Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خوزستان رییس اداره ایمنی راه و حریم اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان از رونمایی سامانه سخنگوی تابلوخوان جاده و راهبری خودرو برای نخستین بار در کشور در خوزستان خبر داد.

رضا میراب زاده در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: برای نخستین بار در کشور سامانه سخنگوی تابلوخوان جاده و راهبری خودرو توسط اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان رونمایی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این طرح از سوی اداره کل راهداری خوزستان به عنوان کارفرما پس از ارائه و تصویب در کمیسیون ایمنی راه‌های استان به یک شرکت دانش بنیان به عنوان مجری واگذار شد.

رییس اداره ایمنی راه و حریم اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان گفت: خواندن تابلوهای مهم جاده به صورت سخنگو، ارتباط دهی خودروها با یکدیگر، ارسال نقطه‌ای حرکت رانندگان برای خانواده، پلیس راه، هلال احمر و دیگر نهادها برای پایش وضعیت راه‌ها و گزارش تمام نقاط حادثه خیز از جمله مزایای استفاده این سامانه پس از نصب بر روی تلفن همراه است.

میراب زاده با بیان اینکه این سامانه به صورت رایگان قابل بهره‌برداری است، عنوان کرد: با استفاده از این سامانه امکان ارتباط گیری مستقیم و مسیردهی پلیس راه، هلال احمر و دیگر نهادهای امدادرسان برای هدایت ترافیک و افزایش سرعت ترددها فراهم خواهد شد.

وی ادامه داد: ایجاد یک رادیوی اینترنتی، ارسال گزارش حادثه و نقطه دقیق آن به صورت اینترنتی و پیامک و ارتباط مستقیم صوتی بین راننده و پلیس راه یا راهداری و یا دیگر نهادها از دیگر مزایای این سامانه است.

رییس اداره ایمنی راه و حریم اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان گفت: نصب این سامانه بر روی ۲۰۰ گوشی همراه با تخصیص لینک مدیریتی به پلیس راه، اورژانس، هلال احمر، راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از نیمه دوم مردادماه سال جاری به مدت یک ماه بصورت آزمایشی فعال خواهد بود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی اخبار اقتصادی خوزستان راهداری و حمل ونقل جاده ای خودرو جاده های خوزستان اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان ایمنی راه پلیس راه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۹۴۸۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تردد حدود ۱۲ میلیون خودرو از محورهای استان قزوین

جواد حق لطفی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: از آغاز طرح خدمات نوروزی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین در روز ۲۵ اسفند ۱۴۰۲ تاکنون ۲۵ هزار و ۷۰۵ مسافر با ناوگان حمل و نقل عمومی استان قزوین جابه‌جا شدند.

وی افزود: این میزان جابجایی نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۶ درصد کاهش داشته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین یادآور شد: در همین مدت ۱۱ میلیون و ۹۰۰ هزار و ۷۹۵ تردد وسیله نقلیه توسط سامانه‌های ترددشمار مرکز مدیریت راه‌ها در استان قزوین ثبت شده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: این میزان تردد در محورهای استان قزوین نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۹ درصد رشد داشته است.

کد خبر 6063019

دیگر خبرها

  • بیش از ۸.۵ میلیون تردد در جاده‌های بوشهر ثبت شد
  • بیشترین تردد خودرو‌ها در بوشهر از استان‌های فارس و تهران
  • ۹ حادثه و ۲۲ مصدوم در روز پر حادثه گتوند/ آماده‌باش اورژانس خوزستان در گتوند
  • ثبت تردد بیش از ۶۱۴ هزار خودرو در مبادی ورودی بوشهر
  • ثبت بیش از ۱۰ میلیون تردد خودرو در محور‌های خوزستان
  • ریزش سنگ در جاده هراز
  • ریزش سنگ درجاده هراز /  ترافیک به سمت تهران پرحجم شد
  • تردد حدود ۱۲ میلیون خودرو از محورهای استان قزوین
  • جابجایی بیش از ۶۵ هزار مسافر در سیستان و بلوچستان
  • تمام راه های شریانی اصلی و فرعی آذربایجان شرقی باز است