Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساده‌انگاری و بی‌توجهی به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، بویژه تأخیر در تکمیل پوشش واکسیناسیون از سوی مردم از عوامل مهم در افزایش ابتلا به کرونا و ورود به موج هفتم کروناست.

به گزارش ایران آنلاین، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود در نشست خبری گفت: تا یک ماه و نیم پیش، هیچ مراجعه سرپایی و بستری به دلیل کرونا در سطح این شهرستان نداشتیم اما اکنون با افزایش سیر ابتلا به کرونا، وارد موج هفتم شده ایم که زنگ خطری جدی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی از مردم خواست ضمن رعایت تمام دستورالعمل های بهداشتی، نسبت به تزریق دز یادآور واکسن کرونا( دز چهارم) هر جه سریعتر اقدام کنند و بدانند که طبق آخرین مطالعات علمی - پزشکی، تزریق واکسن تا حد قابل توجهی از ابتلا به این ویروس جلوگیری می کند و در صورت ابتلا نیز دیگر با وضعیت بدحالی، نیازمند بستری بویژه بستری در مراقبت های بویژه و از همه مهمتر آمار بالای مرگ و میر مواجه نخواهیم شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود درباره زمان بندی تزریق واکسن کرونا برای گروه های سنی مختلف نیز تصریح کرد: گروه سنی 5 تا 12 سال اکنون باید 2 دز واکسن کرونا دریافت کرده باشند؛ گروه سنی 12 تا 18 سال نیز اکنون باید سه دز تزریق کرده باشند و در صورت داشتن بیماری زمینه ای یا خاص باید اکنون نسبت به دز سوم اقدام کنند؛ تمام گروه های سنی بالای 18 سال نیز تاحالا باید 3 دز واکسن تزریق گرفته باشند و در صورت گذشت بیش از 6 ماه از تزریق دز سوم اکنون باید نسبت به تزریق دز یادآور( دز چهارم) اقدام کنند.

وی از مردم خواست در صورت داشتن علائم سرماخوردگی هرگز خوددرمانی نکنند و برای جلوگیری از سرایت این ویروس به دیگران، فوراً به پزشک مراجعه کنند.

شیبانی در اداامه در تبیین عملکرد ۶ ماه گذشته دانشگاه علوم پزشکی شاهرود نیز تصربح کرد: راه اندازی بخش جراحی قلب یکی از مهمترین اقدام‌ها و گامی در راستای راه‌اندازی مرکز قلب شاهرود است و در این مدت تاکنون ۶۰ عمل جراحی قلب در این بخش انجام شد.

این مسئول در ادامه، راه‌اندازی بخش بازتوانی قلب با کمک ۱۰ میلیارد ریالی خیران، راه‌اندازی پایگاه اورژانس ۱۱۵ فرومد، دریافت موافقت با احداث پایگاه اورژانس جاده‌ای سطوه، افتتاح همراه سرای بیماران با ۱۲ واحد در بیمارستان امام حسین (ع) با کمک خیران و راه‌اندازی دوباره کلینیک دندانپزشکی بیمارستان بهار از دیگر اقدامات عنوان کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود درباره مرکز ناباروری این دانشگاه نیز توضیح داد: این مرکز دارای ۷۰۰ پرونده و سه نوزاد حاصل از «آی وی اف» و یکی از معدود مراکزی است که عمل میکروسکوپی ناباروری مردان را انجام می‌دهد.

شیبانی ادامه داد: افتتاح آموزشگاه بهورزی و مرکز جامع خدمات سلامت روستای قلعه نو خرقان، فعال‌سازی سامانه‌های آموزش مجازی برای دانشجویان، افتتاح ۲ خوابگاه دانشجویی به ظرفیت ۵۰۰ نفر، تبدیل وضعیت ۳۲۰ نفر از کارکنان دانشگاه، مستندسازی زمین‌ها و ساختمان‌های دانشگاه و خرید دستگاه‌های مورد نیاز بیمارستان‌ها با کمک خیران انجام شده است.

وی درباره امور در دست انجام نیز یادآور شد: راه‌اندازی بیمارستان میامی طرح بسیار مهمی است، تاکنون ۲ سری تجهیزات پزشکی این بیمارستان وارد شده است.

شیبانی با بیان اینکه بخش‌های اسکوپی، یددرمانی و الکتروفیزیولوژی قلب نیز در آینده راه‌اندازی می‌شود، افزود: یکی دیگر از برنامه‌های مورد نظر توسعه گردشگری پزشکی و بین المللی سازی دانشگاه از طریق جذب دانشجوی خارجی و همکاری‌های بین المللی است و ایجاد دانشکده‌های دندانپزشکی، فناوری‌های نوین و داروسازی و نیز پردیس فناوری‌های سلامت نیز در دستور کار دانشگاه قرار دارد.

گفتنی است؛ دانشکده‌های پزشکی، پرستاری و مامایی، پیراپزشکی و بهداشت با بیش از هزار و ۸۰۰ دانشجو در دانشگاه علوم پزشکی شاهرود فعال هستند.

 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی شاهرود راه اندازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۸۴۹۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی ایستگاه سلامت در شهرک سلامت دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،  همزمان با هفتۀ سلامت طرح غربال‌گری و پایش سلامت کارکنان، اعضای هیأت علمی و دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه به‌همت گروه بهداشت عمومی و با همکاری دانشجویان به‌مدت دو روز در شهرک سلامت دانشگاه برپا شد.

دکتر هادی علیزاده، رئیس دانشکدۀ بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه هدف از اجرای این طرح را ارائۀ آموزش‌های لازم برای اصلاح شیوۀ زندگی سالم دانست وگفت: در راستای برگزاری هفتۀ سلامت با شعار "سلامت خانواده، مردمی‌سازی سلامت" و با توجه به این موضوع که چاقی و دیابت از مشکلات عمده و شایع در جامعه می‌باشد و رفتار‌های سلامت افراد جامعه دست‌خوش تغییرات زیادی شده است.

وی گفت: اقدامات پیشگیری کننده می‌تواند رفتار‌های نامناسب بهداشتی را در افراد تغییر دهد و سبک زندگی سالم را جایگزین سازد و بدین منظور برای ارتقاء آگاهی خانوادۀ دانشگاه، ایستگاه غربال‌گری و پایش سلامت برپا شد.

وی با تاکید بر اهمیت افزایش آگاهی دربارۀ بیماری‌های غیر واگیر هم گفت: دیابت و فشار خون از جمله بیماری‌هایی است که بدون علامت و به اصطلاح خاموش هستند، به‌طوری که گاه افراد دارای دیابت و یا فشار خون بالا هستند، اما هیچ علامتی را تجربه نمی‌کنند و افراد معمولا پس از بررسی‌های معمول فشار خون و آزمایش قند خون متوجه می‌شوند که به پرفشاری خون و یا دیابت مبتلا هستند؛ از این رو تشخیص و شناسایی به‌موقع در درمان این بیماری‌ها بسیار مهم است.

 

دیگر خبرها

  • بیش از سه هزار و ۵۰۰ دوز واکسن سرخک در خراسان رضوی تزریق شد
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • برپایی ایستگاه سلامت در شهرک سلامت دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه
  • مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسن گارداسیل / الزامی به تزریق همگانی نیست
  • رئیس سازمان نظام پزشکی ایران خبر داد؛ راه‌اندازی سامانه‌ای برای پیگیری حقوق بیماران
  • رئیس سازمان نظام پزشکی ایران خبر داد: راه اندازی سامانه‌ای برای پیگیری حقوق بیماران
  • پیگیری حقوق بیماران با راه اندازی سامانه انتظامی نظام پزشکی
  • تاکید بر نقش مهم و اثرگذار صداوسیما در اجرای طرح جوانی جمعیت
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ هزار مادر باردار تحت پوشش برنامه تغذیه سالم دانشگاه علوم پزشکی مشهد