Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران تاکید کرد: همان طور که دانشگاه تهران به عنوان نماد آموزش عالی و مرجعی برای همه دانشگاه‌ها و وزارت علوم محسوب می شود، پارک علم و فناوری دانشگاه تهران نیز مرجع تمام پارک‌های کشور محسوب می‌شود.

به گزارش ایسنا، دکتر علی اسدی در نشست با هیأت دانشگاه وارث الانبیا عراق (وابسته به عتبه حسینی) و دانشگاه الزهرا عراق با اشاره به سابقه ۲۰ ساله این پارک به عنوان اولین پارک دانشگاهی کشور گفت: در حال حاضر ۲۲۰ شرکت دانش بنیان و همچنین بیش از ۵۰۰ هسته فناور و نوآور در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران مستقر هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



اسدی با تاکید بر شعار سال، خاطر نشان کرد: تمام فعالیت‌های مؤسسات، سازمان‌ها، دانشگاه‌های کشور به سمت دانش‌بنیان شدن پیش می‌رود، اعتقاد بر این است که اگر توسعه در کشور در همه زمینه‌ها باید در قالب دانش بنیانی باشد.

اسدی از اهمیت شعار سال و حمایت ریاست دانشگاه تهران در جهت توسعه شرکت‌های دانش بنیان یاد کرد و افزود: پارک علم و فناوری دانشگاه تهران طرح توسعه اکوسیستم نوآوری و فناوری خود را ترسیم کرده است؛ به همین جهت تمرکز برنامه‌ها و حمایت‌های پارک به رشته‌های فنی و مهندسی محدود نبوده و رشته‌های غیرمهندسی مانند کشاورزی، زبان، روان‌شناسی و هنر را نیز پوشش خواهیم داد.

وی ادامه داد: تقویت ارتباط ارگانیک میان بخش پژوهش و پارک علم و فناوری دانشگاه تهران، یکی از محورهای مورد توجه سازمان است و در تلاشیم تا ارتباط هوشمند ارگانیک ایجاد کنیم.

اسدی از هدف گذاری ریاست دانشگاه تهران مبنی بر استقرار ۲۰۰۰ واحد فناور و نوآور در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران صحبت کرد و گفت: در راستای تحقق این هدف از امکانات دانشکده‌ها، دانشکدگان و اساتید دانشگاه تهران بهره خواهیم برد.

اسدی ضمن اشاره به اشتراکات فرهنگی، مذهبی و همچنین همجواری با کشور عراق، اظهار کرد: آماده‌ایم تا دانشگاه الوارث الانبیا و همچنین دانشگاه الزهرا را در جهت ایجاد پارک علم و فناوری و فعالیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان حمایت کنیم و تجربیات خود را در اختیار ایشان قرار دهیم.

وی افزود: امیدواریم که در نتیجه این نشست‌ها، تفاهم‌نامه‌ای منعقد شده و سپس در چارچوب توافقات به فعالیت‌های عملیاتی بپردازیم.

دکتر ایرج اله‌دادی، معاون توسعه فناوری پارک علم و فناوری دانشگاه تهران نیز در این نشست به معرفی این پارک پرداخت و گفت: پارک علم و فناوری دانشگاه تهران در محدوده امیرآباد، همچنین در اطراف دانشگاه تهران و در داخل دانشکده‌ها به فعالیت مشغول است و در دیگر شهرها از جمله قم، کیش و ارس نیز شعبه دارد.

دکتر اله‌دادی با اشاره به راه‌اندازی پارک علم و فناوری در کشور عراق، گفت: تجربیات پارک علم و فناوری دانشگاه تهران و همچنین آگاهی و در اختیار داشتن فرایندها، دستورالعمل‌های این حوزه سبب می‌شود تا در امر راه‌اندازی پارک علم و فناوری مؤثر عمل کند.

وی در ادامه پیشنهاد داد: تعدادی از شرکت‌های پارک علم و فناوری دانشگاه تهران که در زمینه‌های مرتبط و مورد نظر دانشگاه‌های عراق از جمله مهندسی پزشکی، بیوتکنولوژی می‌توانند در پارک علم و فناوری عراق مستقر شده و علاوه بر طراحی و تولید نرم‌افزار و دستگاه‌ها، در جذب سایر شرکت‌ها نیز نقش ایفا کنند.

اله دادی با اشاره به مسائل و مشکلات ارتباطات بین‌الملل در ایران، اظهار کرد: در این دوره بسیاری از شرکت‌های ایران توانسته‌اند به توسعه دست یابند و می‌توانند تجربیات خود را به دانشگاه‌های کشور عراق منتقل کنند.

دکتر هادی غفوریان یاورپناه، معاون اجرایی و فنی پارک علم و فناوری دانشگاه تهران نیز با بیان اینکه پارک علم و فناوری دانشگاه تهران، بزرگترین پارک دانشگاهی کشور است، اظهار کرد: پارک دانشگاه تهران دارای دو نوع دارایی مشهود و نامشهود است. از جمله دارایی‌های مشهود می‌توان به شرکت‌های پارک اشاره کرد که همکاری با این بخش می‌تواند در مدل‌های پیشنهادی مطرح شده توسط دکتر اله دادی صورت گیرد.

غفوریان یاورپناه با اشاره به ارائه دارایی‌های نامشهود، گفت: دارایی‌های نامشهود در دانشگاه تهران و در کشور ایران، مبتنی بر یک پایداری سیستمی طراحی شده است، بدین صورت که سیستم به گونه‌ای طراحی شده که پایداری آن توسط خود سیستم حفظ می‌شود، این دانش ضمنی در ایران ایجاد شده است.

به نقل از وزارت علوم، وی افزود: دارایی نامشهود پایداری سیستمی، یک مدل بومی شده است که متناسب با مشکلاتی که در منطقه خاورمیانه با آن مواجه می‌شویم، طراحی شده است. مطابق با مطالعات، کشورهای حوزه خاورمیانه دارای مسائل و مشکلات مشابهی هستند.

غفوریان یاورپناه تاکید کرد: طراحی مدل‌های بومی متناسب با مسائل روز را مزیت پارک علم و فناوری دانشگاه تهران است که این ویژگی پارک دانشگاه تهران را از سایر پارک‌های علم و فناوری کشور و حتی پارک‌های علم و فناوری کشورهای دیگر متمایز می‌کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: پارک فناوری تهران دانشگاه تهران پارک علم و فناوری دانشگاه تهران پارک دانشگاه دانشگاه ها اله دادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۸۹۰۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی دو نیروگاه با ظرفیت ۱۲ مگاوات تولید برق

مهدی عباسی، رئیس پارک علم و فناوری البرز، درباره راه‌اندازی نیروگاه‌های تولید همزمان برق و حرارت (CHP) به خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، گفت: براساس مصوبه‌ای که از هیئت امنای پارک‌های علم و فناوری مربوط به استان البرز دریافت کردیم، ۵۴ قطعه زمین به شرکت‌های دانش‌بنیان و واحد‌های فناور این پارک اختصاص یافت تا برق و انرژی مورد نیاز این واحد ها تامین شود.

وی افزود: از این رو حدود ۵ هکتار در محل پارک علم و فناوری استان البرز به نیروگاه‌ها اختصاص یافت.

ظرفیت تولیدی این نیروگاه‌ها ۱۲ مگاوات برق است

رئیس پارک علم و فناوری استان البرز ادامه داد: همچنین قراراست یک نیروگاه خورشیدی نیز در کنار نیروگاه برق و حرارت در محل پارک، راه‌اندازی شود.

عباسی افزود: برای گام‌های ابتدایی، ظرفیت ۱۲ مگاوات را برای هر دو نیروگاه را درنظر گرفته‌ایم که این افزایش خواهد یافت.

به گفته عباسی، بنا داریم مازاد تولید انرژی در این نیروگاه‌ها را به دولت بفروشیم.

وی گفت: بخش خصوصی ۱۰ میلیون یورو، برای راه‌اندازی این نیروگاه‌ها در پارک البرز سرمایه‌گذاری کرده است. پیش‌بینی می‌شود تا یک‌سال آینده، اولین نیروگاه تولید همزمان برق و حرارت احداث و بلافاصله بعد از آن، نیروگاه خورشیدی در محل پارک علم و فناوری استان البرز راه‌اندازی شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • گردهمایی مدیران مراکز نوآوری در کارخانه نوآوری امیدینو
  • برگزاری رویداد ریورس پیچ صنعت حمل و نقل
  • گردهمایی دو روزه مدیران مراکز نوآوری و ‌پارک‌های علم و فناوری به پایان می رسد
  • تبدیل دانشگاه فنی و حرفه‌ای به دانشگاه مهارت ملی
  • تلاش برای تکمیل زنجیره ارزش مشتریان به‌دست دانش بنیان‌ها
  • تولید دستگاه دمنده گاز CO۲ برای آندوسکوپی در ایران
  • راه‌اندازی دو نیروگاه با ظرفیت ۱۲ مگاوات تولید برق
  • ایجاد اولین دبیرخانه دانشگاهی پیشگیری و کنترل دخانیات
  • تصویب معیار‌های جدید رتبه بندی ملی دانشگاه‌های کشور
  • بررسی بودجه ۱۴۰۳ پارک‌های علم و فناوری/ بودجه قطب نوآوری کشور ۲۹ درصد کاهش یافت!