Web Analytics Made Easy - Statcounter

آماده باش غرب پایتخت در پی احتمال وقوع سیل، افزایش میادین میوه و تره بار و همچنین آماده سازی شاهراه اتصال بزرگراه شهید بروجردی برخی از اخبار امروز شهر تهران بود.

به گزارش عصر چهارشنبه خبرنگار ایران اکونومیست، معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه پنج تهران با اشاره به صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی مبنی بر مهیا بودن شرایط برای وقوع بارش های رگباری بطور لحظه ای شدید گفت: این اتفاق بویژه در ارتفاعات و دامنه ها و نیز وزش باد شدید و خیلی شدید (خیزش گردوخاک در نواحی غربی و نیمه جنوبی استان)، احتمال وقوع رعدوبرق و تگرگ در مناطق مستعد (بویژه ارتفاعات) طی بازه پنجشنبه لغایت شنبه هفته آینده (بویژه طی ساعات بعدازظهر، عصر و شب) را شاهد هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در منطقه ۵ رود دره، کانال  و مسیل هایی از جمله روددره فرحزاد، کانال شهید باکری، کانال میان رود، رود کن، دره زر نو و... واقع شده اند که با توجه به لزوم آمادگی منطقه در خصوص سیلاب های احتمالی، لایروبی را از حدود ۱۰ روز پیش شروع کردیم. همچنین از نواحی نیز خواستیم نهرهای کوچک مقیاس هم بازدید شود و در صورت لزوم با تجهیزات مکانیزه و ماشین آلات سنگین لایروبی و نهر شویی صورت بگیرد تا شهروندان عزیز دچار مشکل نشوند.

در همین رابطه روابط عمومی منطقه ۵ نسبت به وقوع سیلاب به شهروندن هشدار داد و از مردم خواست از استقرار در بستر و حاشیه رودخانه ها و مسیل ها و نیز تردد از بستر دره ها جدا خودداری و از هرگونه استقرار جلوگیری بعمل آید. از سفر به ارتفاعات  اجتناب شود. با توجه به خیزش گردوخاک و کاهش دید افقی و کاهش کیفیت هوا بویژه در نواحی غربی، مرکزی و نیمه جنوبی استان بدلیل وزش باد شدید و خیلی شدید (طی بازه چهارشنبه تا پنجشنبه) از ترددهای غیر ضروری خودداری شود.

تشکیل قرارگاه اجتماعی آسیب های اجتماعی نوجوانان

مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران در نشست تخصصی و مشورتی پیشگیری از آسیب های اجتماعی نوجوانان که به میزبانی منطقه۲ برگزار شد از تشکیل قرارگاه اجتماعی آسیب های اجتماعی نوجوانان خبرداد.

احمد احمدی صدر، گفت: متاسفانه امروز  مواد مخدر صنعتی به دلیل قیمت پایین به راحتی دردسترس نوجوانان قراردارد و این تهدیدی بزرگ برای این نسل است و با توجه به برنامه های مدیریت شهری در پیشگیری از آسیب های اجتماعی پیشنهاد می شود قرارگاه اجتماعی دراین زمینه و با حضور خود نوجوانان تشکیل شود.

وی با بیان اینکه نسل دهه ۸۰ به دلیل آگاهی و دانشی که دراختیار دارند می توانند در برابر تهدیدهایی که زندگی و آینده آنها را هدف گرفته است ایستادگی کنند، افزود: با تشکیل قرارگاه اجتماعی این فرصت فراهم می شود دغدغه های نوجوانان توسط خود آنها بررسی و راهکاراهای موثر دست یافت.

مدیر کل آموزش شهروندی شهرداری تهران دراین نشست با اشاره به تاکید شهردار تهران  در برنامه ریزی واهتمام جدی در موضوع  کاهش آسیب های اجتماعی گفت: با توجه به  دغدغه های مطرح شده مبنی بر اینکه  آسیب های اجتماعی، نسل نوجوان را تهدید می کند، کارگروه پیشگیری از آسیب های اجتماعی تشکیل و درپی ان برگزاری نشست تخصصی و مشورتی با گروه های هدف در دستور کار قرار گرفت.

مهدی امیری افزود: پیشگیری از آسیب های اجتماعی اولویت برنامه های آموزش شهروندی است چرا که بهرتین راهکار برای کاهش آسیب ها، برنامه های آموزشی، آگاهی بخشی و پیشگیرانه است.

فاز نخست شاهراه اتصالی شهید بروجردی پاییز امسال به بهره برداری می رسد

در بازدید جمعی شهردار تهران با همراهی تعدادی از معاونین و مدیران ارشد شهری و محمد جواد خسروی شهردار منطقه ۱۸ و جمعی از مدیران مدیریت شهری منطقه آخرین وضعیت احداث بزرگراه شهید بروجردی بررسی و از این پروژه بازدید میدانی بعمل آمد.

محمد جواد خسروی شهردار منطقه در خصوص این پروژه عظیم گفت: پروژه شهید بروجردی گشایش بسیاری در ترافیک شهر تهران ایجاد می‌کند، این پروژه به طور مشترک بین مناطق ۱۸ و ۹ برقرار شده است که دارای دو قطعه می باشد و ادامه بزرگراه یادگار امام (ره) به بزرگراه آزادگان می باشد و شمالغرب تهران را به جنوب تهران وصل میکند و راهی مستقیم و مطلوب برای شهروندان تهرانی ایجاد می شود.

خسروی افزود: این بزرگراه از اتوبان ازادگان تا تقاطع الغدیر به طول تقریبی ۴ کیلومتر ساخته می شود و  دارای ۵ تقاطع غیر همسطح می باشد. قطعه دوم از تقاطع الغدیر تا بلوار بهار به طول تقریبی ۱ کیلومتر، ۲ تقاطع غیر همسطح را شامل می‌شود.

شهردار منطقه ۱۸ همچنین در خصوص زمان بهره برداری فاز نخست این کلان پروژه گفت: بخش اول بزرگراه شهید بروجردی به ۷۵۰ میلیارد تومان منابع مالی نیاز دارد که امسال مقدمات تأمین قطعی آن آماده می‌شود و بخش تقاطع الغدیر تا انتهای مهر ماه راه اندازی می‌شود. همچنین تقاطع الغدیر تا بلوار بهار تا ۲۲ بهمن جهت بهره برداری در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد و پس از  گذشت ۸ سال متوقف بودن پروژه، مردم می‌توانند تا پایان امسال از بخش اول پروژه شهید بروجردی بهره‌مند شوند.

محمد جواد خسروی در ادامه این بازدید گفت: برای ادامه پروژه ما دو معارض داریم که با یکی از این معارضین در حال پیگیری بحث های حقوقی هستیم و با دیگر معارض در حال تهاتر هستیم که مشکلی برای ادامه روند پروژه بوجود نیاید و به یاری خدا بتوانیم فاز اول را که در مجموع ۹.۳ کیلومتر است افتتاح کنیم.

وی تاکید کرد: بخش عمده ای از این ابرپروژه شهری بین منطقه ۱۸ و منطقه ۹ مشترک می باشد که نزدیک به ۵ کیلومتر آن در منطقه ۱۸ است، در فاز دوم که ۱۹ معارض دارد  به دنبال حل مسائل هستیم و توافقات را انجام می دهیم که تا آخر سال بتوانیم فاز دوم را نیز افتتاح کنیم.

 

 

افزایش تعداد بازار های میوه و تره بار منطقه ۱۳

شهردار منطقه ۱۳ اعلام کرد: با برنامه‌ ریزی های انجام شده برای ارتقای سرانه رفاهی ساکنان محلات منطقه، تعداد بازارهای میوه و تره بار منطقه به ۱۲ بازار خواهد رسید.

محمدهادی علی‌احمدی، با بیان اینکه در حال حاضر هشت میدان میوه و تره بار در منطقه ۱۳ فعال است گفت: با توجه به نیاز و درخواست شهروندان به تازگی دو زمین در محلات این منطقه برای احداث میادین میوه و تره بار جدید به سازمان میادین تحویل داده شد و دو زمین دیگر نیز در حال آماده سازی برای تحویل است.

وی افزود: در حال حاضر یک قطعه زمین به مساحت ۶۰ متر مربع در محله سرخه حصار، نبش کوی نیروی هوایی و زمین دیگری در محله شورا به متراژ ۲۰۰ متر مربع در تقاطع خیابان های وصالی و افضلی برای آماده سازی و راه اندازی بازار میوه و تره بار تحویل سازمان میادین شده و دو بازار دیگر نیز در خیابان سی متری نیروی هوایی بالاتر از بوستان سیمرغ و محله صفا جانمایی شده است.

علی احمدی در خصوص بازار های میوه و تره بار فعال در محله های شرقی تهران خاطرنشان کرد: بازار های پیروزی، جاجرود، آذر نجات، صفا، ایران مهر، دهقان، آشتیانی و امامت در حال حاضر فعالیت روزانه دارد.

ارتقای سرانه های شهری و گردشگری منطقه۱۴  

پروژه ها و سرانه های شهری منطقه۱۴ با حضور احمد علوی عضو شورای اسلامی شهر تهران، محمد امین سالاری پور شهردار منطقه همراه با جمعی از مدیران شهری و معتمدان محلی مورد بررسی قرار گرفت.

در این بازدید میدانی که به منظور ایجاد شهر زیست پذیر تر برای شهروندان از سرانه های عمومی تفریحی صورت گرفت، ضمن رصد پروژه های شهری، از طرح ها و ظرفیت های گردشگری، فرهنگی چون شهربازی بسیج که با همکاری سازمان سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی  ایجاد شده است، بازدید به عمل آمد.

احمد علوی عضو شورای اسلامی شهر تهران در بازدید از سرانه های عمومی و تفریحی منطقه، بر ضرورت وجود چنین فضاهایی با رویکرد پر کردن اوقات فراغت و ایجاد نشاط اجتماعی ویژه خانواده ها تاکید کرد.

وی با اشاره به نیاز و اهمیت استقبال مردم از این فضاها بویژه پس از دوران همه گیری کرونا، افزود: وجود فضاهای سبز، مفرح و سرانه های فرهنگی موجب بهبود وضعیت زیست محیطی شهری شده و از سوی دیگر شرایط مطلوبی را برای گذران اوقات فراغت شهروندان فراهم می سازد. از این روایجاد فضاهای زیرساختی برای خانواده مورد تاکید و حائز اهمیت شورا و مدیریت شهری است.

شهردار منطقه ۱۴، با بیان اینکه گردشگری یکی از ارکان مهم اقتصادی در شهرها است و نقش مهمی در ایجاد درآمد های پایدار، اشتغال و حفاظت از زیر ساخت ها دارد، افزود: از این رو مدیریت شهری منطقه با برنامه ریزی و ایجاد فرصت های گردشگری در صدد افزایش کیفیت خدمات عمومی شهری و توسعه پایدار است.

محمد امین سالاری پور افزود: در همین راستا و با تدوین سند توسعه گردشگری منطقه۱۴، در صدد استفاده بهینه امکانات، تسهیل بهره بری شهروندان و در نهایت رونق اقتصادی در دارالمومنین تهران هستیم.

وی با اشاره به پروژه هایی چون پلازای امیرکبیر، میدانگاه آرامستان های دولاب، بقعه چهل تن، تکه چال، مسجد بقیه الله، ورزشگاه تختی و… گفت: تلاش داریم تا با بهره مندی از ظرفیت های محلی و نخبگان گام های موثری  برای افزایش بهره وری پتانسیل های بالقوه در حوزه گردشگری و تبدیل منطقه ۱۴ به قطب گردشگری شرق تهران برداریم.

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: شهرداری منطقه نوزده تهران ، شهرداری منطقه پنج تهران ، شهرداری منطقه سیزده تهران

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: شهرداری منطقه پنج تهران پیشگیری از آسیب های اجتماعی بزرگراه شهید بروجردی قرارگاه اجتماعی شهرداری منطقه میوه و تره بار تقاطع الغدیر شهردار منطقه مدیریت شهری آماده سازی شهر تهران منطقه ۱۸

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۰۰۲۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید مدیر عامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران بر یکپارچه سازی حمل و نقل همگانی

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران در بازدید از پروژه‌های حمل و نقل و ترافیکی منطقه ۶ شهرداری تهران، بر یکپارچه سازی حمل و نقل همگانی و توسعه حمل و نقل پاک در سطح منطقه تاکید داشت.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، شهریار افندیزاده، مدیر عامل سازمان حمل و نقل ترافیک شهر تهران ضمن دیدار با سید مرتضی روحانی شهردار منطقه ۶ شهرداری تهران، علیرضا صادقی بخش معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه ۶، از پروژه‌های حمل و نقل و ترافیکی این منطقه بازدید کرد.

شهریار افندیزاده ضمن بازدید از اقدام‌های انجام شده و تعدادی از طرح‌های ترافیکی منطقه ۶ گفت: با توجه به موقعیت مرکزی و عملکرد فرا منطقه‌ای و همچنین تمرکز مراکز مهم آموزشی، اداری، تجاری، فرهنگی و تفریحی، این منطقه یکی از پر رفت و آمدترین مناطق پایتخت به شمار می‌آید و از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرتهران افزود: آغاز عملیات اجرایی ساخت پایانه حمل و نقل عمومی، راه‌اندازی ۳ جایگاه سوخت کوچک مقیاس، نصب سازه‌های ترافیکی (دروازه‌ای و صلیبی)، ۲۰۰ پنل دیوار صوتی در بزرگراه کردستان، اجرای بیش از ۳۴ کیلومتر گاردریل و ۵ کیلومتر حفاظ طولی میانی، ۱۴۷ متر حفاظ بتنی طولی، نصب ۴۸۸ تابلو ترافیکی، احداث ایستگاه‌های بی. آر. تی، مطالعات شبکه و تغییر جهات، انجام اصلاح هندسی با رویکرد ایمن سازی، از اهم پروژه‌های منطقه ۶ در حوزه حمل و نقل می‌باشد.


افندیزاده با اشاره به وجود بزرگترین پایانه مرکزی شهر در این منطقه گفت: از مهمترین پروژه‌هایی که می‌بایست در این منطقه اجرا گردد، می‌توان از یکپارچه سازی حمل و نقل همگانی، ضرورت شناسایی و ساماندهی ترافیکی در نقاط توزیع و جذب سفر و همچنین نظم بخشی منطقه‌ای و شهری با اجرای پروژه پارک حاشیه‌ای نام برد.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران در پایان با تاکید به سیاست‌ها و برنامه‌های مدیریت شهری در حوزه حمل و نقل و ترافیک، به منظور توسعه حمل و نقل پاک در این منطقه، از شهرداری منطقه ۶ خواست تا گزارشی از مکان‌یابی ایستگاه‌های شارژ خودرو برقی، مکان‌یابی مسیر‌های قابل توسعه در استفاده از دوچرخه و اسکوتر در معابر و شریان‌های پرتردد تهیه و برای بررسی بیشتر در کمیته‌های کارشناسی به سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران ارسال کند.

افندیزاده همچنین با عنایت به وجود خوابگاه دانشجویان در محدوده خیابان کارگر شمالی و دانشگاه تهران در محدوده میدان انقلاب اسلامی و همچنین وجود بوستان لاله، خواستار ارسال نیازمندی‌های این منطقه برای احداث پارکینگ عمومی و طبقاتی شد تا ضمن مطالعات جامع و بررسی آن اقدام‌های بعدی انجام گیرد.

دیگر خبرها

  • بازدید وزیر کشور از پروژه بزرگراه شهید بروجردی در جنوب تهران
  • بهره برداری از ۲ پروژه راهگشای عمرانی در بزرگراه آزادگان
  • آخرین وضعیت ساخت بزرگراه شوشتری در تهران | ۲۶ معارض تجاری و مسکونی در مسیر این بزرگراه خریداری شد
  • ضرورت رفع نقص پل های عابر مکانیزه در تهران
  • لزوم تعمیر پل‌های عابر پیاده مکانیزه معیوب
  • شمارش معکوس پایان رفع معارضین مسیر آزادراه شهید شوشتری در منطقه ۱۵
  • تاکید مدیر عامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران بر یکپارچه سازی حمل و نقل همگانی
  • تکمیل تقاطع امام خمینی (ره) اراک اولویت اقدامات مسؤولان شهری باشد
  • ورودی بناهای تجاری غیر مجاز تهران مسدود شد
  • یک هتل کوهستان در منطقه ۲ تهران ساخته می شود | راه نجات بوستان های جنگلی تهران از نظر یکی از مدیران شهری