرنطینه کامل صورت می‌گیرد.

وی تاکید کرد: لو رفتن سوالات آزمون‌های نهایی و کنکور سراسری به هیچ عنوان امکان ندارد.

معاون وزیر آموزش و پرورش در ادامه با اشاره به وضعیت رشته ریاضی فیزیک در کردستان و افت این رشته نسبت به استان‌های دیگر؛ عدم هنرستان‌های جوار صنعت و کارخانه‌ها را یکی از علل این افت اعلام کرد.

زارعی افزود: کم‌انگیزگی دانش‌آموزان و ناامیدی از آینده شغلی در رشته ریاضی یکی دیگر از علل افت نمرات در رشته ریاضی فیزیک است.

وی درگیری حجم بالایی از جامعه به آزمون‌های نهایی را ضرورت‌ساز توجه بیشتر به سلامت و امنیت این آزمون‌ها دانست و ابراز امیدواری کرد با استمرار همکاری‌ها، این مهم تحقق یابد.

کد خبر 745685

دیگر خبرها

  • پذیرش بدون آزمون استعداد‌های درخشان کارشناسی ارشد پیام نور کیش
  • جزئیات پذیرش بدون آزمون کارشناسی ارشد در دانشگاه پیام نور + سایت ثبت‌ نام
  • جزییات پذیرش بدون آزمون کارشناسی ارشد در دانشگاه پیام نور
  • برگزاری آزمون استخدام دبیر با یک میلیون داوطلب
  • اساسنامه سازمان ملی سنجش پس از نوبت اول کنکور ابلاغ می‌شود
  • لو رفتن سوالات آزمون‌های نهایی و کنکور سراسری به هیچ عنوان امکان ندارد
  • اساسنامه سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور پس از نوبت اول کنکور سراسری ابلاغ می‌شود
  • فراخوان پذیرش بدون آزمون استعداد‌های درخشان کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور
  • آخرین مهلت ثبت‌نام در نوبت دوم کنکور ۱۴۰۳
  • امروز و فردا، آخرین مهلت زمان ثبت‌نام در نوبت دوم کنکور ۱۴۰۳