Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه سیاست سایت فردا - روزنامه‌های امروز به موضوعاتی در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی و ... پرداخته‌اند که مهم‌ترین موارد آن به شرح زیر است: 

 

اعتماد/ در ونزوئلا می‌کاریم در ایران می‌خوریم

«اعتماد» عکس یک امروز خود را به دیدار دیروز رهبری با ائمه جمعه و توصیه ایشان مبنی بر عدم ورود امامان جمعه به فعالیت اقتصادی اختصاص داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این روزنامه اصلاح‌طلب همچنین در گزارشی با عنوان «در ونزوئلا می‌کاریم در ایران می‌خوریم» به این اشاره کرده که «یک میلیون هکتار زمین کشاورزی در امریکای جنوبی در اختیار ایران قرار گرفت» و نوشته: «موانع مختلفی در این مسیر وجود دارد. علاوه بر بعد مسافت، ضعف تکنولوژیک و نبود ابزارآلات صنعتی، ازجمله موانع موجود شناخته می‌شود. ضعف‌هایی که باعث شد بخش قابل‌ توجهی از زمین‌های کشاورزی این کشور بکر و دست‌نخورده باقی بماند.  عنایت‌الله بیابانی، قائم‌مقام خانه کشاورز کشور در خصوص کشت فراسرزمینی ایران در کشور ونزوئلا به «اعتماد» گفت: در گذشته نیز این نوع از کشت را برای تولیدات کشاورزی تجربه کرده‌ایم و با برخی کشورهای بلوک شرق این توافقات صورت گرفته است که قرار بود ایران با توجه به کمبود آب در آن کشورها محصولات کشاورزی تولید کند، اما متاسفانه در این توافقات با بن‌بست روبه‌رو شدیم و در این حوزه موفق نبودیم.»

جوان/ ضجه اروپایی‌ها برای احیای برجام

«جوان» بخش عمده‌ای صفحه نخست خود را به رهبری و دیدار دیروز ایشان با ائمه جمعه اختصاص داده است. این روزنامه اصولگرا برخی از مهم‌ترین نکات مورد اشاره رهبری مثل اینکه «مطلقا سراغ کار اقتصادی نروید» یا اینکه «رفتارتان با گفتار فرق کند، نمازگزار لج می‌کند»، «جشن میلیونی غدیر نشان داد مردم طرفدار دین هستند» و ... را در صفحه یک باز نشر داده است. 

این روزنامه گزارشی هم درباره آخرین وضعیت برجام دارد و با عنوان «ضجه اروپایی‌ها برای احیای برجام» نوشته: «درست مثل کسی که در حال غرق شدن است، اروپایی‌ها پشت سرهم برای نجات برجام، طرح و پیشنهاد رو می‌کنند. مبدع مذاکرات قطر اروپاییان بودند و حالا هنوز یک‌ماهگی بن‌بست مذاکرات در دوحه تمام نشده، کمیسیونر سیاست خارجی اتحادیه اروپا از ارائه یک پیش‌نویس مذاکراتی برای مصالحه بین ایران و امریکا صحبت کرده؛ سندی که محتوایش مشخص نیست، ولی انریکه مورا، معاون جوزف بورل، آن را «بهترین توافق روی میز» نامیده است.»

شرق/ فروش صوری مسکن

«شرق» در گزارشی که تیتر یک کرده اما از یک پدیده جدید در اقتصاد و بازار ایران خبر داده است؛ «فروش صوری مسکن». در این گزارش آمده است: « فروش صوری خانه، شگرد جدید کلاهبرداری در بازار مسکن است. این روزها اگر سری به آگهی‌های فروش ملک بزنید، با صدها آگهی فروش خانه به شرط رهن مواجه خواهید شد، اما فعالان بازار مسکن می‌گویند بسیاری از معاملات صوری است و با هدف فسخ قرارداد و گرفتن رقم سنگین خسارت فسخ معامله، انجام می‌شوند!»

در ادامه این گزارش به نقل از نعمت احمدی، حقوق‌دان آمده است: «ماده 46 همین قانون هم تأکید می‌کند که هر نوع عقد قرارداد برای املاکی که در دفاتر ثبت به ثبت رسیده‌اند، باید رسمی باشد، اعم از اجاره، ودیعه، صلح، فروش یا... بنابراین اگر این قانون که موجود هم هست اجرا شود، اتفاقاتی شبیه آنچه شاهد هستیم نمی‌افتد؛ اما دولت زورش به بنگاه‌های معاملات ملکی نمی‌رسد و اگر قوه قضائیه قصد دارد با کلاهبرداری‌های معاملات مسکن مبارزه کند، تنها همین یک قانون را اجرا کند.»

کیهان/ دلیل عصبانیت از حجاب

«کیهان» هم تیتر و هم عکس یک امروز خود را به دیدار دیروز رهبری با ائمه جمعه اختصاص داده و به نقل از ایشان تیتر زده: «موفقیت‌های زن مسلمان ایرانی علت عصبانیت و حمله غرب به حجاب است».

این روزنامه اصولگرا در گزارش دیگری که تیتر دو کرده نیز به «رشد 22 درصدی صادرات در 4 ماه نخست امسال» اشاره کرده و نوشته: « چین با خرید ۱۰ میلیون و ۶۳ هزار تن کالا به ارزش پنج میلیارد و ۶۱۷ میلیون دلار، عراق با شش میلیون و ۹۳۲ هزار تن کالا به ارزش دو میلیارد و ۳۹۸ میلیون دلار، امارات متحده عربی با سه میلیون و ۹۵۲ هزار تن به ارزش دو میلیارد و ۲۶۴ میلیون دلار، ترکیه با سه میلیون و ۳۶۳ هزار تن کالا به ارزش دو میلیارد و ۶۰ میلیون دلار و هند با یک میلیون و ۳۲۷ هزار تن کالا به ارزش ۵۶۷ میلیون دلار، پنج مقصد نخست کالاهای صادراتی ایران تا پایان تیرماه بودند.»

آرمان ملی/ وضعیت اضطرار

«آرمان ملی» گفت‌وگویی دارد با آلبرت بغزیان که عکس یک شده. او در این مصاحبه که با تیتر « باید اقتصاد کشور را از وضعیت اضطرار خارج کنیم» منتشر شده، می‌گوید: «گرانی‌ها مانند اسبی است که افسارگسیخته باشد. چنین اسبی تنها زمانی آرام می‌گیرد که انرژی‌اش براساس تقلاهایی که کرده تمام شود. تورم را دولت‌ها ایجاد کرده‌اند و نه تحریم‌ها. کسانی که چنین دیدگاهی دارند و عنوان می‌کنند تحریم‌ها باعث تورم شده اشتباه می‌کنند. تحریم‌ها در این زمینه تأثیرگذار بوده اما تعیین کننده نبوده است. به هر حال هنگامی که کشور تحریم شد قیمت دلار از4هزارتومان به30 هزار تومان رسید. با این وجود چه مدت است که قیمت دلار در کشور در حدود30هزار تومان مانده است؟چرا قیمت کالاهای اساسی مورد نیاز مردم روز به روز افزایش پیدا کرده است؟ این وضعیت که نتیجه فشارهای آمریکا و عدم احیای برجام نیست. برخی سوء مدیریت‌ها وضعیت اقتصادی کشور را به این نقطه رسانده است. چرا قیمت‌ها باید مرتب تغییر کند؟ مگر شرایط اقتصادی تغییر کرده که قیمت‌ها تغییر می‌کند؟»

ایران/ ماجرای تحویل ندادن دفتر کار به رئیس جمهور سابق

«ایران» تمام نیم‌تای بالا در صفحه یک امروز خود را به دیدار دیروز مقام معظم رهبری با ائمه جمعه و توصیه‌هایی که به آنها کردند، اختصاص داده است. 

این روزنامه همچنین طی گزارشی ماجرای تحویل ندادن دفتر کار به رئیس جمهور سابق توسط دولت سیزدهم را توضیح داده و به نقل از یک منبع آگاه نوشته: «تصمیم ابتدایی دولت سیزدهم برای استقرار آقای روحانی در یکی از ساختمان‌های دولتی با پاسخ منفی اعضای دفتر ایشان روبه‌رو شد. آقای روحانی خواستار دراختیار گرفتن ملک جنجالی موسوم به «سلام» در محله جماران بود که در دوران دولت گذشته با وجود مشکلات قانونی، میلیاردها تومان تجهیزات و امکانات رفاهی از بیت‌المال برای آن ایجاد شد. در همین مدت، نهاد ریاست‌جمهوری دولت سیزدهم با دراختیار گرفتن ساختمان جنجالی «سلام» مانع از خروج تجهیزات بسیار خاص الکترونیکی وارداتی و مستقر در این ساختمان توسط برخی نزدیکان دولت گذشته شد. ... نهایتاً محل فعلی را خودش پیشنهاد داد که البته در خصوص این محل نیز مطالبی وجود دارد که فعلاً قابل بیان نیست.»

دنیای اقتصاد/ نبرد کریدوری شرق با غرب

«دنیای اقتصاد» در تیتر یک امروز خود با عنوان «نبرد کریدوری شرق با غرب» نوشته: «روسیه حدود دو دهه بود که برنامه جاه‌طلبانه‌اش برای ایجاد مسیری تحت عنوان کریدور حمل‌ونقل بین‌المللی شمال-جنوب به طول ۷۲۰۰کیلومتر روی میزش خاک می‌خورد. اما به نظر می‌رسد این طرح بزرگ اکنون از رویا به واقعیت تبدیل شده است. جنگ اوکراین و تحریم‌های غرب انگیزه‌های مهم ژئوپلیتیک و اقتصادی لازم را برای راه‌اندازی این کریدور بین‌المللی ایجاد کرده است. روس‌ها از طریق این کریدور می‌خواستند از طریق آسیای مرکزی، دریای خزر، ایران و در نهایت دریای عرب به هند برسند که به نظر می‌رسد این آرزوی آنها در ژوئن برای اولین‌بار محقق شد. در این ماه ایران اولین ترانزیت آزمایشی کالا از روسیه به هند را با استفاده از این کریدور و از طریق بندرعباس انجام داد. به دنبال آن، ۴۱ کانتینر از روسیه به بندر «ناوا شوا» در هند ارسال شد.»

وطن امروز/ برای آخرین بار

«وطن امروز» غیر یک ستون کناری تمام صفحه یک خود را به دیدار دیروز رهبری با ائمه جمعه اختصاص داده و تیتر زده: «مردم طرفدار دین هستند».

این روزنامه اصولگرا در گزارش دیگری هم گزارشی دارد درباره مواضع اخیر اروپا و با تیتر «برای آخرین بار!» نوشته: «تهران و واشنگتن اعلام کردند به پیش‌نویس ارائه شده مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپایی پاسخ خواهند داد». در این گزارش آمده است: «این آخرین تلاش و تسهیل‌گری اتحادیه اروپایی پس از شکست گفت‌وگوهای دوحه، برای نجات توافقی است که بازگشت به آن برای ایالات متحده روز به روز دشوارتر می‌شود. ... پیشرفت برنامه غنی‌سازی و گام‌های بلند هسته‌ای ایران، ته کشیدن بسته فشار آمریکا و نبود هیچ پلن بی ‌و جایگزینی برای برجام در کنار این موضوع که بازگشت به برجام 2105 برای دولت بایدن به تنهایی کافی نبوده و یک شکست محسوب می‌شود، جنگ اوکراین و نیاز به حضور ایران در بازار انرژی جهان و همچنین قطع دوربین‌های برجامی به روی آژانس و بازرسانش به چالش‌های واشنگتن و شرکای غربی آن افزوده شده است.»

سازندگی/ سوت پایان؟

«سازندگی» در جلد امروز خود تصویری از علی باقری مذاکره کننده ارشد کشورمان، جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا را در کنار هم قرار داده و ضمن اینکه با قدری رنگ قرمز فضا را رازآلود و مبهم کرده، تیتر زده «سوت پایان؟» در این گزارش آمده است: «در شرایط کنونی اتحادیه اروپا مواضعش را روشن کرده و بورل در قامت هماهنگ کننده سیاست خارجی این نهاد با انتشار مقاله‌ای مهم در نشریه فایننشال تایمز اعلام کرده که فضا برای مصالحه‌های مهم تمام شده است و امروز متنی را روزی میز قرار داده‌ایم که با استناد به جزئیات، به مقوله لحو تحریم‌ها و همچنین گام‌های هسته‌ای مورد نیاز برای احیای برجام می‌پردازد. این متن بهترین معامله ممکن است که من به عنوان تسهیل کننده رایزنی‌های، آن را امکان‌پذیر می‌دانم».

این روزنامه اصلاح‌طلب در نوار بالایی صفحه نیز علاوه بر سخنان دیروز رهبری در جمع ائمه جمعه، به اظهارات دیروز قالیباف پرداخته است. سازندگی با تیتر «فقدان عرضه و حکمرانی صحیح» که برگرفته از حرف‌های رئیسی مجلس است از «گفتمان‌سازی محمدباقر قالیباف» نوشته است.

جام‌جم/ پایان دروغ سعودی

«جام‌جم» عکس یک را در صفحه یک نسبتا شلوغ خود به رهبری و تاکید ایشان بر در میدان بودن مردم دیندار اختصاص داده است. این روزنامه گزارشی هم دارد با عنوان «پایان دروغ سعودی» و از افشای ظرفیت واقعی تولید نفت عربستان گزارش می‌دهد. در این گزارش آمده است: « آرامکو به عنوان شرکتی که دارای ۱۲میلیون بشکه ظرفیت روزانه تولید نفت است، نمی‌تواند به راحتی این رقم را لمس کند و حتی اگر به آن دست یابد، نمی‌تواند آن را حفظ کند؛ زیرا برای این کار، به سرمایه‌گذاری هنگفتی نیاز دارد. اصولا هر چه تولید یک شرکت نفتی از چاه‌هایش بیشتر شود، تولید روند نزولی به خود می‌گیرد. بنابراین شرکت‌های نفتی دائما به حفر چاه‌های جدید ادامه می‌دهند تا اولا نفت تولید شده را جایگزین کنند و ثانیا نرخ تولید را از میادین نفتی خود ثابت نگه دارند. به همین دلیل است که سعودی‌ها از رقم ۱۰میلیونی خود به سمت ۱۲میلیون بشکه حرکت نمی‌کنند؛ زیرا تولید نفت، شبیه باز کردن شیرفلکه نیست و همین امروز، ریاض نیاز به سرمایه گذاری برای حفاری چاه‌های جدید و تعمیر آنها دارد.»


 

منبع: فردا

کلیدواژه: رهبری مذاکرات روزنامه ها خبر به روایت فردا گزارش آمده خود را به دیدار دیروز هزار تن کالا به ارزش رهبری با ائمه جمعه اختصاص داده اتحادیه اروپا یک امروز خود میلیون دلار سیاست خارجی دیروز رهبری احیای برجام تحریم ها صفحه یک عکس یک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۰۳۰۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس/ تیتر روزنامه‌های ورزشی چهارشنبه ۵ اردیبهشت

روزنامه‌های ورزشی چهارشنبه ۵ اردیبهشت

روزنامه روزنامه روزنامه روزنامه روزنامه روزنامه روزنامه روزنامه روزنامه روزنامه

دیگر خبرها

  • عکس/ تیتر روزنامه‌های ورزشی چهارشنبه ۵ اردیبهشت
  • روزنامه‌های اقتصادی چهارشنبه ۵ اردیبهشت
  • حماس بارها در طول مذاکرات نرمش نشان داده است
  • گیشه روزنامه بازار پادکست |تیتر خوانی روزنامه‌های اقتصادی سه‌شنبه ۴ اردیبهشت
  • روزنامه‌های اقتصادی سه‌شنبه ۴ اردیبهشت
  • بازتاب سفر رئیس‌جمهور ایران به پاکستان در رسانه‌های انگلیسی‌زبان
  • گیشه روزنامه بازار پادکست |تیتر خوانی روزنامه‌های اقتصادی دوشنبه ۳ اردیبهشت
  • روزنامه‌های اقتصادی دوشنبه ۳ اردیبهشت
  • تصویری از «تیتر یک» سایت رهبری با محوریت حمله ایران به اسرائیل
  • بازتاب خارجی سخنان رهبر انقلاب پس از حملات متقابل ایران و اسرائیل | مهم ظهور قدرت ایران بود