Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی شبکه مستند، «خونریزی» که چهارشنبه ۵ مرداد ساعت ۲۲ و پنجشنبه ۶ مرداد ساعت ۹ در اولین پخش تلویزیونی‌اش از شبکه مستند سیما پخش می‌شود، موضوع سقط جنین را زیر ذره بین برده است.

خوشدل‌فر در این باره گفت: «خونریزی» درباره موضوع سقط جنین و قانونی با همین عنوان در آمریکاست که کمتر از یک ماه پیش، بعد از ۵۰ سال، دچار تغییراتی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در گذشته و در تمام ایالت‌ها، اگر کسی بعد از ۴ ماهگی برای سقط جنین مراجعه می‌کرد، نباید مانع می‌شدند اما در قانون اخیر، هر ایالت می‌تواند به تنهایی تصمیم گرفته و الزامی از سوی دولت مرکزی برای آنان وجود ندارد.

وی افزود: پیشینه تاریخی این قانون و روند تصویب آن، خواست مردم آمریکا و نظرات طرفین مختلف از جمله مهم‌ترین موضوعاتی است که در این مستند به آن پرداخته‌ایم. همانطور که می‌دانید قانون سقط جنین همواره یکی از موضوعات پربحث بوده و نه تنها در آمریکا، بلکه در تقریباً تمام کشورها محل مناقشه بوده است.

خوشدل‌فر با اشاره به بخش مهم فیلم خود گفت: در کنار اینها، بخش مهمی از این فیلم درباره نمایش بی‌پرده عمل سقط جنین است و سعی کردیم در مورد چگونگی این کار و اثرات آن روی مادر سخن بگوییم. شاید نگاه‌ها به این اتفاق کمی ساده‌انگارانه باشد، اما سعی کردیم نشان بدهیم که عمل سقط برای آن جنین، هم زجرآور و هم دردآور است.

کارگردان مستند «خونریزی» با اشاره به روند تحقیق و پژوهش این اثر بیان کرد: تحقیق و پژوهش این مستند توسط آقای محمدحسن صادق‌زاده انجام شد. او وقت زیادی برای این مستند گذاشت و حتی قبل از ساخت این فیلم نیز تحقیقات گسترده‌ای را درباره این موضوع انجام داده بود. بنابراین برای پژوهش کتابخانه‌ای منابع زیادی را زیر و رو کردیم. از سویی دیگر، برای تامین تصاویر آرشیوی زحمات زیادی کشیده شد. جالب است بدانید که تاکنون فیلم‌های زیادی درباره سقط جنین ساخته نشده است و به همین دلیل تصویر آرشیوی زیادی در اختیار نداشتیم.

این مستند در مرکز مستند سفیر فیلم تهیه‌شده و از عوامل آن می‌توان به نویسنده: علی پورمؤمن، مجری طرح: محمدرضا بورونی، پژوهشگر: محمدحسن صادق‌زاده، تدوین و صداگذاری: محمد خوشدل‌فر و روابط عمومی: امیرحسین موحدی و مهدی دزفولی اشاره کرد.

کد خبر 5547639 زهرا منصوری

منبع: مهر

کلیدواژه: مستند خون ریزی شبکه مستند سیما ایالات متحده امریکا تئاتر ایران فیلم سینمایی موسیقی ایرانی هنرمندان تئاتر عکاسی فیلم هناس جشنواره فیلم شهر کنسرت موسیقی خانه سینما فیلم کوتاه حوزه هنری سازمان سینمایی بازیگر سینما سینمای مستند سقط جنین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۸۵۹۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در پشت صحنه «نون خ ۵» چه می‌گذرد؟

به گزارش همشهری آنلاین، مجموعه طنز «نون خ ۵» در ۲۴ قسمت به کارگردانی سعید آقاخانی، تهیه‌کنندگی مهدی فرجی و نویسندگی امیر وفایی از ۱۵ فروردین ماه امسال به روی آنتن شبکه یک سیما رفت و پخش این سریال تا نهم اردیبهشت ماه ادامه دارد.

طبق روال هر سال با پایان سریال، بخش‌هایی از پشت صحنه «نون خ» در یک قسمت پخش خواهد شد.

حمیدرضا آذرنگ، سعید آقاخانی، امیر سهیلی، هومن حاجی‌عبداللهی، سیروس میمنت، مجید یاسر، بیژن بنفشه‌خواه، کاظم نوربخش، نسرین مرادی، هدیه بازوند، سیدعلی صالحی، پاشا جمالی، ندا قاسمی، ماشاءالله وروایی، صهبا شرافتی و ... از بازیگران «نون خ ۵» هستند.

سریال «نون خ ۵» هرشب ساعت ۲۲ از شبکه یک سیما به روی آنتن می‌رود.

نون خ ۵ به زودی تمام می‌شود!

کد خبر 845920 منبع: ایسنا برچسب‌ها خبر مهم بازیگران سینما و تلویزیون ایران فیلم و سریال ایرانی سینمای ایران چهره‌های مشهور

دیگر خبرها

  • فصل دوم مجموعه تلویزیونی «آقای قاضی» از شبکه دو 
  • «آقای قاضی» به شبکه دو می‌آید
  • برنامه «سرزمین شعر» ادامه‌دار شد/ آغاز فصل دوم از خرداد
  • پخش مستند پرندگان ایلام از شبکه مستند
  • عکس | بازیگران نون خ در اتاق گریم
  • بازیگران نون خ در اتاق گریم | عکس
  • «اسلحه مادری» در قاب شبکه دو
  • ببینید | حاج محسن مرادی مولودی خوانی شبکه دو سیما حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی
  • پشت صحنه «نون خ ۵» در دو قسمت روی آنتن می‌رود
  • در پشت صحنه «نون خ ۵» چه می‌گذرد؟