Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-18@19:55:30 GMT

یزد روی موج گرما/رکورد دمای بیشینه در استان شکسته شد

تاریخ انتشار: ۴ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۸۷۹۱۶

یزد روی موج گرما/رکورد دمای بیشینه در استان شکسته شد

ایسنا/یزد رکورد دمای بیشنیه استان یزد با ثبت گرمترین روز در شهرستان بافق شکسته شد.

روز گذشته (دوشنبه سوم مردادماه ١۴٠١) شهرستان بافق با ثبت دمای ۴٨.۴ درجه سانتی گراد رکورد دمای بلند مدت استان را پشت سرگذاشت که پیش از این رکورد دمای بیشینه بلندمدت استان ۴٨ درجه و متعلق به همین شهرستان بود که در تاریخ‌های ۲۱ تیرماه ۱۴۰۰ و ۱۴ مردادماه ۱۳۹۸ به ثبت رسیده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین بر اساس پیش بینی های اداره هواشناسی، آسمان استان امروز نیمه ابری همراه با افزایش نسبی دما و در ساعات بعدازظهر و شب وزش باد نسبتا شدید تا شدید بعضا با گرد و خاک و در برخی نقاط جنوبی و ارتفاعات با احتمال رگبار پراکنده پیش بینی می‌شود.

به گزارش ایسنا به نقل از اداره کل هواشناسی استان یزد، از عصر چهارشنبه تا جمعه هم طبق اطلاع رسانی قبلی سامانه بارشی در استان فعال خواهد شد که پیامد آن به ویژه در ساعت‌های بعدازظهر و شب افزایش ابر، رگبار و رعد و برق و در برخی نقاط با تگرگ خواهد بود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: هواشناسي گرما رکورد دمای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۸۷۹۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزش باد شدید در جنوب و غرب تهران

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، از روز جمعه (۳۱ فروردین) در بخش‌هایی از استان به‌ویژه جنوب و غرب وزش باد نسبتا شدید تا شدید پیش بینی می شود.

به گزارش مشرق، براساس بررسی نقشه‌های پیش‌یابی و تحلیل الگوهای همدیدی وضعیت جوی استان تهران طی پنج روز آینده آسمان صاف تا قسمتی ابری همراه با افزایش ابر و وزش باد، گاهی افزایش باد پیش‌بینی می‌شود همچنین طی این مدت در بخش‌های شمالی و ارتفاعات استان در بعضی ساعات رگبار باران، وزش باد و احتمال رعد و برق، در ارتفاعات بالادست گاهی رگبار برف مورد انتظار است.

از روز جمعه (۳۱ فروردین) در بخش‌هایی از استان به‌ویژه جنوب و غرب وزش باد نسبتا شدید تا شدید پیش بینی می شود.

براساس این گزارش، آسمان تهران فردا (۲۹ فروردین) صاف تا کمی ابری، گاهی افزایش ابر و وزش باد، در بعضی ساعات‌ها افزایش باد با حداقل دمای ۱۶ و حداکثر دمای ۲۴ درجه سانتیگراد و در روز پنجشبه (۳۰ فروردین ) صاف تا کمی ابری، گاهی افزایش ابر و وزش باد با حداقل دمای ۱۶ و حداکثر دمای ۲۶ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

طبق اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، ایستگاه ورامین با بیشینه دمای ۲۶ درجه سانتیگراد، گرمترین ایستگاه استان تهران در ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده‌ است.

دیگر خبرها

  • یک آمار جالب؛ آنچلوتیِ مربی، مانع از شکسته‌شدن رکورد آنچلوتیِ بازیکن شد!
  • شکسته شدن رکورد بارش ۱۰ ایستگاه‌های هواشناسی درجنوب سیستان وبلوچستان
  • رکورد بارش در سیستان‌وبلوچستان شکسته شد + فیلم
  • شکسته شدن رکورد بارش ۱۰ ایستگاه‌های هواشناسی بارانسنجی جنوب استان
  • پیش‌بینی هوای آخر هفته تهران
  • دمای هوا در اردبیل افزایش می‌یابد
  • رکورد‌هایی که در حمله موشکی ایران به اسرائیل شکسته شد + عکس
  • تداوم روند افزایش دمای هوا در سمنان
  • وزش باد شدید در جنوب و غرب تهران
  • اختلال در سیستم ایمنی بدن با گرمای شدید