Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-23@12:58:36 GMT

پیرغلامان حسینی در اردبیل تجلیل شدند

تاریخ انتشار: ۵ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۹۳۷۶۴

پیرغلامان حسینی در اردبیل تجلیل شدند

ایسنا/اردبیل آیین استقبال از ماه محرم با تجلیل از پیرغلامان دربار حسینی در اردبیل برگزار شد.


در این مراسم که شب گذشته ۴ مرداد در مسجد اعظم اردبیل به پاس ده‌ها سال مرثیه‌خوانی، روضه‌خوانی و هدایت هیئت‌های مذهبی از پیرغلامان حسینی عبدالحسین نجارباشی، عوض قاسمی، اسماعیل علیرضایی جاهد و عسگر شاهی با اهدای لوح سپاس و هدایایی تجلیل و قدردانی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در این مراسم امام جمعه موقت اردبیل با اشاره به ارزش و بها ذکر یا حسین در نزد شیعیان و محبان اهل بیت اظهار کرد: این ذکر نه تنها انسان را از ظلمات نفسانی و حیوانی نجات می‌دهد بلکه اخلاق زشت او را نیز تبدیل به اخلاق نیکو و شایسته می‌کند.
حجت‌الاسلام محمدعلی فروغی تصریح کرد: سلوک معنوی انسان در این دنیا در سایه حرکت در مسیر هدایتگری خداوند متعال و اهل بیت است و مجالس امام حسین (ع) می‌تواند نقطه اتصال به حقانیت و تجلی عشق و محبت باشد.
وی مرتبه و جایگاه امام حسین (ع) و شهدای کربلا را در الگودهی برای جامعه اسلامی ارزشمند توصیف کرد و گفت: با حضور در مجلس عزای حسینی نه تنها شستشوی روح انسان و پیمودن درجه کمال را نظاره‌گر خواهیم بود بلکه این مجالس می‌تواند زمینه‌ساز عزت و عظمت امت اسلامی باشد.
امام جمعه موقت اردبیل از عزاداران حسینی خواست تا در ایام ماه محرم به دور از بدعت‌ها و کج‌اندیشی‌ها با عقلانیت و حفظ مبانی ارزشی در احیای عزای سیدالشهدا (ع) گام‌های استواری برداشته و فرصت و مجال تولید طعنه و دهن کجی به دشمنان شیعه و مکتب امام حسین (ع) را ندهند.
شهردار اردبیل نیز در این مراسم از آمادگی شهرداری برای مهیا کردن شهر در عزاداری‌های ماه محرم و صفر خبر داد و افزود: عزاداری‌های مردم حسینی اردبیل از روزهای گذشته شروع شده و آیین طشت‌گذاری نیز در ایام باقیمانده تا ماه محرم برگزار خواهد شد.
محمود صفری خاطرنشان کرد: نوزدهمین آیین استقبال از ماه محرم در حالی برگزار می‌شود که مردم حسینی و ابوالفضلی اردبیل در حرکت خودجوش و معنوی خود بار دیگر عاشقان و محبان اهل بیت را خوشحال و اسباب ناامیدی کج‌اندیشان را فراهم می‌کنند.
در این مراسم پیام نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل خطاب به نوزدهمین آیین استقبال از محرم قرائت شد.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری پيرغلامان اربعين حسيني ماه محرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۹۳۷۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوادار دختر رو بغل کن، پسرو هل بده +فیلم

رفتار متناقض سید حسین حسینی با جیمی جامپ آقا و خانم باعث ایجاد حواشی زیادی شده است.

به گزارش مشرق، این همان سید حسین حسینی دروازه بان استقلال است که جلوی انجام وظیفه پلیس را گرفت، جریمه شد و زبان‌درازی کرد که فدای سر آن هوادار خانم. اینجا رفتارش با یک هوادار آقا را می‌بینید.

به دلیل حمایت از «جیمی جامپ» دوباره جریمه کنید تا فرق اخلال‌گر با هوادار را تشخیص بدهد. اگر باز کنایه و متلک پراند سه باره جریمه کنید تا حرف زدن را یاد بگیرد.

دیگر خبرها

  • تجلیل از قاریان و عوامل اجرایی جمع خوانی قرآن کریم در بروجرد
  • استاندار اردبیل از شاعر و پژوهشگر نمینی تجلیل کرد
  • جهادگر اردبیلی عنوان برگزیده آیین جایزه نوبل ایرانی را کسب کرد
  • ماجرای بازوبند کاپیتانی استقلال پس از محرومیت حسین حسینی
  • معلمان نظام فکری شهید مطهری را سرلوحه خود قرار دهند
  • دستبوسی رئیس امارات متحده در یک مراسم رسمی
  • تجلیل از مدافعان امنیت و اقتدار کشور در مهاباد
  • تجلیل از سپاهیان استان اردبیل به مناسبت سالروز تاسیس سپاه پاسداران
  • هوادار دختر رو بغل کن، پسرو هل بده +فیلم
  • تجلیل از برترین‌های حوزه سلامت و افتتاح چندین طرح بهداشتی در اردبیل