Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر‌کل هواشناسی لرستان گفت: در ادامه فعالیت سامانه بارشی در کشور، بارش های سیل آسای مونسون از پنج‌شنبه تا پایان روز یکشنبه استان لرستان را دربر می‌‌گیرد. - اخبار استانها -

بهروز مرادپور درگفت‌و گو با خبرنگارتسنیم در خرم‌آباد، از ورود سامانه بارشی جدید به استان خبرداد و اظهار داشت: در ادامه فعالیت سامانه بارشی درکشور، براساس نقشه‌های هواشناسی سامانه بارشی جدیدی از پنج‌شنبه تا پایان روز یکشنبه استان لرستان را دربرمی‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با توجه به اینکه ماهیت بارش‌ها در فصل تابستان به صورت رگباری و نقطه‌ای است و همچنین کم بودن قدرت نفوذپذیری خاک  در فصل تابستان  این بارش‌ها سبب ایجاد روان‌آب می‌شود.

مدیر کل هواشناسی لرستان عنوان کرد: ممکن است متوسط بارش‌ها درسطح اکثر شهرستان‌های استان  3 تا 4 میلی‌متر باشد ولی در مناطق شرقی و جنوب شرقی ممکن است 10 تا 20 میلی‌متر بارندگی داشته باشیم.

وی بیان کرد:   با توجه به نقشه‌های هواشناسی برای مناطق  شرقی و جنوب‌شرقی استان همچون ازنا، الیگودرز، شول‌آباد و سپید دشت هشدار نارنجی به معنای آمادگی کامل دستگاه‌های اجرایی جهت مقابله با سیل احتمالی و برای سایر مناطق از جمله مرکز استان هشدار زرد صادر شده است.

مرادپورگفت: خطر سیل در استان لرستان خیلی  بحرانی نیست و نباید به مردم استرس وارد شود ولی در عین‌حال ممکن است بارش‌های 10 تا 20 میلیمتر درمناطق شرق و جنوب شرقی استان  داشته باشیم  به همین‌منظورباید تمهیدات لازم جهت مقابله به سیل احتمالی اندیشیده شود و کلیه دستگاه‌های اجرایی و امدادی  استان باید در حال آماده باش باشند.

وی با اشاره به اینکه مونسون یا به اصطلاح عامیانه بارش‌های موسمی و فصلی هستند تصریح کرد: بارش‌هایی که به صورت  لحظه‌ای و رگبار شدید درمدت کوتاه چند دقیقه‌ای سبب ایجاد روان‌آب به ویژه در نقاطی که رودخانه فصلی دارند می‌شوند.

آخرین اخبار سیل و بارش‌های اخیر | خیمه سنگین "مونسون" بر 40درصد ایران/ تا اوایل هفته بعد فعالیت سامانه ادامه دارد + فیلم و نموداررودخانه سرباز در پی بارش‌های "مونسونی" طغیان کرد + فیلماستاندار فارس: بارش‌های سیل‌آسا‌ در پیش داریم/ مرخصی‌های مدیران لغو شد

مدیر کل هواشناسی لرستان خاطرنشان کرد: با توجه به نقشه‌های هواشناسی احتمال بارش‌های مونسون به صورت نقطه‌ای در مناطقی ازشرقی و جنوب شرقی استان از روز پنج شنبه تا یکشنبه وجود دارد البته این اتفاق یک احتمال است و صد درصد نیست.

 وی با بیان اینکه از مردم تقاضا داریم هشدارهای هواشناسی را جدی بگیرند اظهار داشت: از کلیه گردشگران بومی و غیر بومی تقاضا می‌شود از رفتن درمکان‌هایی که رودخانه فصلی وجود دارد بپرهیزند.

وی افزود: از کلیه هم‌استانی‌ها تقاضا می‌شود در زمان فعالیت سامانه بارشی در رستان از توقف درحاشیه رودخانه‌ها و بستر مسیل‌ها و همچنین از فعالیت‌های کوهنورد پرهیز کنند.

مدیر کل هواشناسی لرستان عنوان کرد:  با توجه به فصل برداشت محصولات کشاورزی و باغی سازمان جهاد کشاورزی باید  نسبت به انتقال محصولات کشاورزی و باغی به محل‌های مسقف، امور عشایر نیز نسبت به جابه‌جایی عشایر و همچنین شهرداری‌ها نسبت به پاک‌سازی دهانه پل‌ها و آ‌‌ب‌روها اقدام کنند تا شاهد حادثه ناگواری نباشیم‌.

انتهای پیام/645/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: فعالیت سامانه سامانه بارشی جنوب شرقی بارش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۹۴۳۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده باش کامل دستگاه‌های اداری، اجرایی و خدمت رسان در زرند

 در پی ورود سامانه بارشی به شهرستان زرند و هشدار سطح نارنجی، فرماندار زرند و رئیس ستاد بحران شهرستان از کلیه مدیران دستگاه‌های دارای و اجرایی خواست، در کنار سیستم‌های خدمت رسان شهرداری ها، دهیاری‌ها و صنایع معادن در آماده باش کامل ‌باشند. 

وی با بیان اینکه در صورت تداوم بارندگی‌ها احتمال وقوع سیل، طغیان رودخانه‌های فصلی و مسیل‌ها و همچنین آبگرفتگی معابر عمومی دور از انتظار نیست، از مردم خواست از حضور در مناطق کوهستانی و حاشیه رودخانه‌ها و حضور در فضای باز در زمان برخورد صاعقه و رفتن به سمت ارتفاعات به سبب رعد و برق شدید و حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها به جهت وقوع سیل پرهیز کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • ورود سامانه‌بارش‌زا به جنوب، شرق و شمال استان
  • آماده‌باش کامل شهرداری کرمان در شرایط جوی ناپایدار
  • آب‌گرفتگی در ۴ شهرستان استان اصفهان/ آماده‌باش تمام تیم‌های امدادی تا پایان هشدار هواشناسی
  • سامانه بارشی در استان مرکزی تا صبح چهارشنبه فعال است
  • هواشناسی فارس هشدار نارنجی داد/بارش‌های رگباری شدت می‌گیرد
  • آماده باش کامل دستگاه‌های اداری، اجرایی و خدمت رسان در زرند
  • اعلام هشدار سطح نارنجی هواشناسی برای بارش باران و تگرگ در کرمان
  • هشدار نارنجی هواشناسی برای کرمانی‌ها 
  • صدور هشدار نارنجی برای بخش کشاورزی در استان سمنان
  • هشدار سطح نارنجی هواشناسی برای اصفهان صادر شد/انیروهای امدادی در حالت آماده باش