Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/همدان رئیس اتحادیه مشاورین املاک همدان از افزایش ۱۰ تا ۱۵ درصدی قیمت مسکن خبرداد و گفت: قیمت مسکن در هر منطقه متری ۲تا ۳ میلیون تومان افزایش یافته است.

ابراهیم جمالی در گفت‌وگو با ایسنا، با تأکید براینکه با افزایش قیمت مسکن کسب وکار مشاوران املاک کساد شده است، اظهارکرد: هرچند روز یکبار چندین مشاور املاک برای ابطال پروانه خود به اتحادیه مراجعه می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه افزایش قیمت مصالح ساختمانی بر قیمت مسکن تأثیر بسزایی داشته است، تصریح کرد: در بازار املاک افزایش یا کاهش قیمت‌ها به عرضه و تقاضا بستگی دارد به‌طوریکه اگر بازار تأمین شود و عرضه افزایش یابد و مستأجری نباشد چه کسی می‌تواند برای مسکن خود نرخ تعیین کند؟

جمالی با اشاره به طرح مسکن ملی، یادآور شد: با توجه به اینکه ساخت و سازهای مسکن ملی زیاد شده امیدواریم بر روند بازار تأثیر بگذارد چرا که وقتی خانه زیاد باشد قیمت‌ها می‌شکند حتی اگر قیمت‌ها نامتعارف بالا رفته باشد.

وی با بیان اینکه  افزود: مسکن و شهرسازی در هشت سال گذشته باید اقداماتی در رابطه با مسکن انجام می‌داد ولی متأسفانه کوتاهی شده است. اگر همدان به سمت شمال شهر توسعه پیدا می‌کرد و زمین‌هایی با متراژ پایین به مردم داده می‌شد وضعیت مسکن اینگونه نمی‌شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: قیمت مسکن اتحادیه مشاورین املاک استانی اقتصادی قیمت مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۹۷۱۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونق بازار مسکن در گرو افزایش مشارکت‌های مردمی است

داود بیگی نژاد نایب رئیس اول اتحادیه مشاوران املاک تهران در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه  شعار امسال جهش تولید مسکن از طریق مشارکت های مردمی است و این نشان دهنده حضور و اهمیت مردم در ساخت مسکن است  گفت: هرچه قدر به این صنعت بیشتر توجه شود شاهد خروج  رکود و رخوت از این بازار خواهیم  بود.

وی افزود: بیش از ۲۰۰ شغل مستقیم و ۳۰۰ شغل به صورت غیرمستقیم مرتبط به بازار مسکن است بنابراین جهش تولید در این بازار زمینه ساز رونق این بازار خواهد شد.

بیگی‌نژاد گفت:‌  سالیانه دست‌کم یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحد مسکونی باید در کشور ساخته شود تا ضریب نیاز جامعه به صفر برسد؛ این درحالی‌است که دولت سیزدهم با برنامه‌ریزی ساخت مسکن برای اقشار مختلف، سعی در کاهش این فاصله دارد.

او بیان کرد: حضور مردم و بخش خصوصی می تواند زمینه ساز رونق و تسریع در روند اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن در کشور شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • بازار بی سرپناه مسکن
  • بازار بی‌سرپناه مسکن
  • افزایش قیمت دلار بازار مسکن را به کدام سو می‌برد؟
  • سیگنال عجیب دلار به قیمت مسکن/ قیمت‌ جدید خانه‌های پایتخت را ببینید (+ جدول)
  • انحصارزدایی از بازار اجاره نویسی با اعطای حق انتخاب به مردم
  • رونق بازار مسکن در گرو افزایش مشارکت‌های مردمی است
  • سیگنال عجیب دلار به قیمت مسکن
  • سیگنال عجیب دلار به قیمت مسکن/ قیمت‌ جدید خانه‌های پایتخت را ببینید + جدول
  • فوری؛ خرید و فروش مسکن متوقف شد/ ترکش دلار ۶۰ هزار تومانی، بازار مسکن را فلج کرد
  • پیش بینی قیمت مسکن در سال ۱۴۰۳ / جدیدترین قیمت خانه در تهران